آینه جم: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین ۷.۵ درصد از سهم آورده داخلی سدهای باغان و دشت پلنگ این استان نیاز است که باید تامین شود.

https://boushehr.iribnews.ir/files/fa/news/1400/8/27/7265752_333.jpg

به گزارش آینه جم؛ علی محمدی افزود: باغان و دشت پلنگ استان بوشهر از جمله سد‌هایی هستند که باید از محل فاینانس خارجی تامین اعتبار شوند، اما براساس قانون دولت نیز باید ۱۵ درصد به عنوان سهم آورده داخلی برای این سد‌ها تامین اعتبار کند.

وی بیان کرد: در این راستا تاکنون ۷.۵ درصد سهم آورده داخلی تامین و تلاش می‌شود در اصلاح بودجه امسال و سال آینده مابقی این سهم نیز تامین شود.

به گفته محمدی برای تکمیل هر یک از سد‌های باغان و دشت پلنگ هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری انجام شود.
وی افزود: سد باغان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با رویکرد تامین آب شرب و کشاورزی در شهرستان جم احداث و اوایل سال آینده آبگیری می‌شود.

محمدی گفت: همچنین سد دشت پلنگ نیز شروع خوبی داشته و با توجه به برنامه ریزی انجام شده باید تا سال ۱۴۰۲ آبگیری شود.

وی در باره خط انتقال آب از سد باغان نیز اظهار داشت: این طرح از محل منابع داخلی و مشارکت صنایع پایین دستی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

محمدی در باره سد اخند در شهرستان عسلویه نیز اظهار داشت: این سد با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی و تبدیل تهدید خطر به فرصت و استفاده از حدود ۲ میلیون متر مکعب جریان آب برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و تغذیه آبخوان پایین دست در سال ۹۷ با ارتفاع ۳۲ متر، طول تاج ۱۱۳ متروحجم مخزن ۱.۹ مترمکعب از نوع بتنی آغاز و آماده آبگیری است.

وی ادامه داد: حوضه آبریز اخند با ۴۵ کیلومتر مربع مساحت سالانه بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰هزار متر مکعب رواناب تولید می‌کند و هر سال شاهد وقوع سیلاب‌های مخرب و بروز خسارت به مناطق مسکونی، تاسیسات زیربنایی، زمین‌ها و املاک مجاور آن می‌شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

[کد خبر:AJ37389]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب