آینه جم : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو باعث افزایش قیمت ارز می‌شود و حداقل تا پایان سال جاری واردات خودرو به کشور رخ نخواهد داد .

به گزارش آینه جم؛  مجتبی رضاخواه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بندر بوشهر، در نشست خبری گفت: در شرایط کنونی واردات خودرو نیازمند حدود ۲.۵ میلیارد دلار است که به دلیل تقاضای بالا، منجر به افزایش قیمت ارز خواهد شد.

رضاخواه ادامه داد: چون افزایش قیمت ارز سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، بعید است حداقل تا پایان امسال واردات خودو مجاز شود.

گزارش خلیج فارس می افزاید؛ بیست و چهارم شهریور بود که مجلس شورای اسلامی طرح آزادسازی واردات خودرو را با رای بالایی تصویب کرد تا پس از بیش از سه سال، طلسم ورود خودروهای خارجی در آستانه شکستن قرار گیرد.

با این حال، یک هفته بعد شورای نگهبان اعلام کرد مصوبه واردات خودرو دارای ابهام و ایراد است، بنابراین آن را جهت اصلاح به مجلس ارجاع داد. هرچند گمان می‌رفت شورای نگهبان ایراداتی اساسی از جمله مغایرت واردات خودرو با اقتصاد مقاومتی را مطرح کند، با این حال این شورا ابهاماتی کلی را مطرح و بسیاری از کارشناسان و حتی نمایندگان مجلس از حل آنها صحبت به میان آوردند.

به گفته آنها، ایرادات شورای نگهبان به مصوبه واردات خودرو سخت نبوده و قابل رفع است. 

[کد خبر:AJ37145]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب