آینه جم: در هفته‌ای که گذشت، یک لیموزین فوق زرهی و مجهز، میهمان ویژه خیابان‌های تهران بود. خودرویی که اهمیت ویژه‌ای در مناسبات سیاسی این مقطع تاریخی داشته و وظیفه حمل و نقل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را برعهده داشت. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کشور روسیه که طی هفته گذشته برای حضور در یک نشست سه جانبه وارد کشورمان شد، یک خودرو لیموزین فوق امنیتی همراه خود به تهران آورد که جایگاه ویژ‌ه‌ای در سفرهای پوتین دارد.

همسفر جذاب و دلربای پوتین که میهمان خیابان‌های تهران بود

همسفر جذاب و دلربای پوتین که میهمان خیابان‌های تهران بود

مقامات روسیه تا قبل از سال 2018 از خودروهای مرسدس بنز سفارشی سازی شده به عنوان خودرو ویژه شخصیت های سیاسی و امنیتی استفاده می‌کردند. بنا به دستور پوتین برای امنیت بیشتر، یک خودرو خاص و تماما روسی طراحی و تولید شد. ساخت خودرو تمام زرهی آروس کورتژ ( Aurus kortezh ) مدت 6 سال طول کشید. بر اساس تاکید و اصرار ولادیمیر پوتین تمامی اجزا و قطعات این خودرو ساخت کشور روسیه است و فناوری های امنیتی، نظامی و زرهی آن نیر از داخل کشور روسیه تامین شده تا بتوان آن را خودرویی 100 درصد روسی دانست.  اولین لیموزین خارجی که توسط رئیس جمهور روسیه استفاده شد، مرسدس بنز کلاس S W140 بود که برای بوریس یلتسین خریداری شد. این مدل بعدا با مرسدس بنز W220 و سپس توسط یک W221 جایگزین شد. 

همسفر جذاب و دلربای پوتین که میهمان خیابان‌های تهران بود

لیموزین‌های مورد استفاده روسای جمهور یلتسین و مدودف توسط شرکت بلژیکی Carat Duchatelet بهینه شده و زره پوش شدند. برای مراسم تحلیف پرزیدنت مدودف، یک لیموزین ویژه Carat Duchatelet با سقف بلند سفارش داده شد. مرسدس بنز رئیس جمهور پوتین S600 Pullman Guard بود. خودرو رئیس جمهور روسیه از نظر فناوری امنیتی و زرهی یکی از پیشرفته ترین خودروهای جهان است و حتی از خودرو اختصاصی ریاست جمهوری آمریکا نیز مجهز و پیشرفته تر است.

همسفر جذاب و دلربای پوتین که میهمان خیابان‌های تهران بود

لیموزین رئیس جمهور روسیه محصول شرکت خودروسازی روسی "زیل"، به طول 7 متر و وزنی معادل 7 تن بوده و برای حرکت از یک موتور 4.4 ایتری 8 سیلندر بهره می‌برد. از امکانات زرهی این خودرو می توان به تایر های ران فلت، دوربین های دید در شب و شیشه های ضد گلوله با 6 سانتی متر قطر وخروجی اضطراری اشاره کرد. این خودرو مانند خودروی جیمز باند، حتی اگر کاملاً در آب غوطه‌ور شود، می‌تواند سرنشینان خود را زنده نگه دارد. این لیموزین غول‌پیکر دارای تجهیزات باورنکردنی مانند دوربین‌های دید در شب، شیشه‌های تقویت شده ۶ سانتی‌متری، سیستم فشرده‌سازی هوا برای محافظت در برابر حملات گازی و خروجی اضطراری است. این خودرو همچنین علائم جاده را تشخیص می‌دهد و سرعت خود را می‌تواند تنظیم کند و در صورت مواجهه با برخورد غیرقابل اجتناب، می‌تواند به طور خودکار صندلی‌های سرنشینان را به موقعیت امن‌تری منتقل کند، همه کمربند‌های ایمنی را و سپس تمام در‌ها و پنجره‌ها را ببندد.

همسفر جذاب و دلربای پوتین که میهمان خیابان‌های تهران بود

این خودرو لیموزین از یک سیستم پیشرفته الکترونیکی بهره‌ می برد که به کمک آن کنترل حرکت خودرو از داخل و خارج خودرو امکان پذیر است. تجهیزات پیشرفته ارتباطاتی بکار رفته در خودرو رئیس جهمور روسیه این امکان را فراهم نموده است که در حال حرکت، این خودرو به یک سالن با کانال ارتباطی امن جهت برگزاری جلسه های نظامی و فوق محرمانه تبدیل شود.از نظر تامین امنیت جانی مسافران، به جهت مقاوم سازی بدنه از لایه ای از تیتانیوم در ساخت بدنه خودرو رئیس جمهور به کار رفته و سقف خودرو نیز از نوعی آهن ویژه با مقاومت بالا ساخته شده است که توان مقاومت در برابر وزن یک تانک T72 را دارد و می‌تواند در برابر حملات بمب افکن‌ها مقاومت کند. همچنین این خودرو دارای سیستم فشرده‌سازی هوا برای محافظت در برابر حملات شیمیایی است.

همسفر جذاب و دلربای پوتین که میهمان خیابان‌های تهران بود

خودرو‌های اخیر ریاست جمهوری روسیه ضد گلوله هستند، تایر‌های لاستیکی جامد ضدپنچری دارند و مجموعه‌ای از تجهیزات ارتباطی را حمل می‌کنند. در بازدید‌های دولتی، خودروی مخصوص پوتین با هواپیمای ترابری Ilyushin Il-76 به مقصد منتقل می‌شود. خودروی رئیس جمهور روسیه معمولاً توسط موتورسیکلت‌های Ural یا BMW اسکورت می‌شود. این خودرو زرهی هفت تن وزن دارد و می‌تواند در برابر بمب و تسلیحات شیمیایی مقاومت کند. گزارش شده است که حداقل ۱۶ مدل از این کلاس هم سفارش شده و سایر مقامات بلندپایه نیز نسخه‌هایی از این خودرو را دریافت کرده‌اند. شرکت زیل برای ساخت این خودرو ۶ سال زمان صرف کرد. رئیس جمهور روسیه اصرار داشت تمامی اجزا و قطعات این خودرو ساخت همین کشور باشد و فناوری امنیتی و نظامی آن نیز از روسیه تامین شود تا به صورت کامل بتوان آن را خودرویی ساخت روسیه دانست. سقف آن از نوعی آهن ویژه ساخته شده که می‌تواند وزن یک تانک “تی ۷۲” را تحمل کند.

منبع: خودرو باز

[کد خبر:AJ39422]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب