آینه جم- علی اکبر قیصری
در جهاد تبیین وظیفه همه دستگاهها و شرکتها روشنگری و به تصویر کشیدن واقعیتها و دستاوردهای ملی است که کمتر به آنها پرداخته می شود.
در واقع عموم مردم در هر پست و مقامی مسؤولیت دارند تا در راستای امیدافزایی و امیدآفرینی در جامعه به هر نحوی تلاش کنند و به بهترین شکل ممکن آنرا انجام دهند.
به عقیده روانشناسان، امید داشتن به آینده حس عمیق امن بودن را نشان میدهد و به واسطه آن افراد را به سمت دستیابی به موفقیتهای بیشتر سوق میدهد؛ امید همان نقطه آغاز و احساس مشترک و حس تعلق خاطر یک ملت است که شوق و ذوق تلاش و داشتن رویاهای بزرگ را در ذهن مردم تداعی میکند.
امید آفرینی و نقش جهاد تبیین در کشورمان آنجایی نمایان تر میشود که دشمنانی نمیخواهند مردم جامعه امیدوار باشند و تلاش دارند با کوچک نشان دادن دستاوردهای ارزشمند این ملت که حتی عده ای از آن دستاوردها حیرت زده اند؛ جوی ناامید کننده در جامعه جلوه یابد تا حس یأس و ناامیدی به مردم و اهداف آینده آنان تلقین نمایند.
پس اصل جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه نه به عنوان یک اصل بلکه به عنوان یک وظیفه همگانی مطرح میشود و امید اجتماعی و شکوفایی آن در جامعه، تنها با توجه بیشتر به خواست مردم و همراهی مردم میسر و محقق خواهد شد.
بر همین اساس جهادگران عرصه تبیین برای امید افزایی مسئولیت خطیری دارند؛ مدیران اجرایی دستگاه ها و شرکت ها باید با خدمترسانی، نمایش دستاوردها و واقعیت های موجود مردم را همراه خود کنند.
مدیران میتوانند با افزایش میزان درآمد در جامعه و خلق موقعیت شغلی بیشتر و اشتغال کاملتر و تمرکز بر رشد و توسعه شرکتهای دانشبنیان و طرح حمایت از نخبه ها به تزریق امید در جامعه دست بزنند.
در عصر روشنگری و رشد رسانه ها، تبیین دستاوردها بزرگ لازمه آگاهی مردم برای داشتن امید و انگیزه و حس خودباوری است.
حضور و مشارکت مردم در انتخابات، میزگردهای بحث و تبادل نظر در رابطه با توانمندی کاندیداها و کرسی های آزاد اندیشی و ظهور تفکر انتخاب شایسته تر خود لازمه داشتن جامعه پویا و ارزشمند برای رفا و آسایش مردم است.
مشارکت مردم در انتخابات وابسته به همان امیدی است که میتوانیم با کاشت بذر آن، شاهد حضور حماسی مردم در انتخابات برای تحقق آرمان هایشان باشیم.
[کد خبر:AJ44563]