به گزارش آینه جم؛ شیخ محمود الشحات انور قاری معروف مصاحبه ای با تلویزیون "الیوم السابع" انجام داد و در طول مصاحبه وی ادعا كرد که خدا را دیده است و به آسمان هفتم رفته‌ است، هنگامی که مجری از او پرسید که آیا واقعاً خدا را می‌بینی؟ شیخ محمود شحات پاسخ داد بله و در حین گفتگو جزئیات این دیدگاه را که باعث جنجال در رسانه‌های اجتماعی شد را شرح داد.

خواب عجیب قاری قرآن در مصر جنجال به پا کرد

او چه گفت؟!

او در گفتگو با "الیوم السابع" در توصیف آنچه (عجیب‌ترین رؤیایی که در خواب دیده) گفت: در یک دوره‌ای تصمیم گرفتم که کاملا وقتم را برای خدا خالی کنم. از خانه برای هیچ کاری بیرون نمی‌رفتم، در خانه ماندم و قرآن تلاوت کردم و نماز خواندم. هر دو روز یکبار قرآن را ختم می‌کردم تا به یک مرحله روحانی رسیدم و در مواجه با هر چیزی زهد پیشه کردم.

او در ادامه گفت: یک شب روی تختم قبل از خواب نشسته بودم و سوره (یونس، هود و یوسف) را خواندم، در خواب شخصی را که گویی رسول خدا (ص) بود را دیدم که از من خواست با او به آسمان بروم.

خواب عجیب قاری معروف مصری جنجال به پا کرد

با او به آسمان هفتم رفتم و ستارگان را زیر پای خود دیدم و به ایشان گفتم: کجا می‌رویم؟ او فرمود: آیا این ستاره‌ها را دیده‌ای؟! وقت آن است تا به آسمان و نزد خدا برویم و ایشان دستم را گرفتند و من از خواب بیدار شدم. در ترس و هیبت این خواب بودم. وضو گرفتم و دو رکعت نماز خواندم و دوباره به خواب رفتم.

 این قاری گفت که معبران خواب او را اینگونه تعبیر کردند که خدا او را دوست دارد و جایش خوب است. 

او در آخر افزود: در نهایت یکی از دوستانم که در تعبیر خواب به او اعتماد دارم گفت: این رویا یعنی خدا دوستت دارد و دوست دارد صدایت را بشنود، راهت را ادامه بده، صدایت آن بالا شنیده شده‌است.

واکنش انجمن قاریان

انجمن قاریان قرآن در مصر به سرعت به این موضوع واکنش نشان داد و محمود شحات را به کمیسیون ارزیابی انجمن قاریان ارجاع دادند تا درباره گفته‌های او درباره "رؤيت ذات الهی" توضیح دهد. این انجمن از اساتید دانشگاه الازهر تشکیل شده است.

خواب عجیب قاری معروف مصری جنجال به پا کرد

واکنش شحات

شحات در واکنش گفت که پاسخ این جنجال‌ها و سر و صداها را نخواهد داد و او درباره آنچه گفته صادق بوده است. او گفت: آیا ممکن است انسان از خواب و رؤیایش عقب بکشد؟ ...هدف من از توصیف این خواب بیان اهمیت تلاوت قرآن برای جوانان در دنیا و آخرت بوده و هدفم قطعا جنجال آفرینی نبوده است.

[کد خبر:AJ35149]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب