به گزارش آینه جم؛ امروز هم نمایندگان ملت بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ در دستور کار جلسه علنی داشتند مهندس زنگنه وزیر نفت نیز به دلیل بررسی بودجه صنعت نفت در لایحه، در صحن مجلس حضور داشت.

تصاویر جالبی از بحث های حجت الاسلام موسی احمدی ومهندس زنگنه وزیر نفت در صحن امروز مجلس مشاهده می کنید.

حجت الاسلام موسی احمدی: افتتاح فاز ۱۲پارس جنوبی توسط روحانی/نزدیک شدن میزان برداشت به قطر

عضو کمیسیون انرژی بهره برداری از فازهای مشترک را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری خواند وتصریح کرد:نزدیک شدن میزان برداشت ایران از میادین مشترک به میزان برداشت قطر از این میادین از اولویت های مهم است.

http://s4.picofile.com/file/8171582242/96111_orig.jpg

دکتر موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار آینه جم از بهره برداری از فاز ۱۲ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور به عنوان بزرگترین فاز پالایشگاه جنوب بوشهر خبر داد.

نماینده مردم دیر و کنگان گفت: افتتاح این فاز تحولی عظیم در بهره برداری از میادین مشترک گازی است و ایران را به بهره برداری از سهمیه اش در میدان مشترک با قطر موفق خواهد ساخت.

وی بهره برداری از فازهای مشترک را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: نزدیک شدن میزان برداشت ایران از میادین مشترک به میزان برداشت قطر از این میادین از اولویت های مهم وزارت نفت است.

احمدی گفت: بهره برداری از فازهای ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبی از اولویت های مهم کاری زنگنه در ابتدای حضور در وزارت نفت بود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل نیز کارهای زیادی برای افتتاح این فازها انجام شد، تصریح کرد: در دوران آقای زنگنه این اقدامات شتاب بیشتری گرفت و به زودی شاهد بهره برداری از فاز ۱۲ خواهیم بود

http://s4.picofile.com/file/8171582292/96114_orig.jpg.

احمدی، بهره برداری از فاز ۱۲ پارس جنوبی را بزرگترین گام برای بهره برداری ایران از میادین مشترک نفتی و گازی خواند و گفت: فاز ۱۲ از فازهایی بود که طرف غربی هیچ گاه حتی تصورش را هم نمی کرد با وجود تحریم ها و محرومیت ها، ایران بتواند آن را به بهره برداری برساند.

وی اظهار داشت: در صورت بهره برداری از این فاز و فازهای ۱۵ و ۱۶ امسال ایران می تواند ۱۲۰ میلیون متر مکعب گاز اضافه بر تولیدات سال قبل تولید کند

http://s5.picofile.com/file/8171582150/96102_orig.jpg.

 http://s5.picofile.com/file/8171582184/96106_orig.jpg

 

[کد خبر:AJ4276]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب