سفر ترامپ به بریتانیا، هزینه چند میلیون دلاری دارد. 

ترامپ امروز به دعوت ملکه  وارد بریتانیا می‌شود تا با دولت و اعضای خانواده سلطنتی این کشور دیدار کند. دیداری که برنامه‌ریزی آن به ماه‌ها قبل باز می‌گردد و هزینه‌های سنگین امنیتی در پی دارد. گروه‌های زیادی با برنامه‌ریزی‌های گسترده و خرج میلیون‌ها دلار، تلاش دارند تا امنیت رئیس‌جمهور امریکا و همراهانش را تامین کنند.

به گزارش آینه جم  به نقل از بی‌بی‌سی، سفر سه روزه ترامپ که از تاریخ 3 ژوئیه (دوشنبه 13 خرداد) و به دعوت ملکه انجام می‌شود، بیش از 18 میلیون پوند ( هر پوند معادل حدود 17 هزار تومان) هزینه در بر دارد.

از زمان ورود تیم عملیاتی "کاخ  سفید" به بریتانیا، عملیات‌های امنیتی ویژه، سخت‌افزارهای خاص و نیروهای حرفه‌ای برای حفاظت از رئیس جمهور آمریکا فعال شده و با او همراه می‌شوند.

براساس برنامه ریزی‌ها، هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا "ایر فورس 1" احتمالا در فرودگاه "استنست" در شمال لندن به زمین خواهد نشست.

"ایر فورس 1" یک هواپیمای خاص محسوب نمی‌شود، اما یکی از بوئینگ‌های ویژه  747-200B است که کد 28000 و 29000 روی دم  آن درج شده است.

هر کدام از این هواپیماها که حامل رئیس جمهور باشد، "ایر فورس 1" نامیده خواهد شد.با این حال در سفر اخیر ترامپ به بریتانیا، توانایی استفاده از هر دو جت بوئینگ امکان‌پذیر است.

بر اساس گزارش آژانس‌های خبری آمریکا، در این سفر تمامی فرزندان بالغ ترامپ و همسرانشان وی را همراهی می‌کنند، بنابراین تیم امنیتی مجبور به استفاده از هواپیمای دوم خواهد بود.

طول هواپیما به 70.7 متر می‌رسد/ هواپیما دارای باشگاه ورزشی، اتاق کنفرانس،اتاق خبر، مرکز ارتباطات پیشرفته و 4 موتور جت است

سفر ترامپ به بریتانیا، 18 میلیون پوند هزینه دارد

هواپیما به سیستم‌های دفاعی پیشرفته مجهز است و در طبقه‌بندی هواپیماهای نظامی قرار می‌گیرد. این هواپیماها به شکلی ویژه برای مقابله با حملات هوایی طراحی شده‌اند.

این هواپیما قابلیت مهار رادار دشمن را داشته و با موشک‌های حرارتی مقابله می‌کند.

توانایی سوخت‌گیری این هواپیما در وسط آسمان ممکن است. این ویژگی باعث می‌شود تا قدرت پرواز برای زمان نامحدود یا در شرایط اضطراری فرآهم گردد.

تجهیزات ارتباطی پیشرفته نیز در امن‌ کردن بیشتر هواپیمای "ایرفورس 1" بی‌تاثیر نیستند.  این تجهیزات ارتباطی- امنیتی هواپیمای رئیس جمهور را به مرکز فرماندهی تبدیل می‌کنند.

85 تلفن، سیستم رادیویی دو طرفه و اتصالات کامپیوتری در این  وسیله هوایی به پیشرفته‌ترین شکل خود دیده می‌شود.

رئیس جمهور و همراهانش از فضای 371 متر مربعی در سه سطح لذت خواهند برد که شامل یک سوئیت گسترده برای رئیس جمهور، فضای تجهیزات پزشکی و تخت جراحی، اتاق ناهار خوری و کنفرانس می‌شود. بخش تهیه و ارائه غذا هواپیما ظرفیت پذیرایی  همزمان از 100 نفر را دارد. فضاهای ویژه‌ای از هواپیما نیز برای  گروه‌های رسانه‌‌ای، VIP، کارمندان اداری و امنیتی در نظر گرفته شده است.

چندین هواپیمای باربری مانند "گلاب‌مستر C-17"، قبل از ورود رئیس جمهور ناوگان  خودروهای زرهی، بالگردهای امنیتی و تجهیزات زرهی را با خود حمل می‌کنند.

به گزارش واشنگتن پست، یکی از دستیاران نظامی رئیس‌جمهور همواره کیفی دستی اورژانسی موسوم به "فوتبال" را با خود حمل می‌کند که حامل "کدهای طلایی" برای راه اندازی  سیستم‌های هسته‌ای کشور (آمریکا) و گزینه‌هایی برای استفاده از آن است.

کیف‌های موسوم به "فوتبال"، که حاوی "کدهای طلایی" سامانه‌های هسته‌ای کشور آمریکاست. این کدها رویی کارت‌هایی موسوم به بیسکوئیت ثبت می‌شوند

سفر ترامپ به بریتانیا، 18 میلیون پوند هزینه دارد

دستیار نظامی همواره باید در نزدیکی رئیس جمهور قرار داشته باشد. کدها روی کارت‌های ویژه‌ موسوم به "بیسکوئیت" ثبت شده که به وسیله پوشش ماتی استتار شده و برای استفاده از آن کافیست تا برچسب مات را جدا کرد.

کاروان موتوری

کاروان موتوری رئیس جمهور نیز شامل دو لیموزین شبیه هم و یک خودروی ارتباطی امنیتی خواهد بود که زودتر از "ایرفورس1" به کشور مبدأ پرواز می‌کنند.

آمریکا از معدود کشورهای جهان است که خودروی ریاست جمهوری را با خود به سفرهای دیپلماتیک می‌برد

سفر ترامپ به بریتانیا، 18 میلیون پوند هزینه دارد

رئیس جمهور آمریکا با یک "کادیلاک 1" روی زمین سفر خواهد کرد. یک لیموزین سرسخت که به دلایل واضح به "هیولا" معروف است.

نسل جدید خودروی ترامپ در سال 2018 و برای استفاده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط سرویس اطلاعاتی آمریکا معرفی شد.

این خودروی ساخت  جنرال موتور، از بدنه زرهی، شیشه ضدگلوله و محفظه سوخت حفاظت شده بهره می‌برد

سفر ترامپ به بریتانیا، 18 میلیون پوند هزینه دارد

خودرو با بدنه‌های زرهی و پنجره‌های ضد گلوله حدود 9 تُن وزن دارد. پنجره‌های این خودرو به هیچ وجه باز نمی‌شوند. خودرو به سامانه پرتاب گاز اشک‌آور، دوربین‌های دید شب و تلفن ماهواره‌ای مجهز است.

هیولا در صورت پنچری به خوبی به مسیر خود ادامه می‌دهد و کابین آن در برابر حملات شیمیایی ایزوله است. فوم‌های مخصوص نیز مخزن سوخت را در برابر ضربه و احتمال آتش‌سوزی عایق کرده‌اند.

به گزارش رویترز، خودرو از سیستم‌های الکتریکی گسترده نیز برخوردار است.

به گزارش "ان‌بی‌سی" یخچال خودرو پر از نمونه خون رئیس‌جمهور است و تجهیزات پزشکی گسترده‌ای در آن -به صورت همیشگی- وجود دارد.

اما تمام سفر زمینی رئیس جمهور آمریکا به این خودرو ختم نمی‌شود.

سفر ترامپ به بریتانیا، 18 میلیون پوند هزینه دارد

خودروهای پلیس، خودروهای پشتیبان سرویس اطلاعاتی، گروه‌های گارد ویژه و ضربت، SUV‌های ارتباطی زرهی، خودروهای پزشکی و لشکری نیز در کاروان مشایعت رئیس‌جمهور قرار دارند.

سفر ترامپ به بریتانیا، 18 میلیون پوند هزینه دارد

رئیس‌جمهور بالگردهایش را هم به بریتانیا می‌آورد. "مارین  1" یکی از معروف‌ترین  آنهاست. "مارین 1" بالگرد ویژه‌ای نیست و به هر بالگردی اطلاق می‌شود که رئیس‌جمهور را از هوا حمایت می‌کند.

"مارین 1" معمولا یک بالگرد بزرگ "سیکورسکی VH-3D سی کینگز" یا مدل‌های کوچک و جدیدتر "وایت هاوکس" هستند.

بالگردهایی که رئیس جمهور را در سفرهای هوایی از آسمان همراهی می‌کنند

سفر ترامپ به بریتانیا، 18 میلیون پوند هزینه دارد

در ماموریت‌های امنیتی این بالگرد برای فریب دشمنان در گروه بالگردهای یکسان پرواز می‌کند.

این بالگرد توسط دو یا سه وسیله هوایی به نام "اوسپری MV-22" حفاظت می‌شود.

"اوسپری"‌ها سرعت بالایی داشته و قادر به فرود عمودی هستند. براساس شنیده‌ها این وسایل هوایی در طول ملاقات ترامپ از بریتانیا در سال 2018 در آسمان لندن دور می‌زدند.

شمار همراهان ترامپ در آخرین سفرش حدود 1000 نفر بوده که 150 نفر از آنها از آژانس اطلاعاتی کشورش بوده‌اند.

خبرنگاران، تیم پزشکی، متخصصان ارتباطات نظامی، مشاوران کاخ سفید و تیم تدارکات از دیگر همران ترامپ در بریتانیا بوده‌اند.  

بالگردهای ترامپ توسط سه وسیله هوایی به نام "اوسپری MV-22" حفاظت می‌شود.

سفر ترامپ به بریتانیا، 18 میلیون پوند هزینه دارد

بنا به گزارش مت کورلی، خبرنگار روزنامه تایمز، 750 اتاق برای همراهان ترامپ در سال 2018 رزرو شد.

نیروهای نظامی در سراسر سفر در کنار رئیس جمهور خواهند بود.

نظارت و کنترل بازدید ترامپ یک عملیات بسیار گسترده و سنگین در این کشور محسوب می‌شود.

[کد خبر:AJ28528]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب