IMG-20220502-WA0027.jpg

 

جناب پور ابراهیمی، شمایی که در روزهای سقوط کارگران روزه سکوت می گرفتید،سکوت امروزتان بزرگترین خدمت به کارگران است.
آینه جم؛  حسن رمضانی،نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها
⏪محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در روز کارگر اظهاراتی در خصوص تعدیل افزایش دستمزد کارگران عنوان نمود که موجی از انتقادات و نگرانی را در بین جامعه کارگری به وجود آورد.
کارگرانی که در یک دهه گذشته با بی توجهی و عدم نظارت و حمایت  از سوی مراجع تصمیم ساز، روزهای سخت اقتصادی و معیشتی را تجربه کرده اند.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه اخیر خود معتقد است واحدهای کارگاهی توان پرداخت افزایش حقوق  57 درصدی کارگران را ندارند و  این افزایش دستمزد باعث تعدیل نیرو و بیکاری کارگران می شود. ایشان همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود، افزایش دستمزد کارگران در 1401 را غیر منطقی و تورم زا  دانسته و خواستار تعدیل افزایشات کارگران شده است و به گفته خود در حال رایزنی و متقاعد کردن رئیس جمهور ،رئیس مجلس و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تعدیل دستمزد است تا به زعم خود، دلسوزانه از افزایش تورم و  بیکاری کارگران جلوگیری نماید !!
 
اظهارات و دیدگاهی غیر کارشناسی که اصرار بر تحمیل آن می تواند پیامد های ناگواری در وضعیت معیشتی قشر کارگر به دنبال داشته باشد.
با یک بررسی ساده می توان دریافت که کمیسیون اقتصادی مجلس با ناکارآمدی و عدم نظارت قانونی اش بر عملکرد تیم اقتصادی دولت روحانی، نقش مهمی در سقوط و کشاندن قشر کارگری  به زیر خط فقر داشته است.
 
 جناب پور ابراهیمی؛ شما یک  دهه گذشته به عنوان نماینده مردم همواره در هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشته اید و سخت ترین روزها بر کارگران تحمیل شد و دریغ از دفاعی موثر از این قشر ضعیف و زحمتکش.
 
چه شده است که امروز در برابر تصمیم انقلابی دولت و وزارت کار در جهت نجات کارگران از زیر خط فقر، روزه سکوت خود را می شکنید و با اظهارات غیر کارشناسی آن هم  در روز کارگر باعث تکدر خاطر نیمی از جمعیت کشور می شوید؟؟
 
چرا در سال هایی که میانگین تورم نزدیک ۵۰ درصد و در بسیاری از اقلام به بالای ۱۰۰ درصد رسید به گونه ای که  قشر کارگری  بیش از 30 درصد از هزینه های زندگی خود را نمی توانست پوشش دهد،‌ نگران جامعه کارگری نبودید؟
 
چرا در سال هایی که  نرخ افزایش دستمزد کارگران بر خلاف ماده 41 قانون کار، بسیار پایین تر از نرخ تورم بانک مرکزی توسط شورای عالی کار تعیین می شد به عنوان عضو تاثیرگذار در هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، روزه سکوت اختیار می کردید؟؟
 
مشکل بزرگ امثال پور ابراهیمی شاید تصور دانایی محوری باشد و اینکه خود را واقعا صاحب نظر در عرصه اقتصاد می دانند. منکر تاثیر تحریم های ظالمانه بر سفره مردم نیستیم اما با اظهارات اخیر شما  به این باور نیز رسیدیم که نقش شما به عنوان عضوی از مهمترین کمیسیون مجلس، بر وضعیت نامناسب معیشتی کارگران بسیار پررنگ بوده است و تحریم ها بهترین فرصت و توجیه برای شانه خالی کردن امثال شما از  زیر بار مسئولیت و ضعف عملکردی است.
 
چرا همیشه در قبال جامعه کارگری سیاست یک بام و دو هوا به کار می گیرید؟؟ 
در سال هایی که نرخ دستمزد کارگران پایین تر از نرخ تورم تعیین می گردد آن را سیاستی کلی در جهت جلوگیری از تورم و حمایت از کارگران قلمداد می شود، درحالی که کارفرمایان در طول سال چندین بار بدون توجیه لازم اقدام به افزایش قیمت محصولات خود به ویژه در کارگاهها و کارخانه جات  می نمایند. 
 
رویکردی که در این سالها سبب شده است تا سایه غول تورم روز به روز بر سفره کارگران گسترده تر شده و قیمت کالا‌های ضروری بدون توقف بالا برود و به دنبال آن ارزش دستمزد کارگران در سراشیبی سقوط قرار گیرد.
باید از تصمیم انقلابی دولت رئیسی و وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی تشکر کرد که بر مبنای تحقق شعار عدالت محوری در جلسات تعیین دستمزد  بر خلاف سال های گذشته پشت جامعه بزرگ کارگری کشور را خالی نکرده و در کنار نماینده کارگران در شورای عالی کار، بخشی از ناعدالتی های سنوات گذشته در حق کارگران را ترمیم نمودند و امید است رفته رفته این حمایت های عدالت محورانه دولت،  به سایر قشر های کارمندی به ویژه معلمان و بازنشستگان نیز تسری پیدا کند.
[کد خبر:AJ38771]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب