آینه جم: استاندار بوشهر گفت: پتروشیمی‌های فعال در جنوب استان تاکنون به مسئولیت اجتماعی خود در استان بوشهر عمل نکرده‌اند.

به گزارش آینه جم؛ ️عبدالکریم گراوند در آیین آغاز عملیات اجرایی دانشکده مهندسی جم بیان کرد: اینکه با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی کماکان جایگاه استانداری بوشهر در مدیریت صنعت منطقه پارس نامشخص است، عیب بزرگی است و مجلس شورای اسلامی باید در این ساختار تغییر ایجاد کند.

او افزود: صنایع زیر مجموعه وزارت صمت در شرق کشور اعتبارات هنگفتی را برای توسعه استان‌ها هزینه می‌کنند، اما ۱۸ پتروشیمی فعال در استان بوشهراعتباراتی اندک را به صورت قطره‌چکانی اختصاص می‌دهند.

استاندار بوشهر، مردم استان را مردمی بزرگ، مهربان و نجیب دانست و عنوان کرد: مردم این استان کمترین کار‌ها را قدردان هستند باید قدر این مردم دانسته و به این حوزه هم توجه شود.

گراوند افزود: با توجه به درآمد‌های بالای صنایع پتروشیمی استان بوشهر امروز باید در جایگاهی باشیم که بتوانیم اعلام کنیم که راه آهن بوشهر- فارس تحت حمایت‌های صنعت نفت دردست اجرا است نه اینکه تنها اعتبار اندک یک میلیاردی اختصاص پیدا کند.

او با بیان اینکه بوشهری‌ها مردمی قدردان و قدرشناس هستند، گفت: باید صنایع را متعلق به مردم بدانیم و این صنایع در توسعه استان بوشهر به نحوی شایسته ایفای نقش کنند.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در ۴ سال گذشته استانداری هیچ کمکی از صنایع نفت و گاز فعال در استان دریافت نکرده در صورتی که این صنایع از ظرفیت این منطقه استفاده حداکثری می‌کنند، برای تامین بودجه بیمارستان عسلویه با مشکل مواجه هستیم که نباید این گونه باشد.

گراوند با اشاره به آغاز ساخت دانشکده مهندسی جم بیان کرد: مردم انتظار دارند در ساخت آن با تامین منابع اعتباری سرنوشت دیگر پروژه‌ها پیدا نکند باید مورد حمایت صنعت نفت قرار بگیرد.

عملیات احداث فاز نخست ساختمان دانشکده مهندسی شهرستان جم با ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار روز سه شنبه در آیینی با حضور استاندار بوشهر و دیگر مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

[کد خبر:AJ35952]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب