۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

اینه جم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان‌های دشتستان و کنگان از نارنجی (پرخطر )به قرمز ، ۸۰ درصد شهرستان‌های این استان در وضعیت خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند.

به گزارش اینه جم، دکتر سعید کشمیری روز سه شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براین اساس شهرستان‌های دشتستان، کنگان، دیلم، گناوه، تنگستان، عسلویه، جم و دشتی از توابع استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: طبق گزارش سامانه ماسک تنها شهرستان بوشهر و دیر از توابع استان بوشهر در زمان حاضر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

دبیرستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر روزانه بیش از ۵۰۰ نفر به شمار مبتلایان به ویروس کرونا و ۲۰ درصد به شمار بستری‌های کووید ۱۹ در این استان افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۴۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

کشمیری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۶۸  مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۴۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۱۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری گفت: امروز سه نفر شامل ۲ مرد با ۷۲ و ۵۸ سال سن با سابقه بیماری زمینه ای کلیوی و دیابت و یک زن  با ۶۲ سال سن با سابقه بیماری قلبی در استان بوشهر براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در زمان حاضر یک هزار و ۲۸۴ نفر در این استان به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: همچنین از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۵ هزار و ۲۳۷ نفر در این استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

[کد خبر:AJ36256]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب