000000000000013940312000055_PhotoA.jpg

آينه جم؛ فرماندار جم از اجرای 4 پروژه بزرگ آبرسانی در شهرستان جم خبر داد.

 فتح‌الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار آينه جم؛ با تاکید بر بحرانی بودن وضعیت سفره‌های آب جم اظهار داشت: شهرستان جم با وضعیت شدید بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند و راهکار رفع این مشکل، کاهش برداشت آب و نیز مصرف صحیح و کاهش هدررفت آب است.

نوروزی با بیان اینکه برای حل مشکل کوتاه‌مدت آب شهرستان جم، تکمیل پروژه انتقال آب از دریا به جم ضروری است گفت: این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر است و لازم است وزارت‌خانه‌های نیرو و نفت نسبت به تعیین تکلیف و تسریع در اتمام پروژه اقدام کنند.

وی افزود: تاخیر در تکمیل پروژه‌ها تبعات جبران‌ناپذیری را متوجه شهرستان جم خواهد کرد.

نوروزی کاهش هدررفت آب شهرستان و تقویت سفره‌های زیرزمینی را دو اولویت مهم دانست و تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور، حدود 600 میلیارد ریال اعتبار از محل نفت برای احداث سازه‌های آبخیزداری مصوب شد که تاکنون 50 میلیارد ریال آن اجرایی شده و 150 میلیارد ریال نیز در حال نهایی شدن برای آغاز عملیات اجرایی در بخش مرکزی است.

وی اصلاح و نوسازی شبکه‌های آبرسانی را یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت آب برشمرد و گفت: اعتباری برای نوسازی شبکه در شهرستان در دو سال گذشته مصوب شده که در سال جاری نیز با اولویت رفع بحران آب در شهر جم روند نوسازی تداوم می‌یابد.

فرماندار جم از نوسازی شبکه آبرسانی روستای 5000 نفری بهارستان خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم شاهد عملیات اجرایی این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

نوروزی از راه‌اندازی اتاق فکر شهرستان با حضور جوانان و نخبگان شهرستان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک اعضای این اتاق فکر معرفی می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که راه‌اندازی اتاق فکر بتواند در تولید ایده‌های خلاق و راهگشا برای توسعه شهرستان یاری‌رسان مدیران باشد.

[کد خبر:AJ11770]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب