آینه جم؛ خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه آیین 110 سالگی شهرداری بوشهر که هفته گذشته و به مدت سه روز برگزار شده، بیشتر در قالب نشست و جلساتی بدون خروجی مشخص به سرانجام رسید. جالب آنکه شهرداری مرکز استان حتی از تصاویر شهرداران ادوار خود محروم است و در این موارد مستندی موجود نمی باشد.
  • نمایندگان استان بوشهر بازهم از ترکیب هیات رییسه مجلس باز مانده اند.در انتخابات سال دوم این دوره مجلس، نمایندگانی از شهرستان های کرمانشاه، تبریز، بابل، اهواز، شاهین شهر، مشهد و رودسر در جمع هیات رییسه حضور دارند.
  • با توجه به ذهنیتی که درباره قطعیت ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی وجود دارد، تکاپو و تلاش برخی دولتی ها برای گرفتن حکم و مسئولیت در ستاد این نامزد ریاست جمهوری زیاد شده است. اگر برخی مدیران دولتی را در قالب ستادهایی با عناوین ابتکاری و جدید برای یک نامزد خاص انتخاباتی دیدید، نباید تعجب کرد.
  • قرار است امروز معارفه مدیران کل جدید تامین اجتماعی و مدیریت درمان استان برگزار شود. از بهمن ماه سال گذشته عباس دیری و سید جواد رکاب پور به عنوان سرپرست این دو مجموعه منصوب شده و به تازگی حکم مدیرکلی آنها صادر شده است.
  • سرانجام پس از کشمکش چند ماهه، برای پسماند شهرداری بوشهر پیمانکار جدید تعیین شده است. براین اساس دو پیمانکار برای دو منطقه شهرداری در نظر گرفته شده که مجموع قرارداد آنها در سال 60 میلیارد تومان برآورد گردیده است.
  • هفته پیش خانمی از پل روگذر‌ مجاور میدان تره‌بار برازجان خود را پایین انداخت که خوشبختانه جان سالم به در برد، هرچند به دلیل جراحت وارده در بیمارستان بستری شده است. گویا مشکلات شخصی، انگیزه این اقدام اعلام گردیده است.
  • محمدجواد حق‌شناس به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی محسن مهرعلیزاده کاندیدای ریاست جمهوری منصوب شده است.حق‌شناس از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران و رییس کمیسیون فرهنگی این شوراست که برای دوره جدید همانند 15 عضو دیگر این شورا، صلاحیتش رد شد.
  • گویا مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر بخشودگی 55 درصدی در ازای پراخت نقدی عوارض تا شهریورماه، نتوانسته رضایت سازندگان ساختمانی را در پی داشته باشد. آنها معتقدند میزان افزایش عوارض امسال شهرداری چندین برابر مصوبه جدید شورای شهر است که منجر به گرانی ساخت و ساز می شود.
  • ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در قرعه کشی برنامه نامزدهای ریاست جمهوری در صداوسیما، به عنوان نماینده علیرضا زاکانی حضور یافت. رضایی در توئیت های اخیر خواستار رای به سید ابراهیم رییسی با هدف "پایان مشکلات امروز کشور" شده است.
  • کشتی‌ای که محموله آبزیان و میگوی صادراتی استان بوشهر برای مالزی و چین در آن قرار داشته، در نزدیکی سواحل سریلانکا آتش گرفت. عمليات اطفاء حريق به مدت ٨ روز ادامه داشت اما در پايان تمام محموله كشتي دچار حريق و نابودي كامل شد. اين محموله پس از بارگيري از بندرعباس به جبل علي (دبي) و پس از آن با كشتي پرچم سنگاپور به بندر هزيزه (هندوستان) رفت و قرار بود از بندر كلومبو (سريلانكا) نهایتا در بندر كلانگ (مالزي) تخليه شود. هر ساله صادرات آبزيان استان هاي جنوبي به چين بواسطه تحريم هاي كشتيراني با صرف هزينه هاي گزاف و بدون هيچگونه پوشش بيمه اي با كشتي هاي كانتينربر داراي پرچم هاي ديگر كشورها و بعضاً با توقف هاي طولاني در چند بندر بين راهي انجام مي گيرد. گویا بالغ بر ٤٠ كانتينر به ارزش ميانگين ٥ ميليون دلار متعلق به صادركنندگان آبزيان بوشهري در این حادثه ازبین رفته که به دلیل تحریم ها فاقد پوشش بیمه ای هم هستند.
  • بوشهر در میان رکورد داران مصرف قلیان قرار دارد. به گفته سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دخانیات، بالاترین میزان مصرف دخانیات (عمدتا قلیان) در استان‌های جنوبی کشور شامل بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس) گزارش شده است.
  • تبلیغات زودهنگام داوطلبان شوراهای شهر با انتشار پوسترهای تبلیغاتی آنها در فضای مجازی افزایش یافته است. این درحالیست که دو هفته دیگر به زمان رسمی تبلیغات شوراها زمان مانده است.
  • تلویزیون‌ های اینترنتی به برگزاری مناظره رغبت ندارند. گویا نزدیکی دیدگاه داوطلبان تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری به یکدیگر، دلیل این بی‌ رغبتی است.
  • جلسات ویدئو کنفرانسی استان تحت تاثیر قطعی برق قرار گرفته است. بی ‌اطلاعی مدیران از زمان قطعی برق و عدم مطابفت خاموشی با برنامه ارائه شده از سوی شرکت برق در روزهایی که خاموشی اعمال شده، باعث مشکلاتی از این دست برای برنامه هایی شده که در قالب ارتباط ویدئوکنفرانسی با مرکز بوده است.
  • تبلیغات انتخاباتی با ماسک آغاز شده و تصاویری مربوط به چند داوطلب منتشر شده است. گویا درج نام داوطلب بر روی ماسک از جمله اقدامات تبلیغاتی در این دوره انتخابات است.
  • دست آخر اینکه تفاوت حقوق کارمندان با یکدیگر خصوصا در برخی نهادهای دولتی زیاد شده است. ظاهرا در سالهای اخیر حقوق کارمندان برخی دستگاه‌ها رشد بسیاری داشته و رسیدن به حقوق آنها برای دیگر کارمندان به آرزو مبدل شده است. از طرفی همسان ‌سازی حقوق شاغلان دولتی هنوز در دستور کار مجلس و دولت قرار ندارد.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ35906]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب