behzadi1.jpg

 

 

آینه جم/  سجاد بهزادی 
پیش درآمد:
۶ ماه از انتصاب فرماندار دولت انقلابی در جم می گذرد.قصد پرداختن به عملکرد وی داشتم که یادم به نخستین اقدام ایشان در نخستین روزهای کاری آمد.بنا به دلایلی همین یک موضوع را با اهمیت دیدم و تحلیل عملکرد ۶ ماهه ایشان را برای فرصتی دیگر گذاشتم.
بسیاری از مردم فکر می کنند یکی از دلایل مهم بر زمین ماندن برخی مشکلات این شهرستان اینست که؛ مسئولان ارشد به جای زندگی در شهر و لمس عینی مشکلات، در شهرک های نفت زندگی می کنند و نمی توانند درک کاملی از مشکلات شهری وگرفتاری های مردم داشته باشند.
به عنوان مثال وقتی برق و آب شهر قطع می شود؛ مردم با خود می گویند اگر مسئولان و خانواده های آنان، به جای زندگی در شهرک نفت، در شهر جم زندگی می کردند و  با بحران بی آبی و بی برقی روبرو بودند احتمالا سریع تر این مشکلات حل می شد.
فرماندار شهرستان با علم به این موضوع، یک تصمیم کم سابقه وحتی بی سابقه ای گرفت. او بر خلاف تمام فرمانداران و حتی بخشداران گذشته(در زمانی که جم شهرستان نبود) سکونت در شهرستان جم را به شهرک نفت ترجیح داد. اما چرا این حرکت فرماندار سبب الگویی برای دیگر مسئولان نشد و هیچ مسئول دیگری حاضر نشد از آن تبعیت کند؟
برداشت نخستین
یک: حرکت فرماندار و عدم سکونت ایشان در شهرک نفت نزد دیگر مسئولان شهرستان، بیش از آنکه انقلابی بوده باشد یک رفتار احساسی تلقین شد و در حقیقت یک پروپاگاندای سیاسی نام گرفت و مورد اعتناء واقع نشد.
دو: از نگاه دیگر مسئولان ، تصمیم سکونت یا عدم سکونت فرماندار در شهرک نفت هیچ دردی از دردهای مردم را دوا نمی کند و ماههایی که از این تصمیم گذشته و ماههای که خواهد گذشت را شاهد این مدعا می دانند.
سه:دیگر مسئولان شهرستان بر این باور هستند که سکونت شان در شهرک نفت هیچ منافاتی با درک مشکلات شهر ندارد و جنبه های رفاهی سکونت شان سبب نمی شود که درک درستی از محرومیت های منطقه نداشته باشند.از قضا برخی بر این باور هستند که یک مسئول باید خودش و خانواده اش کمترین دغدغه داشته باشند و در رفاه نسبی باشند تا بتوانند با فراغ بال به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
برداشت دومین
یک:تصمیم فرماندار در مورد عدم سکونت در شهرک های نفت یکی از بهترین تصمیمات وی بوده است و سبب گردید ایشان بیش تر از فرمانداران سابق در بین مردم حضور داشته باشند و  دردمند تر باشد و نشانه های آن نیز حضور مستمر وی در تمامی بخش های شهرستان است.
دو: تمامی مسئولان شهرستان از امام جمعه تا مقامات قضایی، امنیتی و دیگر روسای ادارات شهرستان مایل هستند به تبعیت از فرماندار در میان مردم شهر زندگی کنند وتصمیم وی را با تدبیر و خردمندانه می دانند اما چون سالها در شهرک نفت بوده اند، دل کندن از آن کمی سخت بنظر می رسد و این کار در برنامه های سالهای آینده آنها قرار دارد.
سه:فرماندار شهرستان این تصمیم را مطالبه عمومی مردم می داند و بدون اینکه مسئولی را اجبار به تبعیت از خود کند، انتظار دارد سایر مسئولان نیز با آن تصمیم همراهی کنند؛ چیزی که تا کنون رخ نداده است و رفتار فرماندار تا کنون الگویی برای سایر مسئولان شهرستان نشده است.
*توسعه و جامعه جم
[کد خبر:AJ38830]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب