آینه جم: راه آهن بوشهر در اولویت نیست و وعده ها برای شنیدن سوت قطار در این استان بلوفی بیش نیست.

به گزارش آینه جم؛ حکایت بوشهر دقیقا مشابه انسان تنومند و ثروتمندی است که با وجود ثروت و قدرت، اما توانایی راه رفتن ندارد، چون مال و منالش در دست دیگران است و آنها برایش تصمیم می گیرند، مثل گداها نگاهش به دست دیگران باشد که آیا چیزی از این ثروت به او می دهند یا نه!

این دقیقا شرایط فعلی راه آهن این استان است که با وجود درآمدزایی گسترده برای خزانه کشور، اما برای توسعه زیرساخت های مهمی نظیر خط آهن در اولویت نیست، خط آهنی که اتفاقا اگر به بوشهر برسد، توجیه اقتصادی بیشتری دارد. استانی که نزدیک ترین فاصله سواحل جنوب با مرکز کشور دارد.

اما با گذشت بیش از 15 سال از شروع پروژه راه آهن بوشهر، پیشرفت فیزیکی آن کمتر از 15 درصد می باشد و به دلیل عدم تخصیص اعتبارات، کارگاه راه آهن در زمستان گذشته تعطیل شد، درست چند ماه پس از بازدید رییس جمهوری از این محل.

راه آهنی که در اواویت نیست

به تازگی خادمی، معاون زیرساخت های وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال 22 مرکز استان به شبکه ریلی گفته: اتصال 3 مرکز استان دیگر شامل کردستان، اردبیل و چهارمحال بختیاری نیز در سال جاری و سال آتی در دستور کار است تا‌ به ‌عنوان 23 ،24 و 25 ‌مین مراکز استان‌‌‌ از نعمت حمل و نقل ریلی برخوردار شوند.

شوربختانه در ضعف استانداری که مدعی ارتباط نزدیک با وزیر راه و شهرسازی است و بی خیالی نمایندگان مجلس، راه آهن بوشهر فعلا در اولویت نیست و حرفهای رییس جمهور در بازدید از کارگاه این پروژه هم فقط وعده بود.

با این حساب، قطعا تا وقتی دولت به بهانه هزینه بالای راه آهن بوشهر، تکمیل آن را به اجرایی شدن قراردادهای فاینانس و مشارکت طرف خارجی موکول می کند و حاضر نیست مشابه راه آهن سایر استان ها، اعتبار دولتی شایسته ای (مشابه راه آهن چابهار از صندوق توسعه ملی) برای تکمیل آن پیش بینی و تامین کند، بهتر است بگوییم شنیدن سوت قطار شاید هیچ وقت دیگر!

[کد خبر:AJ39075]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب