مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش دچار چالش های جدی است که مهمترین آن کمبود منابع مالی و نیروی انسانی است.
کمبود نیروی انسانی چالش اصلی آموزش و پرورش است

 

به گزارش آینه جم به نقل از مهر، ناصر کرمی صبح یکشنبه در نشست خبرنگاران در بوشهر با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش تاثیرگزاری در پیشرفت و توسعه در جوامع دارد و همین تاثیرگزاری آنها موجب می شود تا ارگان ها و دستگاه های اجرای خواهان ارتباط بهتر و بیشتر با خبرنگاران داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلمان و خبرنگاران در برخی رسالت ها یکسان هستند، افزود: معلمان طبق سند بنیادی وظیفه دارد دانش آموز را به نحوی تربیت کند که به فردی آگاه، پرسشگر و پاسخگو تبدیل کند، خبرنگاران نیز به دنبال ایجاد همین ویژگی ها در جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه آموزش همواره در زمان های مختلف دچار مشکل ها و چالش هایی بوده است، عنوان کرد: از سال های دور تا کنون آموزش و پرورش آن جایگاهی که باید داشته باشد نبوده است.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش دچار چالش های جدی است که مهمترین آن کمبود منابع مالی و نیروی انسانی است، تصریح کرد: بالغ بر ۳ هزار  نفر کمبود معلم در سال تحصیلی جدید در استان وجود دارد که یک هزار و ۵۲ نفر از تریق حق التدریس تامین می شود اما همچنان با کمبود یک هزار و ۸۹۰ معلم روبرو هستیم.

وی  با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید پیش بینی ثبت نام ۲۳ دانش آموز کلاس اولی می شود، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید پنج هزارو ۵۶۲ کلاس درس برای تحصیل ۲۲۳ هزار  دانش آموز آماده شده که تا کنون ۱۷۳ هزارو ۴۱۹ نفر در سامانه ثبت نام نام نویسی کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ هزار نفر کادر آموزشی در مدارس فعالیت می کرد، گفت: در سال تحصیلی آینده بالغ بر ۷۰۰ معلم بازنشسته می شود که با توجه به کمبود نیرو و نیاز استان ۱۴۸ نفر تا کنون همکاری خود را بمدت یکسال تمدید کرده اند.

کرمی عنوان کرد: هیچ کلاس درسی در مقطع ابتدایی بخاطر کمبود معلم و تعداد دانش آموزان تعطیل نخواهد شد اما در مقطع دبیرستان به دلیل تنوع درسی و نیاز به تعداد زیادی معلم کلاس ها با یکدیگر تجمیع می شود.

[کد خبر:AJ25526]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب