00004619978847.jpeg

 

آینه جم: این روزها شاید اینگونه برداشت شود که مردم به گرانی کالاهای اساسی عادت کرده اند، اما تامین اقلام خوراکی موردنیاز سفره های شان با توحه به درآمد پایین تر از نرخ تورم بسیار سخت شده است.

به گزارش آینه جم؛ شکر کیلویی 27 هزارتومان، گوشت گوسفند 240 هزارتومانی، روغن هر بطری 80 هزارتومانی و سایر مواد غذایی سفره مردم همچنان روند افزایش قیمت دارند.

با وجود گرانی های افسارگسیخته ای که دولت به نام "آزادسازی" اقدام به آن کرده و قیمت بسیاری از کالاهای ضروری را تا چندین برابر بالا برد، متاسفانه همچنان وعده کاهش قیمت این اقلام مورد نیاز از سوی دولتمردان کشور اعلام می شود. در این بین مردم نه تنها امیدی به کاهش قیمت ها ندارند بلکه چشم انداز زودهنگامی از ثبات قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز سفره شان را نمی بییند.

حالا روغن خوراکی در بهترین حالت با افزایش حدود 250 درصدی نسبت به سال قبل همچنان پیشتناز گرانی است و با وجود کاهش تقاضا در بازار، تولیدکنندگان هنوز هم به وضعیت قیمت ها انتقاد دارند.

شکر هم این روزها در فروشگاههای بزرگ و مغازه ها کمیاب شده است. حجم قابل توجهی از نیاز تولید شکر از طریق واردات تامین می شود. حالا در صورت لغو تحریم ها، وضعیت سرمایه گذاری در واردات کالاهای موردنیز این بخش تسهیل می شود اما با توجه به اخبار رسیده از مذکرات نمی توان خیلی به برداشته شدن تحریم ها امیدوار شد.

از طرفی مغازه داران نیز می گویند خرید مردم نسبت به سال گذشته نصف شده و مردم بسیاری از کالاها را از سفره خود حذق کرده اند، طوری که بیشتر مردم تنها به تماشای مواد غذایی می پردازند و با سوال از قیمت بیشتر کالاها، قید خرید را می زنند.

[کد خبر:AJ39124]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب