آینه جم/دکتر محمدرضا حیدرزاده مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پلیمر آریاساسول با مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره فعالیت‌های زیست محیطی صورت گرفته و در دست اجرای شرکت پلیمر آریاساسول دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، حیدزاده در دیدار با مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه آریاساسول همکاری با محیط زیست را صرفا مسئولیت اجتماعی ندانسته اظهار داشت: شرکت پلیمر آریاساسول همواره فعالیت‌های زیست محیطی خود را در قالب پروژه‌ای مهم و استراتژیک و فراتر از مسئولیت‌های اجتماعی می‌داند.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول ضمن اشاره به پیگیری جدی موضوعات زیست محیطی و مسئولیت‌های اجتماعی در این شرکت گفت: اخیرا از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان پروژه‌های محیط زیستی مهمی را پیگیری و نیازسنجی کرده و تعریف خواهیم کرد.

وی محیط زیست را سرمایه ملی دانست و گفت: حفظ محیط زیست را وظیفه خود می‌دانیم و تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا نقش مهمی در حفظ این سرمایه برای نسل‌های آینده داشته باشیم.

در ادامه این دیدار، سجاد انجم شعاع مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اینکه صندوق ملی محیط زیست، نهادی نوپا با هدف حمایت از بخش خصوصی در حفظ و حمایت از تنوع زیستی و حیات وحش کشور است گفت: در سراسر کشور و خصوصا در منطقه جنوب مشکلات پارک زیست محیطی داریم، خصوصا با توجه به خشکسالی و انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی نیاز است از توان و تخصص شرکت‌های بزرگی مثل آریاساسول در مشارکت و حمایت از محیط زیست استفاده شود.

فرهاد قلی نژاد مدیرکل محیط زیست استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از فعالیت‌های حمایتی آریاساسول به عنوان شرکتی پیشرو در زمینه محیط زیست گفت: رویکرد جدید صندوق ملی محیط زیست با رفع موانع قانونی برای همکاری حداکثری بخش خصوصی در حمایت از محیط زیست، عزم ادارات کل در استان‌ها را نیز جزم‌تر خواهد کرد تا از ظرفیت‌های قانونی صندوق ملی محیط زیست استفاده شود و پروژه‌های کلان و کلیدی زیست‌محیطی در کشور اجرا گردد.

وی با ابراز امیدواری از همکاری بخش خصوصی با صندوق ملی محیط زیست در زمینه رفع بخش زیادی از مشکلات زیست محیطی کشور گفت: سایت آهوی جبیر که تنها مرکز تخصصی تکثیر گونه در حال انقراض آهوی جبیر در کشور به شمار می‌رود با همت و همکاری همه جانبه شرکت پلیمر آریاساسول ایجاد و موجب احیاء این گونه منحصر بفرد جانوری در کشور شد.

قلی نژاد با اشاره به آغاز فرآیند رهاسازی آهوی جبیر در شهریور ماه سال‌جاری گفت: یکی از کمبودهای منطقه ویژه اقتصادی پارس، کمبود امکانات پایش‌های زیست محیطی است که آریاساسول در این زمینه نیز با محیط زیست همکاری‌ شایسته‌ای دارد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه منبع آلودگی در منطقه پارس، پتروشیمی‌ها نیستند گفت: عدم کمبود داده‌های پایش‌های زیست محیطی باعث شده گاها عملکرد پتروشیمی‌ها از سوی مسئولین محلی زیر سوال رود که باز نیز بر این موضوع تاکید می‌کنم منبع آلودگی این منطقه پتروشیمی‌ها نیستند.

گفتنی است صبح امروز مورخ ۱۴تیرماه۱۴۰۱ محمدرضا حیدرزاده مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت پلیمر آریاساسول به همراه مدیران ارشد این شرکت و سجاد انجم شعاع مدیرعامل و سید حسام‌الدین پورعباسی عضو هیئت مدیره صندوق ملی محیط زیست به همراه فرهاد قلی‌پور مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از سایت آهوی جبیر واقع در پارک ملی نایبند بازدید کردند.

لازم به توضیح است که شرکت پلیمر آریاساسول تنها حامی “آهوی جبیر” است که نسبت به احیای زیست‌بوم این گونه جانوری که نماد جانوری پارک ملی نایبند است، با یک برنامه موثر و منطبق با معیارهای اکولوژیکی و بر اساس استانداردهای بین‌المللی پارک‌های ملی از قبیل احداث نیروگاه‌های خورشیدی، تامین تجهیزات پایش نوین، احداث ساختمان محیط‌ بانی، ساخت آبشخور و ارائه خدمات نگهبانی و حفاظتی اقدام کرده است.

 

WhatsApp-Image-2022-07-05-at-7.19.48-PM1.jpeg

WhatsApp-Image-2022-07-05-at-7.19.46-PM.jpeg

WhatsApp-Image-2022-07-05-at-7.19.43-PM.jpeg

WhatsApp-Image-2022-07-05-at-7.19.45-PM.jpeg


[کد خبر:AJ39301]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب