آینه جم- مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت:  درصورت عدم مقابله با این امر، ضمن بروز ناهنجاری‌های شهری، منابع اراضی دولتی در شهرها از دسترس عموم خارج شده و تامین مسکن برای مستحقین و نیازمندان واقعی مشکل می‌شود.
به گزارش آینه جم، سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه مسکن بالغ بر ۹۰ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۷۴ هزار نفر در سامانه به عنوان متقاضی فاقد مسکن شناخته شده‌اند.
وی افزود: در راستای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۲ هزار هکتار اراضی با ظرفیت ۵٠ هزار واحد مسکونی الحاق شده است، همچنین ٢۴٢ واحد مسکونی در برازجان و ٨٠ واحد در خورموج تحویل شده و تا شهریور ماه نیز ٩۶ واحد در برازجان تحویل داده خواهد شد.
این مقام مسؤول ادامه داد: تاکنون بیش از ۸ هزار واحد زمین در بخش‌های مختلف در قالب نهضت ملی مسکن، طرح جوانی جمعیت و اقشار ویژه به متقاضیان واجد شرایط تخصیص پیدا کرده و بیش از ۴ هزار و ١۵٧ پروژه واحدهای مسکونی در سطح استان توسط دستگاه‌های متولی و پیمانکاران آن‌ها در حال اجرا است.
دستغیبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵ هزار و ٩۶٧ واحد زمین شهری و روستایی، بالغ بر ۲ هزار و ٢٠٠ قطعه زمین در حوزه جوانی جمعیت و در حوزه اقشار ویژه خانواده‌های معظم شهدای بالای ۲۵ درصد با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ۵۰۰ قطعه مسکونی تخصیص داده شده که تا پایان سال این تعهد تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه در ۸ شهرستان بافت فرسوده وجود دارد عنوان کرد: در حوزه خودمالکی که هم شامل شهرها و هم شامل بافت فرسوده می‌شود موارد در حال اجرا و توسط بانک‌های عامل و دستگاه‌های متولی ارائه خدمت می‌شوند و در این راستا ٢ هزار و ۵۵٣ واحد مسکونی در بافت فرسوده، پروانه نوسازی گرفته‌اند.
دستغیبی با بیان اینکه در کنار تأمین زمین در سطح استان با گرفتن پیمانکاران ذی صلاح در حال اجرای عملیات آماده سازی معابر سایت‌های نهضت ملی مسکن هستیم بیان داشت: در کنار پیمانکاران و همکارانمان در بنیاد مسکن در شهر بوشهر در پهنه ۱۰۷ و ۳۷ هکتاری این مهم در حال انجام است.
وی اضافه کرد: در راستای کنترل بازار مسکن وزارت راه و شهرسازی اقدامات موثری در این زمینه انجام داده که شامل راه‌اندازی سامانه خودنویس در سامانه املاک و اسکان است که از این طریق موجر و مستاجر می‌توانند بدون مراجعه به بنگاه‌های املاک نسبت به انعقاد قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر با تأکید بر مقابله جدی با دو موضوع احتکار مسکن و زمین‌خواری در استان اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری نظام قضایی و ادارات نظارتی با افراد سودجو مقابله می‌کند و در این راستا دستگاه‌هایی مانند ثبت اسناد از طریق دفاتر اسناد رسمی، اداره صنعت، معدن و تجارت از طریق کنترل و نظارت بر بنگاه‌های املاک و شهرداری‌های سطح استان می‌توانند کمک موثری در سامان دادن به این معضل باشند.
وی اضافه کرد: در صورت عدم مقابله با این امر ضمن بروز ناهنجاری‌های شهری منابع اراضی دولتی در شهرها از دسترس عموم خارج شده و تامین مسکن برای مستحقین و نیازمندان واقعی مشکل می‌شود.
دستغیبی در خصوص پروژه‌های حوزه راه گفت: طی چند ماه اخیر عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها شروع شده است؛ آغاز عملیات اجرایی بخشی از باند دوم محور بوشهر- شیف- گناوه، شروع مجدد پروژه محور دیر به بوشهر با انجام عملیات زیرسازی و آسفالت و پیگیری برای اجرایی کردن بخشی از اعتبار ابلاغی مصوبات سفر ریاست جمهوری در خصوص آزادراه بوشهر به شیراز از جمله موارد است.
[کد خبر:AJ46012]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب