000000512.jpg

 

 

آینه جم: در هفته گذشته قطع شدن ناگهانی خدمات ارسال پیامک برخی از بانک‌ها موجب نارضایتی مشتریان شد. این اتفاق به‌دلیل افزایش دو برابری تعرفه‌های سرویس‌های پیامکی اپراتورها بود.

به گزارش آینه جم؛ رقم‌های متفاوت و البته قابل توجه برای کارمزد پیامک ارسالی خصوصا توسط بانک رسالت آن‌هم برای سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ موجب تعجب تعدادی از مشتریان بانک ها شده است.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به چرایی افزایش هزینه کارمزد پیامک تعدادی از بانک‌ها گفت: امسال اپراتورهای تلفن همراه هزینه پیامک‌ها را افزایش زیادی داده‌اند و به همین دلیل هزینه پیامک بانک‌ها هم بالا رفته است.

مهران محرمیان افزود: بانک مرکزی اعلام کرده است بانک‌ها کنار هزینه اپراتورها برای هر پیامک باید ۳۰ تومان دریافت کنند؛ عملاً بانک‌ها سودی از ارسال پیامک ندارند وحتی برخی از بانک‌ها در این حوزه ضرر هم دارند.

درآمد ۶۰۰ میلیاردتومانی دولت

یکی از نکات قابل‌توجه در زمینه میزان تعرفه پیامک بانکی آن است که این تعرفه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی تعیین می‌شود. به عبارت دیگر هیچ بانکی، پیش از تصمیم بانک مرکزی در این زمینه، حق افزایش هزینه مذکور را ندارد. نکته دیگر آن است که بخشنامه بانک مرکزی در این زمینه از سال۱۳۹۹ تاکنون تغییری نکرده است. در واقع طبق اعلام بانک مرکزی تعرفه هزینه هر پیامک بانکی ۳۰ تومان به اضافه هزینه پیامک یا آبونمان سالانه است که با اخذ رضایت مشتری دریافت می‌شود.

بررسی اطلاعات جداول بودجه سال۱۴۰۲ نشان‌دهنده آن است که قیمت هر پیامک ۳۰ریال افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین درآمد دولت از این محل در سال‌جاری ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

به عبارت دیگر علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ ۳۰ ریال از استفاده کنندگان خدمات اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود.

[کد خبر:AJ43689]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب