134086.jpg

آینه جم: ابراهیم قیصری :
با پایان یافتن دومین سال شروع به کار مجلس دهم؛  زمزمه های حضور چهره ها در انتخابات مجلس در سال آینده شنیده می شود.
 کاندیداهایی که عزم جدی برای حضور در کارزار انتخابات دارند در هفته های پیش رو به یارگیری می پردازند و تلاش می کنند فعالان اجتماعی و سیاسی و نخبگان را در رایزنی های درگوشی!  با خود همراه کنند. 
حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر که در اکثر انتخابات مجلس آبستن هیجانات بسیاری بوده برای انتخابات مجلس یازدهم  نیز حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. 
رصد فضای مجازی در  ۴ شهرستان دیر،  کنگان،  جم و عسلویه نشان می دهد فضا به سمت انتخاباتی شدن پیش می رود. 
نگاهی به نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات 
امروزه شبکه های اجتماعی موبایلی همچون تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام، سروش و .... یکی از مهمترین منابع تولید و انتشار اخبار به شمار می روند، آنچنان که دیگر کمتر اخباری است که در سطح این شبکه ها مطرح شود و نتوان آن را باور نکرد، این شبکه های اجتماعی، نقش تبلیغاتی را هم به خوبی ایفا می کنند.
انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و حتی انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، نخستین عرصه برای خودنمایی جدی این شبکه ها بود. زمانی که انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در پیش بود شبکه های اجتماعی نقش تاثیرگذاری در انتخابات داشتند، حتی برخی معتقدند حلقه اطرافیان سکینه الماسی نماینده فعلی مجلس از شبکه های اجتماعی برای تبلیغاتی خود به خوبی بهره بردند هر چند به نظر می رسد این حلقه نتوانست در ادامه موفقیت خود را تداوم ببخشد.
کاربران شبکه های اجتماعی، در انتخابات های آینده،  بیش از همیشه همراه موج انتخابات می شوند و خبرهای آن را دنبال خواهند کرد. کاندیداها می‌توانند از فضای به وجود آمده در این شبکه‌ها به نحو شایسته و با هزینه بسیار اندک بهره ببرند. البته این به آن معنا نیست که اجتماعات و سخنرانی های انتخاباتی همچون گذشته نقش تبلیغاتی نخواهند داشت، ولی بازنشر آن و حتی پخش مستقیم آن در شبکه های مجازی قطعا موثرتر واقع می شود.
مزیت دیگر استفاده از شبکه های اجتماعی در انتخابات ، امکان اطلاع‌رسانی به نقاط دور دست است.
 مهترین عیب استفاده از شبکه های اجتماعی در انتخابات، انتشار محتوای کذب و شایعات  در برخی مواقع  است؛  طنازی های انتخاباتی در  شبکه‌های اجتماعی نیز موضوعی دیگر است که می تواند در افزایش مشارکت مردم نقش داشته باشد.
کاندیدای مجلس یازدهم برای پیروزی در شبکه های اجتماعی باید سعی کنند در حلقه اول خود افرادی را جذب کنند که اولا با الفبای اطلاع رسانی و رسانه آشنایی داشته باشند و ثانیا این افراد باید در حوزه افکار سنجی و نحوه تغییر معادلات فکری و اجتماعی نیز تبحر داشته باشند.
اما حوزه جنوب استان بوشهر 
اولین اقدام حامیان کاندیدای مجلس آتی، انتقاد به وضع موجود و نقد عملکرد نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در شبکه های اجتماعی است؛ موضوعی که هم اکنون در شبکه های اجتماعی دیده می شود!
در انتخابات پیشرو به احتمال زیاد چهار شهرستان جنوب استان بوشهر ؛  کاندیدای مجلس خواهند داشت این یعنی انتخابات سال آینده مهیج تر از دوره های قبل خواهد شد و قطعا شبکه های اجتماعی نیز نقش مهمی در موفقیت کاندیداها خواهند داشت.
از هم اکنون فضای مجازی در حال آماده شدن برای انتخابات پیش رو است کما اینکه هم اکنون نیز یکی از‌ کاندیدای مجلس یازدهم  گروه های اجتماعی در این شبکه ها راه اندازی کرده است.
گفتنی است تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی طبق قانون ۸ روز قبل از انتخابات آغاز می شود و به نظر می رسد شبکه های اجتماعی در ماه های آینده به پیشواز انتخابات می روند و بدون تردید هر کاندیدایی که بتواند در استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی، قدرت نمایی بیشتری کند شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات خواهد داشت.
[کد خبر:AJ24751]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم