00000000000000000000000007893403.jpg

 

 

 

آینه جم : رییس ستاد انتخابات استان بوشهر نسبت به ردصلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از سوی هیات نظارت که توسط نمایندگان مجلس تعیین می شوند اعتراض کرد.

به گزارش آینه جم؛  جالب اینکه هیات نظارت استان با گذشت یک هفته از مهلت اعلام صلاحیت ها، هنوز به شکل شفاف آماری از نتایج عملکردش اعلام نکرده است.

اما براساس خبرهای دریافتی، 13 درصد داوطلبان شوراهای شهر در استان بوشهر معادل 105 نفر از فیلتر هیات نظارت نتوانسته اند عبور کنند.

جالب اینکه اغلب این افراد در مرحله قبل از سوی هیات های اجرایی که در فرمانداری ها تشکیل می شود، براساس استعلام از مراجع رسمی تایید شده بودند.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتراض‌های زیادی در خصوص رد صلاحیت‌ داوطلبان شوراهای شهر در بوشهر وجود دارد که باید هیات نظارت پاسخگوی این دغدغه‌ها باشد، ادامه داد: در زمان حاضر اعتراض‌های زیادی در فضای مجازی استان بوشهر نسبت به ستاد انتخابات وجود دارد و علت رد صلاحیت‌ داوطلبان شوراهای شهر را جویا هستند که باید هیات نظارت پاسخگوی این دغدغه‌ها باشد.

محمد تقی ایرانی، از داوطلبان رد صلاحیت شده خواست اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند و از هیات نظارت نیز دعوت کرد با سعه صدر و مستند به استعلام‌های قانونی، حقوق داوطلبان را مدنظر قرار دهند تا افرادی که شرایط قانونی را دارند بتوانند دوباره به جریان انتخابات بازگردند و به این صورت به نشاط و شور انتخابات در استان بوشهر کمک کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: معتقدیم افرادی صالح، شایسته، پاکدست و مردمی باید وارد عرصه انتخابات شوند و نباید اجازه داد افراد مساله‌دار که مشکل قانونی دارند، وارد این عرصه شوند، اما این مهم باید براساس قانون، انصاف و رعایت بیطرفی باشد، و حیطه وظایف نظارت و اجرای انتخابات را قانون مشخص کرده‌است.

ایرانی افزد: مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای منوط به تنوع و رقابت سالم داوطلبان با دیدگاه‌های مختلف در عرصه انتخابات است. تجربه ثابت کرده است رقابتی بودن انتخابات زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم را در این عرصه فراهم می‌کنند.

او ادامه داد: به همین دلیل انتظار داریم هیات‌های نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر و هیات عالی مرکزی نظارت به این امر اهتمام داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با تاکید بر رعایت قانون و حفظ آبروی افراد، بیان کرد: پشتیبانی مردم، مهم‌ترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و با حضور پرشور مردم در عرصه‌های مختلف این پشتیبانی‌ها معنا پیدا می‌کند.

ایرانی گفت: در این شرایط بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی به دنبال مایوس و بی تفاوت کردن مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند نباید به این مسائل دامن زد، زیرا ممکن است به دلیل حضور نیافتن تعدادی داوطلب حضور موثر و مهم مردم را از دست بدهیم.

[کد خبر:AJ35662]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب