آینه جم: در نشست عصر امروز (یکشنبه) شورای شهر بوشهر، حسین حیدری به عنوان شهردار جدید مرکز استان انتخاب شد.

به گزارش  آینه جم؛  در این نشست حیدری با ۶ رای موافق و ۳ رای مخالف انتخاب و برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی شد.

حیدری در دولت احمدی نژاد سابقه مدیرکلی اداره کار، امور روستایی استاتداری و فرماندار تنگستان داشته است.

از پیش از شروع به کار شورای جدید بوشهر احتمال انتخاب حیدری به شهرداری مطرح و نقویت شده بود و کناره گیری 4 گزینه تصدی شهرداری طی دو هفته پیش نیز مرتبط با این گمانه زنی ها می باشد.

حاشیه ها

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: جلسه شورای شهر از ساعت 16 آغاز شد که در اواسط نشست و ورود خبرنگار خلیج فارس در اواسط این نشست با نظرخواهی رییس شورا از اعضا درباره اینکه آیا گزینه جدیدی برای شهرداری دارند همراه شد.

در همین حین، برخی اعضا خواستار غیرعلنی بودن جلسه شدند و با وجود درخواست روابط عمومی برای خروج خبرنگاران، پورکبگانی با غیرعلنی شدن جلسه محالفت کرد.

همچنین در همین زمان، تنها خدیجه گرشاسبی گفت که فردی به نام “عالی” برای ورود به گزینه های شهرداری به وی معرفی شده، ولی اعلام کرده ام من گزینه دارم و اگر تمایل وجود دارد، عضو دیگری ایشان را مطرح کند. نهایتا سایر اعضا اعلام کردند گزینه جدیدی برای شهرداری ندارند.

در نهایت پورکبگانی رییس شورا خواستار رای گیری درباره شهردار شد.

در این بین، نیک روش منشی شورا پیشنهاد کرد: برای اینکه مشابه جلسه قبل برخی اعضا دست شان را نیمه بالا نیاورند و دقیق مشخص نمی شود دیدگاه شان چیست، رای گیری با کاغذ باشد.

در ادامه ورقه ها جمع آوری و توسط پورکبگانی قرائت شد که نتیجه آن 6 رای مثبت برای حیدری و 3 رای مخالف بود.

پیش از رای گیری، پروین خوشبخت پیرامون اینکه آیا رای گیری برای شهرداری از میان فقط یک نفر مشکل قانونی ندارد سوال پرسید که پورکبگانی آن را فاقد مشکل دانست.

فقط یک کاندیدا برای شهرداری مانده بود

در پایان، پورکبگانی با اعلام اینکه حیدری به عنوان شهردار منتخب تعیین و برای صدور حکم به وزارت کشور معرفی گردید، به توضیح روند انتخاب وی پرداخت.

رییس شورای شهر بوشهر گفت: پس از روند تعیین گزینه های شهرداری که در دو هفته پیش منجر به حضور 3 نفر آنها در شورا برای اعلام برنامه شد، نهایتا حسین حیدری و حمید خدری (مدیر فعلی شرکت منطقه ده انتقال گاز) هر دو 4 رای کسب کرده و یک رای نیز ممتنع بود. صدرالله حیدری نیز رای نداشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از آن جلسه تا امروز گزینه جدیدی برای شهرداری توسط همکاران پیشنهاد نشد، نهایتا از میان یک نفر باقی مانده رای گیری و او به عنوان شهردار منتخب تعیین شد.

[کد خبر:AJ36807]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب