آینه جم-  امروزه تصادفات رانندگی از مرز یک رویداد و مشکل گذشته و به بحران تبدیل شده، طوری که تعداد فوتی ها، مجروحین و خسارت های روحی و جسمی ناشی از آن لحظه ای در حال رشد است.

به گزارش آینه جم؛ رتبه اول ایران از نظر تصادفات رانندگی منجر به فوت نشان از همین بحران است.

در این بین بخشی از تصادفات درون شهری می باشند که از نظر جمعیتی شهر بوشهر رتبه 4 را در تصادفات شهرهای کشور به خود اختصاص داده است.

این آمار بالا به دلیل محدود بودن معابر شهر بوشهر جای نگرانی دارد و نیاز به فرهنگ سازی نظیر رعایت سرعت مجاز در کنار اصلاح نقاط حادثه خیز دارد.

رئیس پلیس راهور شهرستان بوشهر گفت: در ۷ ماه امسال بوشهر در افزایش تصادفات درون شهری رتبه چهارم کشور را داشته که نیمی از فوتی‎ها به دلیل وجود نقاط حادثه خیز است.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/8/24/15123167_444.jpg

سرهنگ اسدالله حاجی‌زاده در نشست با شهردار این شهر، عنوان کرد: در ۷ ماه امسال، ۲۳ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در معابر شهر بوشهر جان خود را از دست داده‌اند که با توجه به بالا بودن این آمار باید از ظرفیت‏‌های لازم برای کاهش آمار فوتی‌‏ها استفاده کرد.

او افزود: همه معابر درون شهری باید به دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات تجهیز شود زیرا در کاهش سرعت رانندگان تاثیر بسزایی دارد.

حاجی زاده عنوان کرد: باید در خیابان‌های پرتردد شهر بوشهر نیز دوربین نصب شود که انتظار داریم در اولویت کار شهرداری قرار گیرد.

شهردار بندر بوشهر نیز گفت: برای کاهش آمار فوتی تصادفات درون شهری اصلاح نقاط حادثه خیز، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و همچنین نصب علائم هشدار دهنده در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

حسین حیدری افزود: با توجه به بالا بودن آمار تصادفات درون شهری، شهرداری بوشهر آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش این آمار استفاده کند.

او با اشاره به آمادگی شهرداری بوشهر برای همکاری با پلیس راهور، عنوان کرد: در این زمینه برای احداث ایستگاه‌های ثابت پلیس راهور در سطح شهر همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

شهردار بوشهر بیان کرد: در کنار همه این موارد از شهروندان فهیم بوشهری نیز انتظار است با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سهم خود در کاهش آمار تصادف‌های درون شهری را ایفا کنند.

[کد خبر:AJ37382]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب