آینه جم: هرچند ورزش قایقرانی بوشهر از رشته های فعال و مدال آور استان است و به گفته رییس آن جزو سه هیات برتر کشور می باشد، اما با گذشت چندین سال از مصوبه هیات دولت، پیست بین المللی قایقرانی اجرایی نشده است.

به گزارش آینه جم؛ عملیات اجرایی پیست بین المللی قایقرانی در استان بوشهر نیمه نخست سال ۹۶ آغاز و مقرر شد طی یکسال به اتمام برسد.

اما در این چند سال اجرای پروژه به دلیل مخالفت‎‌هایی از سوی محیط زیست معطل مانده بود.

مخالفت محیط زیست استان با احداث این پیست در دهکده گردشگری بوشهر در بزرگراه امام علی در شرایطی می باشد که به عقیده برخی متخصصان این حوزه، راه اندازی پیست قایقرانی مشکلی برای محیط زیست منطقه پیش نمی آورد و حتی لایروبی در آبرهه می تواند خور سلطانی را از وضعیت فعلی نجات داده و امکان قایق سواری در را آن فراهم کند که یک فرصت گردشگری برای شهر بوشهر می باشد. 

پیست قایقرانی بوشهر در انتظار تصمیم هیات دولت

حالا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تغییر نظر این اداره درباره این پروژه خبر داده و گفته: ارزیابی محیط زیستی احداث پیست بین المللی قایقرانی انجام و راهکارهای لازم برای کاهش اثرات تخریبی آن تدوین شده است.

فرهاد قلی نژاد اظهار کرد: تصویب نهایی احداث این پیست اکنون در اختیار کمیسیون زیربنایی دولت است و براساس مکاتبه‌‎های انجام شده مقرر است تا ۲ هفته آینده تصمیم نهایی آنها اعلام شود.

وی بیان کرد: با توجه به مکان نمایی این پروژه در خور لشکری تمهیدات لازم برای حفاظت از محیط زیست پیش‌بینی شده است.

قلی نژاد ادامه داد: الزام‌های تعریف شده در راستای حفاظت از اکوسیستم است که مورد قبول اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز قرار گرفته است.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با نگاهی مثبت به این پروژه پرداخته است که انتظار می‌رود ورزشکاران دوستدار محیط زیست نیز نهایت اهتمام برای رعایت الزام‏‎های محیط زیستی خور لشکری را داشته باشند.

رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: این استان از قطب‎های رشته قایقرانی است که با احداث پیست بین المللی قادر خواهد بود رقابت‎های مهم بین المللی را میزبانی کند.

مهدی زارعی افزود: عمده قایقرانان استان بوشهر از دوست داران و برخی از آنان نیز از فعالان محیط زیستی هستند که در این راستا در احداث پیست از تمام الزام‌های محیط زیستی استقبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این راستا از نگاه و اهتمام اداره کل حفاظت محیط زیست برای حمایت از ورزشکاران قدردانی می‎شود و امیدواریم احداث این پروژه بین المللی آغازی بر تعامل بیش از پیش قایقرانان با این اداره کل و معرفی به عنوان سفیران محیط زیست دریایی باشند.

[کد خبر:AJ39076]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب