آینه جم: فاز دوم واکسیناسیون که تزریق به سالمندان بالای 80 سال است، در بوشهر کلید خورد.

به گزارش آینه جم؛ طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در این مرحله 12 هزار بوشهری واکسینه می شوند که با توجه به دو مرحله ای بودن تزریق واکسن این فاز تا تیرماه طول خواهد کشید.

https://newspaper.hamshahrionline.ir/img/newspaper_pages/1400/02-ordibehesht/08/rooyi/01-03.jpg

در این مرحله، اولویت تزریق با افراد بالای 80سال است و به‌تدریج، افراد 75تا 80سال، 70تا 75سال، 65تا 70سال است و بیماران زمینه‌ای و صعب‌العلاج 16تا 64سال در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

براساس اعلام معاون وزیر بهداشت، این فاز، به‌دلیل تعداد بالای جمعیت، سنگین خواهد بود و باید از واکسن‌های داخلی کمک گرفت: «در اردیبهشت واکسن خارجی وارد می‌شود. در خرداد هم واکسن انستیتو پاستور به تولید می‌رسد، یک قرارداد 60میلیون دوزی با روسیه امضا شده و محموله کوواکس هم در برنامه قرار دارد.»

توضیحات دکتر رییسی سخنگوی ستاد ملی کرونا درباره واکسیناسیون سالمندان



چه واکسنی تزریق می‌شود؟

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست چه واکسنی برای این گروه تزریق می‌شود، اما اعلام شده واکسن سینوفارم چینی خواهد بود. بیشتر مراکز بهداشت بر تزریق این واکسن تأکید می‌کنند، اما یکی از مسئولان مراکز بهداشت می‌گوید که واکسن روسی، انگلیسی و هندی هم ممکن است در فهرست باشد، اما اغلب واکسن چینی تزریق خواهد شد.

منتظر تماس باشند

 براساس آنچه تاکنون اعلام شده، هم‌اکنون افراد بالای 80سال که پرونده الکترونیک سلامت دارند، منتظر تماس از مراکز بهداشت باشند تا روز و ساعت و مکان تزریق واکسن کرونا، برایشان اعلام شود.

براساس گفته‌های علیرضا رئیسی، معاون بهداشت، آنهایی هم که پرونده الکترونیک سلامت ندارند یا به سامانه‌ای که معرفی می‌شود مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌هایی که از سوی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی هر استان اعلام می‌شود، تماس بگیرند و اطلاعات‌شان را ثبت کنند.

مثلا در بوشهر سالمندان می توانند از طریق سایت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به نشانی https://health.bpums.ac.ir/Fa/Announce-۴۶۷۱.htm نشانی و تلفن مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مطلع شوید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه برای تماس با هم استانی‌ها نیاز به ثبت مشخصات افراد در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) است باید آن دسته از افرادی که تاکنون در مراکز خدمات جامع سلامت ثبت‌نام نکرده و پرونده الکترونیکی ندارند با نزدیک‌ترین مرکز محل سکونت خود تماس گرفته و به‌صورت تلفنی اقدام به ثبت‌نام کنند.

سعید کشمیری گفت: در روستاها نیز ثبت‌نام توسط خانه‌های بهداشت و به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

کشمیری اظهار داشت: از هم استانی‌ها  درخواست می‌شود از مراجعه حضوری به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت به طور جد خودداری کرده و برای ثبت‌نام به‌صورت تلفنی اقدام کنند.

[کد خبر:AJ35629]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب