8715470-85.jpg

 

 

 

آینه جم : لغو تعطیلی پنجشنبه ها در بوشهر موجی از نارضایتی و انتقادات کارمندان را روانه استانداری کرد، موضوعی که بیش از یک دهه وجود داشته است.

به گزارش آینه جم ؛ لغو تعطیلی روزهای پنجشنبه موجی از انتقادات کارمندان را در پی داشته و بسیاری از آنها معتقدند ابلاغیه استانداری در این خصوص اشتباه بوده، چرا که تعطیلی ادارات بوشهر در این روز براساس مصوبه دولت در 16 تیر امسال نبوده که در پی لعو آن مصوبه، تعطیلی بوشهر هم ملغی می شد.

کارمندان استان با اشاره به ادامه تعطیلی پنجشنبه ها در ادارات خوزستان و شهر تهران، معتقدند: استانداری بوشهر از حقوق کارمندان و خانواده آنها دفاع نکرد و شتاب زده عمل کرد، درحالی که بهتر بود تا زمان استقرار استاندار جدید، تعطیلی پنجشنبه ها ادامه می یافت تا تیم جدید مدیریتی درباره آن تصمیم گیری کند.

امروز استاندار بوشهر در حاشیه بازدید از پروژه آبشیرین کن بوشهر با این پرسش خبرنگاران مواجه شد و گفت: طبق نص صریح قانون کارمندان به جز تهران در دیگر مناطق کشور باید ۶ روز در هفته به مدت ۴۴ ساعت کار کنند اما در سال‌های گذشته که پنجشنبه‌ها تعطیل بود، دستگاه‌ها‌ی نظارتی همکاری می‌کردند.

 

عبدالکریم گراوند بیان کرد: بعد از مصوبه دولت قبل که ادارات را در روز پنجشنبه به علت گرما و برای کاهش مصرف برق تعطیل کردند، در دولت کنونی اعلام شد طبق قانون این تعطیلی لغو شده است و ادارات باید پنجشنبه‌ها کار کنند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: پس از مصوبه دولت، دستگاه‌های نظارتی نام نوشتند که باید در استان بوشهر هم طبق نص صریح قانون ۶ روز کاری داشته باشیم و حق با آن‌ها بود، بنابراین ساعت کاری ادارات استان بوشهر تغییر کرد و تعطیلی پنجشنبه‌ها لغو شد.

گراوند درباره اینکه چرا خوزستان همچنان تعطیلی پنجشنبه ها را ادامه داد، گفت: در همه کشور این طور است و همه استان‌ها مکلفند انجام دهند.

پرسش خبرنگاران درباره اینکه تعطیلی پنجشنبه های استان ارتباطی به مصوبات دولت نداشته که با لغو آن برچیده شود، بیان کرد: قانون می گوید ادارات استان ها باید 6 روز باز باشد و تعطیل کردن پنجشنبه ها نیز از اختیارات استاندار نیست و چون دولت مصوب کرد لغو شود و دستگاههای نظارتی هم در این خصوص نامه نوشتند، ادامه نیافت.

 

* خلیج فارس 

[کد خبر:AJ36797]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب