اینه جم - مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: براساس برآورد دستگاه‌های اجرایی در ۲ سامانه بارشی در ۲ هفته گذشته ۴۶۱ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های کشاورزی و زیرساختی این استان وارد شده است.

کوروش دهقان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این میزان خسارت ۴۱۷ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی و ۴۴ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی شامل واحدهای مسکونی، آب و برق است.

وی بیان کرد: فعالیت ۲ سامانه بارشی در استان بوشهر باعث بارش‌های خوبی در بیشتر نقاط استان شد که در برخی نقاط شدت بارش‌ها که همراه با تندبادهای لحظه‌ای بود، باعث آبگرفتگی معابر عمومی و خسارت به بخش‌های مختلف شد.

دهقان گفت: بیشترین میزان خسارت در بخش کشاورزی مربوط به مزرعه‌های گوجه فرنگی در شهرستان‌های دشتی و دشتستان اعلام شده است.

وی اظهارداشت: براساس دستور العمل جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی غیرمترقبه بیمه تنها مشمول کسانی می شود که نسبت به بیمه کردن اراضی کشاورزی خود اقدام کرده باشند و کسانی که نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نکرده باشند از طریق امهال و پرداخت تسهیلات به آنها کمک می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر یادآورشد: همچنین در اثر سامانه های بارشی اخیر ۲۶ میلیارد تومان به خطوط انتقال و توزیع برق استان خسارت وارد شده است.

دهقان اضافه کرد: همچنین براساس برآورد دستگاه‌های اجرایی مسئول ۱۷ میلیارد تومان به سبب بارش باران، تگرگ و آبگرفتگی منارل به بخش مسکونی این استان خسارت وارد شده است.

[کد خبر:AJ40326]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب