آینه جم: بسیجی جهادگر محمدامین صابرکار در جریان آموزشهای دفاعی در بخش بردخون شهرستان دیّر به شهادت رسید.
به گزارش آینه جم؛ مراسم تشییع و خاکسپاری وی روز پنجشنبه در گلزار شهدای روستای آبکش دیر برگزار می شود.

آینه جم: بسیجی جهادگر محمدامین صابرکار در جریان آموزشهای دفاعی در بخش بردخون شهرستان دیّر به شهادت رسید.
به گزارش آینه جم؛ مراسم تشییع و خاکسپاری وی روز پنجشنبه در گلزار شهدای روستای آبکش دیر برگزار می شود.

آینه جم-معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: ساعت کاری دستگاههای اجرایی استان بوشهر از ۲۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ است.
به گزارش آینه جم فردین اسلامیراد معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به بخشنامه شماره ۸۸۴۸ مورخ 22/02/1405 سازمان اداری و استخدامی کشور، به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور و با هدف تأمین آسایش آحاد مردم، ساعت کار دستگاههای اجرایی استان از روز شنبه ۲۶ اردیبهشت تا اطلاع ثانوی از ساعت ۷ الی ۱۳ با رعایت ملاحظات ذیل اعلام میشود.
وی با تشریح ملاحظات افزود: مابقی ساعات کار موظفی با تمهیدات لازم از طریق دورکاری کارکنان جبران شود.
معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: واحدهای عملیاتی دستگاههای خدمترسان، بخشهای اجرایی و خدماتی شهرداریها، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستانها، پاسگاههای نظامی و انتظامی، واحدهای عملیاتی دستگاههای مشمول ماده ۱۲ قانون امور گمرکی و نیروهای دارای نوبت شیفتگردان از شمول این بخشنامه مستثنی هستند.
اسلامیراد تصریح کرد: ساعت کاری بانکها، توسط کمیسیون هماهنگی بانکها پس از هماهنگی با استانداری اعلام میشود.
وی اضافه کرد: نحوه فعالیت تمام مدارس و دانشگاهها و مؤسسات آموزشی تابع تصمیمات نظام آموزشی اعلامی توسط وزارتخانههای مربوطه خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یادآور شد: دستگاههای اجرایی مکلفند سیستمهای سرمایشی خود را در ساعات و ایام تعطیل خاموش کرده و نسبت به صرفه جویی در مصرف انرژی اهتمام جدی را داشته باشند.
وی گفت: شهرداریهای استان برنامهریزی لازم برای بهرهگیری حداکثری از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری مطابق ساعات جدید فعالیت ادارات در استان معمول کنند.
اسلامیراد بیان کرد: بالاترین مقام دستگاه اجرایی، مسئول اجرای مفاد این بخشنامه بوده و ضرورت دارد به گونهای برنامهریزی و نظارت کنند که با اجرای مفاد این بخشنامه در نحوه پاسخگویی و تداوم ارائه خدمت به مردم هیچ خدشهای ایجاد نشود.
آینه جم- وزير کشور گفت: رفع مشکلات و دغدغههای لنجداران بوشهر با جدیت در دستور کار قرار دارد و دولت برای تسهیل فعالیتهای تجاری و دریایی در این استان حمایتهای لازم را انجام میدهد.
به گزارش آینه جم، ارسلان زارع استاندار بوشهر ظهر امروز با حضور در دفتر وزیر کشور با اسکندر مومنی، دیدار و در ارتباط با مسائل و دغدغههای مهم استان، گفتوگو کرد.
وزیر کشور در این دیدار با قدردانی از تلاشهای مجموعه مدیریتی استان بوشهر بر اهمیت حفظ وحدت، انسجام و همدلی میان مردم و مسئولان تاکید کرد و اظهار داشت: استان بوشهر به واسطه ظرفیتهای راهبردی خود در حوزه انرژی، تجارت و اقتصاد دریا محور از جایگاه ویژهای در اقتصاد و امنیت کشور برخوردار است و دولت از برنامههای توسعهای این استان حمایت میکند.
مومنی همچنین با تاکید بر رفع موانع در حوزه ترخیص کالا و حمایت از فعالیتهای بازرگانان و ملوانان ابراز داشت: رفع مشکلات و دغدغههای لنجداران با جدیت پیگیری میشود.
وی اضافه کرد: این آمادگی وجود دارد در چارچوب هماهنگی با دستگاههای ذیربط، مسائل و مطالبات استانها پیگیری شود.
مومنی با تأکید بر نقش تعیینکننده مردم در عبور از بحرانها گفت: بزرگترین مؤلفه قدرت ما انسجام و حضور مردم در صحنه است و هرگونه خدشه به این وحدت ملی، گناهی نابخشودنی خواهد بود
آینه جم: طرح جدید قیمتگذاری شناور بلیت سینما در بوشهر اجرا شد؛ طرحی که هدف آن کاهش قیمت آن در برخی روزهای هفته اعلام شده است.
به گزارش آینه جم، استان بوشهر فاقد سینما است و مدتهاست فیلم ها در سه سالن اجتماعات پخش می شود؛ یکی سالن شهید آوینی در محله بهمنی بوشهر، دیگری سالن فانوس کنگان و انجمن سینمای جوانان برازجان.
قرار است با طرح شناورسازی، در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) قبل از ساعت 17، بلیت سینما نیم بها و به مبلغ 50 هزار تومان فروخته میشود، در حالی که بعد از ساعت 17، قیمت بلیت 70 هزار تومان است.
همچنین بر اساس روال سالهای گذشته، بلیت سینما در روزهای سهشنبه نیم بهاست و از این پس یکشنبهها نیز بلیت نیم بها عرضه میشود.
علاقهمندان به سینما در روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین ایام تعطیل، بلیت در بوشهر را با قیمت 90 هزار تومان خریداری میکنند. در برازجان و کنگان هم 60 هزار تومان است.
آینه جم- فرماندار بوشهر گفت: انفجارهای کنترل شده با هماهنگی انجام میشود و جای نگرانی نیست.
به گزارش خبرنگار آینه جم محمد مظفری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از اجرای عملیات تخصصی خنثیسازی و انهدام تعدادی از تسلیحات عملنکرده متعلق به حملات جنایتکارانه آمریکای صهیونی، در تاریخ چهارشنبه ۲۳ اردیبهشتماه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۳:۰۰ در مجاورت رادار خبر داد و تأکید کرد: انفجارها در این بازه زمانی کنترلشده بوده و جای نگرانی نیست.
فرماندار شهرستان بوشهر ادامه داد: با عنایت به ضرورت پاکسازی و تأمین ایمنی مناطق پایگاه هوایی، عملیات تخصصی خنثیسازی و انهدام تعدادی از تسلیحات عملنکرده متعلق به حملات جنایتکارانه آمریکایی صهیونی در دستور کار تیمهای خنثیسازی قرار گرفته است.
آینه جم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: انستیتو کانسر دکتر رضایی ارجاع بیماران مبتلا به سرطان را به استان فارس کاهش میدهد.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی؛ دکتر اله کرم اخلاقی در بازدید از انستیتو کانسر دکتر رضایی اظهار داشت: کاهش میزان ارجاع بیماران از بوشهر به استان فارس یکی از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و این مرکز میتواند در صف اول این کار باشد.
htt
وی از هماهنگیهای صورتگرفته برای افتتاح رسمی این مرکز با حضور مقامات استانی و کشوری خبر داد و تصریح کرد: انستیتو کانسر دکتر رضایی ارجاع بیماران به فارس را کاهش میدهد.
دکتر اله کرم اخلاقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همراه دکتر حسن کشاورز معاون درمان و حمزه اندرخورند معاون توسعه مدیریت و منابع و سایر مسئولین دانشگاه از انستیتو کانسر دکتر رضایی بازدید کردند و در جریان روند کار این مرکز قرار گرفتند.


آینه جم- استاندار بوشهر گفت:با پیگیریهای مستمر در سطح ملی و استانی و اأمین اعتبار از منابع مختلف، پروژه دانشکده دندانپزشکی و پنج مرکز بیمارستانی و درمانی فعال شدهاند و اجرای این طرحها با کیفیت مناسب در حال انجام است.
به گزارش آینه جم، ارسلان زارع در بازدید از مراکز درمانی در حال ساخت در شهر بوشهر با اشاره به اینکه میان پیشرفت فیزیکی پروژهها و اعتبارات تخصیص یافته تعادل وجود دارد افزود: با توجه به ضرورت تکمیل ساختمان برخی از این طرحها تا اواخر سال جاری و بهرهبرداری از آنها در اوایل سال آینده، پیشبینی میشود با راهاندازی این پروژهها سرانه تخت بیمارستانی استان از ۱.۲ تخت به ۱.۵ تخت افزایش یابد.
وی یادآور شد: تلاش میشود بیمارستان مادر و کودک حضرت فاطمه زهرا(س)، بیمارستان اعصاب و روان بوشهر و بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده تکمیل و با تأمین تجهیزات لازم، زمینه بهرهبرداری از این مراکز در سال آینده فراهم شود.
استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت سرانه تخت بیمارستانی در استان گفت: در حال حاضر سرانه فضای درمانی در استان به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۱.۲ تخت بیمارستانی است، در حالی که میانگین کشوری ۱.۸ تخت است.
زارع گفت: برای بهبود میانگین سرانه درمانی استان و رسیدن به میانگین کشوری، چندین پروژه شامل بیمارستانها و مراکز درمانی با توزیع مناسب در مرکز استان و شهرستانها تعریف شده که اکنون از پیشرفت نسبتاً مطلوبی برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: بیمارستانها و مراکز درمانی نقش تأثیرگذاری در ارتقای شاخصهای سلامت هر جامعه دارند و در این بازدید از پروژههای شاخص درمانی و آموزشی مرتبط، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرحها مورد بررسی قرار گرفت.
زارع در این بازدید که با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و فرماندار بوشهر انجام شد، از پروژههای دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، بیمارستان مادر و کودک و بیمارستان اعصاب و روان بوشهر بازدید و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرحها قرار گرفت
آینه جم- با حضور معاون استاندار بوشهر عبدالرحیم پذیرا بهعنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.
به گزارش آینه جم، احسان جهانیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عصر امروز در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با گرامیداشت یاد امام راحل، رهبر شهید انقلاب و همه شهدا به ویژه شهید طهرانچی گفت: دوره پس از پایان جنگ تحمیلی سوم، مطلع جدیدی از شکوه انقلاب اسلامی است که با درایت قائد شهید، راهبری مقام معظم رهبری، اقتدار نیروهای مسلح و حمایت و حضور مردم دفاع به نمایش در میآید.
وی با اشاره به تغییر نگاه جامعه بینالملل به ملت ایران در این جنگ که مقتدرانه در مقابل تهاجم غیرقانونی ارتش آمریکا و اسرائیل دفاع کردند اظهار داشت: متناسب با دستاوردهای نظامی، دانشگاهها باید در دوره پسا جنگ، برنامههای تحولی پیشبینی و اجرا کنند.
جهانیان با تأکید بر ضرورت معرفی ظرفیتهای جدید ایجاد شده در این جنگ به نسل جوان به ویژه دانشجویان در تحقق توانایی ملت، دولت، نیروهای مسلح، تحت تدابیر رهبری، تغییر باورها در این زمینه و امیدآفرینی برای آنان را از اولویت مأموریت تحولی جدید دانشگاه بر شمرد و نقش اساتید در این حوزه را برجسته دانست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به فرصت سازی تحولی در دوران سازندگی پس از جنگ، عنوان داشت: با شناخت دقیق از ظرفیتهای ایجاد شده در دوران پسا جنگ در بخشهای بازسازی، تغییر زمینهها و ظرفیت سازی جدید در اشتغال، پژوهشهای کاربردی و روابط تجاری مبتنی بر مراودات جدید خارجی، دانشگاه محوریت فعالیت دانشی و ایدهپردازی را بر عهده خواهد داشت.
جهانیان با یادآوری رویکرد توسعه استان و تأکید و تصریح استاندار بوشهر ابراز داشت: مبنای تحول استان، کار سلیقهای و اقتضایی نیست بلکه با اتکای به اسناد علمی بالادستی و آمایش سرزمین و پیشنهادات علمی کاربردی است و معرفی عرصههای جدید توسط دانشگاه، اساتید و دانشجویان علاقمند منجر به فعلیت یافتن ظرفیتهای استان در بخشهای جدید دریایی و پس کرانه خواهد شد.
در پایان این آیین از زحمات سعید رازقی تقدیر و عبدالرحیم پذیرا به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.
آینه جم- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون هشت هزار بیمار دیابت نوع یک در این استان شناساییشدهاند که برنامه پیشگیری و کنترل و مراقبت تخصصی شهری دیابت در مورد آنها در دست اجراست .
به گزارش آینه جم، دکتر حسن کشاورز اعلام کرد: در این ارتباط برنامههای متنوعی در هشت کلینیک تخصصی دیابت سراسر شهرستانهای استان بوشهر برگزار میشود.
وی افزود: پارسال با هدف ارتقای آگاهی عمومی، پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری دیابت، تمامی خدمات تخصصی کلینیکهای دیابت با حضور فوق تخصصان غدد و کلیه، متخصصان داخلی، قلب، چشم و کارشناسان تغذیه به مراجعان به صورت تعرفههای دولتی ارائه شد.
کشاورز یادآورشد: بیماران دیابت نوع یک میبایست برای کنترل هرچه بهتر دیابت به توصیهها و مشاورهها عمل کرده تا دچار بیماریهای مزمن کلیوی، فشارخون غیرطبیعی، بیماریهای چشم و عوارض قلبی و عروقی نشوند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: هدف از اجرای این برنامهها، افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری دیابت و توانمندسازی بیماران برای کنترل مؤثرتر این بیماری است
آینه جم- معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی نفتی خلیج فارس در محدوده آب های سرزمینی حوالی جزیره خارگ مربوط به آب توازن کشتی ها است.
غلامرضا فقیه روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آلودگی نفتی به وسعت ۴۵ کیلومتر در آب های خلیج فارس روز پنجشنبه هفته گذشته مورخه ۱۷ اردیبهشت ماه مشاهده شد که هماهنگی لازم با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای پاکسازی سطح آلودگی انجام شد.
"کشتی های نفتکش بعد از تخلیه نفت جهت ایجاد تعادل، مخازن خود را با آب پر می کنند و بعد از ورود به خلیج فارس آب توازن خود را به دریا می ریزند که با این اقدام برای دریا مشکلات اساسی ایجاد می کنند."
وی یادآور شد: با اقدامات انجام شده براساس گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هم اینک سطح آلودگی نفتی به ۱۱ کیلومتر کاهش یافته است.
فقیه تصریح کرد: هم اینک کشتی ها با حضور در محدوده مد نظر درحال پاکسازی آلودگی ها هستند.
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این نخستین گزارش آلودگی محیط زیست دریایی در سال جاری است
آینه جم- فردا یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ کالابرگ سرپرستان خانوار با رقم انتهایی کد ملی ۳، ۴، ۵ و ۶ شارژ میشود.
به گزارش خبرنگار آینه جم سهشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ کالابرگ سرپرستان خانوار با رقم انتهایی کد ملی ۰، ۱ و ۲ به همراه خانوارهای حمایتی (تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی) و خانوادههای نیروهای مسلح به ازای هر نفر یک میلیون تومان شارژ شد.
در ادامه کمک معیشت دولت در شرایط سخت اقتصادی فعلی، فردا یکشنبه ۲۰ اردیبهشت کالابرگ یک میلیون تومانی خانوارهای درآمدی که رقم انتهای کد ملی سرپرستان آنها ۳، ۴، ۵ و ۶ است، شارژ میشود. این افراد میتوانند با مراجعه به فروشگاههای خرد و زنجیرهای مبادرت به خرید اقلام مشمول طرح کنند.
اقلام کالابرگ شامل گوشت مرغ، تخممرغ، گوشت قرمز، حبوبات، قند و شکر، روغن، ماکارونی، برنج، شیر کمچرب، ماست کمچرب، پنیر و انواع میوه و سبزیجات است.
بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت خرید اعتبار کالابرگ اردیبهشت ماه تا پایان خرداد است.
گفتنی است، یارانه غیرنقدی سایر خانوارهای ایرانی ساکن در کشور جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه شارژ خواهد شد.
به گفته ایمان زنگنه، سخنگوی معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش مبلغ کالابرگ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند پیشنهاد برای افزایش مبلغ کالابرگ به دولت ارائه داده است. در صورت تصویب افزایش مبلغ کالابرگ در هیئتدولت، مابهالتفاوت مبلغ یارانه اردیبهشت ماه در اعتبار خرداد ماه لحاظ شده و واریز میشود.
در حال حاضر ۸۶.۹ میلیون نفر از ایرانیان، مشمول طرح کالابرگ شده و سایر خانوارها در صورت تمایل میتوانند با مراجعه به سامانه سازمان هدفمندی یارانهها و سامانه حمایت برای دریافت این یارانه غیرنقدی مبادرت به ثبت درخواست خود کنند.
آینه جم: ثبتنام اخیر برای فروش فوری و فوقالعاده خودرو توسط ۲ خودروساز بزرگ کشور درحالی پایان یافت که فرآیند ثبتنام با بینظمی، آشفتگی و ضایعشدن حق ثبتنامکنندگان عادی همراه بود.
به گزارش آینه جم، ایران خودرو و سایپا اخیرا طرحهای فروش فوقالعاده خود را برای انواع محصولات پرتقاضا آغاز کردند؛ اما مطابق معمول ثبتنامهای قبلی بخاطر وجود متقاضیان پرشمار در مقابل تعداد محدود خودروها ، بلافاصله پساز بازشدن سایت خودروسازان، ظرفیت ثبتنام در کمتراز پنجساعت تکمیل شده و سایت بستهشد.
هرچند با توجه به شرایط تورمی کشور هجوم شمار فراوانی از متقاضیان به سایتهای ثبتنام قابلپیشبینی بود، اما مانند دفعات قبلی هیچ تدبیری برای پالایش متقاضیان و برقراری نسبی دسترسی خریداران و مصرفکنندگان واقعی به خودروهای ثبتنامی ایجاد نشده بود. حتی برعکس و در اقدامی سوالبرانگیز، پالایشها و فیلترهای قبلی مانند ممنوعیت ثبتنام دارندگان پلاک فعال یا حتی قرعهکشی هم دراین دوره از ثبت نام برداشته شده و این امر باعث وجود نوعی بیعدالتی در دسترسی شهروندان عادی به خودروهای محدود ثبتنامی شده بود.
وقتی به این موارد مسایلی همچون محدودیتهای فنی سایتهای ثبت نامی خودروسازان برای پذیرش همزمان شمار کافی از متقاضیان، از دسترس خارجشدن مداوم سایت ها، وجود مشکلات متقاضیان در مراحل مختلف ثبتنام، انجام ثبتنامهای ناموفق متعدد و مسایل دیگری از این دست اضافه شود، معلوم است که مردم با چه آشفته بازاری مواجه بودهاند.
به گفته شهروندان، از همان دقایق ابتدایی آغاز ثبتنام، سایت یکی از خودروسازان از دسترس خارج شده و مدام پیام بروزرسانی یا شناسایی ربات روی صفحات نمایشگرها به چشم میخورد.
حتی شهروندانی که موفق شدند چند مرحله ثبتنام را طی کنند هم در مراحل پایانی دچار مشکل شده و نتوانستهاند فرآیند ثبتنام خود را تکمیل کنند. به علاوه، وجوه برخی هم در لابلای فرآیند ثبتنام و ایجاد خطاهای فنی متعدد گیر کرده و نیاز به مراجعه به بانک و پسگرفتن دارد که دردسرهای خاص خودش را به همراه خواهد داشت.
البته این مصایب در تمامی دورههای ثبتنام خودروسازان وجود داشته و مردم هم همواره نسبت به اصلاحنشدن این وضعیت و بیعدالتی حاصل از آن در حق افراد عادی و مصرفکنندگان واقعی معترض بودهاند؛ آش خودروسازان برای مردم بقدری شور بود که حتی برخی احتمال وجود ثبتنامهای رندم و انبوه توسط نمایندگیهای خودروسازان و استفاده از ترفندهای فنی توسط برخی دلالان برای استفاده از سهمیهها که طبیعتا مردم عادی از آن بیخبرند، رد نکردهاند.
با این وجود معلوم نیست چرا در دوره اخیر ثبتنامها همان قید وبندهای محدود که تا حدی باعث عادلانهشدن فرآیند و دسترسی مردم به خودروها میشد، برداشتهشده وبه نوعی ثبتنام همگانی شده است.
جالب اینجاست که خودروسازان تا کنون هیچ اطلاعات شفافی در باره میزان ثبتنام و مقدار نقدینگی جذبشده ارائه نداده و ضمنا درباره علت اختلالات فنی سایتهایشان توضیح نداده و عذرخواهی نیز نکردهاند که این امر بیحرمتی به افکارعمومی محسوب میشود.
منبع: روزنامه اطلاعات
آینه جم- رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید میدانی از بازار شهر بوشهر با تأکید بر ثبات عرضه کالاهای اساسی، از ورود مستقیم دستگاه قضایی برای مقابله با تخلفات احتمالی و تشدید نظارت بر قیمتها خبر داد.
به گزارش آینه جم؛ مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر صبح امروز به همراه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان در بازدید میدانی از بازار شهر بوشهر اظهار کرد: وضعیت تأمین و موجودی کالاهای اساسی مورد بررسی قرار گرفت و مشاهدات میدانی نشان داد اقلام ضروری و سایر کالاهای مصرفی خانوار بهوفور در دسترس مردم قرار دارد.
وی افزود: طی هفتههای اخیر روند تأمین کالاها باثبات بوده و در برخی اقلام مانند روغن خوراکی نیز امکان خرید چند عدد برای مشتریان فراهم است و محدودیت قابل توجهی از سوی فروشگاه اعمال نمیشود.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر این وضعیت را نشانه تلاش مناسب برای تأمین مایحتاج عمومی مردم دانست و تأکید کرد: در عین حال نظارت دقیق بر قیمتها ضروری است تا ثبات در عرضه کالاها بهانهای برای افزایش نرخها نباشد.
مهرانگیز با اشاره به گزارشهایی درباره افزایش تدریجی قیمت برخی اقلام مصرفی در بازار تصریح کرد: دستگاه قضایی با همکاری سازمان بازرسی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه اصناف و جهاد کشاورزی به موضوع ورود مستقیم و هماهنگ خواهد کرد تا با هرگونه تخلف احتمالی برخورد شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلف یا بیتوجهی به تذکرات نظارتی، واحدهای صنفی متخلف پلمپ شده و جریمههای سنگین برای بازدارندگی اعمال خواهد شد و هیچ مجموعهای حق ندارد از شرایط اقتصادی موجود به زیان مردم سوءاستفاده کند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین از پیشنهاد حضور قضات در تیمهای بازرسی خبر داد و گفت: پیشنهاد دادهایم قضات نیز در تیمهای مشترک بازرسی حضور داشته باشند تا در صورت مشاهده تخلف آشکار، بتوانند بلافاصله دستور قضایی لازم از جمله پلمپ واحد یا توقیف کالا را صادر کنند.
وی در پایان با تأکید بر حمایت از حقوق مصرفکنندگان اظهار کرد: هدف اصلی دستگاه قضایی حمایت از مردم و حفظ آرامش معیشتی جامعه است و هرگونه سوءاستفاده از نوسانات بازار یا افزایش غیرمنطقی قیمتها قابل اغماض نخواهد بود
آینه جم- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از اعطای تسهیلات قرضالحسنه ۵۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به افراد دارای زمین در شهر بوشهر خبر داد؛ مشروط به اینکه در دهکهای زیر پنج درآمدی قرار داشته باشند.
به گزارش آینه جم؛ امیر برومند اظهار کرد: در راستای حمایت از اقشار کمدرآمد و محرومان، افرادی که در دهکهای زیر پنج درآمدی قرار دارند و دارای زمین در شهر بوشهر هستند، میتوانند برای تشکیل پرونده و بهرهمندی از این تسهیلات به همراه کمک بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره)، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بوشهر مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در سال جاری، احداث و تأمین مسکن مقاوم برای اقشار کمدرآمد و محرومان در صدر برنامههای بنیاد مسکن قرار گرفته است، تصریح کرد: این طرح با هدف رفع بخشی از مشکلات مسکن اقشار آسیبپذیر و فراهمسازی زمینه ساخت واحدهای ایمن و استاندارد اجرا میشود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر ابراز امیدواری کرد با استفاده مطلوب از این ظرفیتها، بخشی از دغدغههای مسکن اقشار کمدرآمد در شهر بوشهر برطرف شود
آینه جم- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:بخشهای اصلی طبقه اول مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیجفارس بوشهر پس از بازسازی وارد مدلر خدمت رسانی شد.
به گزارش آینه جم ، اله کرم اخلاقی چهارشنبه در نشست بررسی روند بازسازی بیمارستان شهدای خلیجفارس بوشهر افزود: این بخشها پس از آسیبهای وارد شده در جریان جنگ تحمیلی سوم، با رعایت الزامات ایمنی دوباره فعال شدهاند.
وی یادآورشد: با آغاز جنگ تحمیلی سوم و وارد آمدن خساراتی به برخی فضاهای این مرکز درمانی، بلافاصله عملیات بازسازی و راهاندازی مجدد طبقه اول شامل بخشهای اتاق عمل، زایشگاه، نوزادان، جراحی و CSR در دستور کار قرار گرفت و اکنون این بخشها در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند.
اخلاقی تصریح کرد: در مرحله نخست بازگشت بخشها به مدار خدمت، بخشهای آزمایشگاه، دیالیز و رادیولوژی در طبقه همکف فعالیت خود را از سر گرفتند و در ادامه نیز بخشهای زایشگاه، نوزادان، اتاق عمل و زنان و زایمان با رعایت کامل استانداردهای ایمنی و فنی به چرخه خدمترسانی بازگشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با قدردانی از تلاشها و ایثار شبانهروزی کادر سلامت و کارکنان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیجفارس بوشهر افزود: در تمام طول این دوره، علیرغم شرایط دشوار و محدودیتها، ارائه خدمات درمانی به همشهریان هرگز متوقف نشد و کارکنان نظام سلامت با تعهد حرفهای و روحیه مسئولیتپذیری خدمترسانی را ادامه دادند.
اخلاقی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند بهسازی و تکمیل اقدامات ایمنسازی، در هفتههای آینده سایر بخشهای بیمارستان نیز بهتدریج فعال شده و سطح کمی و کیفی خدمات درمانی به بیماران ارتقا یابد.
وی گفت: بخشهای بازسازی و بهسازی شده این مرکز درمانی اکنون در شرایطی ایمنتر و با کیفیتی مطلوبتر نسبت به گذشته فعالیت خود را از سر گرفته و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.
آینه جم-نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با برگزاری نشست بررسی وضعیت نیروی انسانی در شرکت صدرا بوشهر، روند تعدیل نیرو در این مجموعه متوقف شد و ۱۰۰ کارگر که در آستانه خروج از مجموعه قرار داشتند، دوباره به محل کار خود بازگشتند.
به گزارش آینه جم؛ جعفر پورکبگانی اظهار داشت: پس از تماسهای کارگران و دریافت پیامهای متعدد از خانوادههای آنان، مطلع شدم که حدود ۱۰۰ کارگر شرکت صنایع دریایی بوشهر در آستانه تعدیل قرار گرفتهاند.
وی ادامه داد: با دعوت از اسماعیلی، نماینده شرکت صدرا و جمعی از کارگران، جلسهای برگزار شد و مسائل مربوط به شرکت و کارکنان مورد بررسی قرار گرفت.
پورکبگانی افزود: مقرر شد با پیگیریهای اینجانب، استاندار و نماینده شرکت صدرا، موضوع تعدیل نیرو رفع شود. بر همین اساس، کارگران به محل کار خود بازگشتند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین یادآور شد: پیش از این نیز برای حل مشکلات شرکت صنایع دریایی بوشهر، اقداماتی در جهت ایجاد منابع درآمدی انجام شده بود که در نتیجه آن، شرکت صدرا توانست مناقصهای ۲۰۰ میلیون دلاری را در پارس شمالی برنده شود.
پورکبگانی تأکید کرد: پیشتر نیز اعلام کرده بودم که هرگونه تعدیل نیرو در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم باید با اطلاع اینجانب صورت گیرد. بسیاری از مشکلات با پیگیری و همکاری مسئولان قابل حل است و میتوان از اتخاذ تصمیمات یکجانبه جلوگیری کرد.
آینه جم- مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و آسیبدیدگی برخی صنایع و کارگاهها در پی حوادث اخیر، این اداره کل برای حمایت از بیمهشدگان، کارفرمایان و مستمریبگیران آمادگی کامل دارد.
به گزارش آینه جم محمدصادق قیصری سهشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان تأمین اجتماعی حمایت از جامعه هدف است، و در شرایط کنونی که برخی واحدهای تولیدی و خدماتی دچار آسیب شده اند، این سازمان همانند سایر دستگاههای اجرایی، از طریق شعب ۱۵گانه استان بوشهر بهصورت تماموقت در خدمت بیمهشدگان قرار دارد.
وی افزود: با مشارکت کارفرمایان و حمایت استانداری بوشهر و همکاری دستگاههایی همچون ادارهکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، نشستهای متعددی برگزار شده تا حتیالامکان از بیکاری نیروی کار جلوگیری شود.
قیصری افزود: همچنین دولت بستههای حمایتی متعددی برای کارفرمایان طراحی و بخش قابل توجهی از آنها مصوب شده که در روزها و هفتههای آینده رونمایی خواهد شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در مواردی که کارگاهها به دلیل اصابت مستقیم یا تخریب ناشی از شرایط جنگی امکان ادامه فعالیت نداشته باشند، سازمان تأمین اجتماعی طبق تکلیف قانونی، خدمات بیمه بیکاری را به بیمهشدگان ارائه میدهد.
قیصری ادامه داد: در کارگاههای کوچک، بیمهشدگان میتوانند بهصورت انفرادی از طریق سامانه مربوطه در مهلت قانونی ثبتنام کنند پس از آن، پروندهها در کمیسیونهای مشترک اداره کار با حضور نمایندگان تأمین اجتماعی بررسی و در نهایت منجر به برقراری و پرداخت بیمه بیکاری میشود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر افزود: در کارگاههای بزرگ نیز کارفرما بهصورت تجمیعی لیست کارکنان را به اداره کار شهرستان ارائه میدهد و پروندهها بهصورت گروهی بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به اصل سهجانبهگرایی بهعنوان اساس فعالیت سازمان تأمین اجتماعی گفت: مشارکت دولت، کارفرمایان و جامعه کارگری همواره ضامن پایداری این سازمان بوده و در شرایط فعلی نیز هماندیشی این سه ضلع میتواند راهگشای مشکلات جامعه کارگری باشد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر در ادامه، نکاتی را برای آگاهی بیمهشدگان متقاضی بیمه بیکاری یادآور شد و گفت: متقاضیان باید در هنگام ثبتنام در سامانه، اطلاعات خود را بهطور کامل و دقیق وارد کرده و مشخص کنند که بیکاری آنها ناشی از شرایط جنگی یا بهصورت عادی بوده است.
وی گفت: در این فرایند ثبت اطلاعات شناسنامهای وتماس نیز ضروری است همچنین کارفرمایانی که درخواست گروهی ثبت میکنند، باید اطلاعات کامل و شماره تماس بیمهشدگان را در لیستها درج کنند تا روند رسیدگی تسریع شود.
قیصری با اشاره به فرآیند قانونی بررسی پروندهها افزود: برای نمونه چنانچه فردی در فروردینماه درخواست بیمه بیکاری ثبت کند، لازم است ابتدا لیست بیمه همان ماه از سوی کارفرما ارسال شود.
وی افزود: طبق ماده ۳۹ قانون تأمین اجتماعی، کارفرما تا پایان ماه بعد برای ارسال لیست فرصت دارد؛ بنابراین بررسی پرونده و پرداخت ممکن است چند ماه زمانبر باشد و در بهترین حالت پرداخت بیمه بیکاری فروردینماه، در تیرماه انجام شود.
وی تأکید کرد: بیمهشدگان باید این فاصله زمانی را در برنامهریزی معیشتی خود مدنظر داشته باشند و انتظار واریز فوری پس از ثبتنام نداشته باشند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: هیچگونه نگرانی در پرداخت بیمه بیکاری وجود ندارد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی بر اساس تکالیف قانونی خود عمل میکنند و تمامی شعب و ادارات تأمین اجتماعی در استان بوشهر آماده ارائه خدمات به بیمهشدگان در زمینه بیمه بیکاری هستند.
آینه جم-وزیر آموزش و پرورش در خصوص سرانجام برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه های یازدهم و دوازدهم توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش آینه جم، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر تا شهریور شرایط کشور به حالت عادی برنگردد یعنی نتوانیم امتحانات نهایی را تا تقریبا اوایل شهریور تمام کنیم، قطعاً بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، آزمونهای پایه یازدهم و دوازدهم را برای آنکه دانشآموزان یک مقطع بالاتر بروند ، حتماً برگزار میکنیم.
وی افزود: دانش آموزان با استفاده از آزمونهای داخلی فارغ التحصیل و یا وارد پایه دوازدهم میشوند.
آینه جم-بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فردا سهشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ کالابرگ بخشی از هموطنان شارژ میشود.
به گزارش آینه جم، فردا سهشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ کالابرگ برخی از هموطنان شارژ میشود.
طی ۴ ماه گذشته مبلغ یارانه با افزایش اعتبار، به یک میلیون تومان به ازای هر نفر رسیده است. این مبلغ ماهانه طی چند مرحله در دسترس خانوارها قرار گرفته و میتوانند از فروشگاههای طرف قرارداد خرید کنند.
بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۵ هر ماه اعتبار کالابرگ خانوارهای حمایتی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و نیز سرپرستان خانوار با رقم انتهای کد ملی ۰، ۱ و ۲ شارژ میشود.
پیشتر ایمان زنگنه، سخنگوی معاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش مبلغ کالابرگ به خبرنگار مهر گفته بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند پیشنهاد برای افزایش مبلغ کالابرگ به دولت ارائه داده است. اگر افزایش مبلغ کالابرگ در هئیتدولت پیش از ۱۵ اردیبهشت ماه تصویب شود افزایش یارانه غیرنقدی از همین ماه لحاظ خواهد شد. اما اگر این امر زمانبر شده و به ماه آینده برسد باز هم مبلغ افزایش اعتبار اردیبهشت ماه برای سرپرست خانوارها در خرداد ماه واریز میشود.
وی عنوان کرده بود که نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افزایش مبلغ کالابرگ، حذف خانوارهای دهکهای انتهای هرم درآمدی نبوده و با حذف ارز ترجیحی تاکید بر پرداخت کالابرگ به تمام ایرانیان ساکن در کشور است.
گفتنی است، کالاهای مشمول این طرح اعم از ۱۱ قلم کالای اساسی (گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخممرغ، برنج، روغن، لبنیات و حبوبات) به اضافه انواع میوه و سبزیجات است.
آینه جم-شرکت ایران خودرو قیمت مصوب فروش ۱۱ محصول تولیدی خود را برای عرضه بدون قرعهکشی در هفته جاری اعلام کرد.
به گزارش آینه جم؛ شرکت ایران خودرو مرحله جدید فروش اینترنتی فوری و فوقالعاده محصولات خود را بدون قرعهکشی و بدون اعمال محدودیت پلاک فعال، با موعد تحویل ۳۰ و ۹۰ روزه آغاز میکند.
در این طرح، محصولاتی از سبد تولیدی شرکت شامل خانواده تارا در نسخههای دستی V۱، اتوماتیک V۴ و توربوشارژ، سورن پلاس XU۷ و سورن پلاس TU۵P، پژو ۲۰۷ دستی با سقف فلزی و سقف شیشهای، رانا پلاس و دنا پلاس دستی عرضه میشود.
قیمت خودروها نیز بر اساس نرخ مصوب در زمان ثبتنام محاسبه میشود.
شرکت ایران خودرو قیمت مصوب فروش ۱۱ محصول تولیدی خود را برای عرضه بدون قرعهکشی در هفته جاری اعلام کرد.
شرکت ایران خودرو مرحله جدید فروش اینترنتی فوری و فوقالعاده محصولات خود را بدون قرعهکشی و بدون اعمال محدودیت پلاک فعال، با موعد تحویل ۳۰ و ۹۰ روزه آغاز میکند.
در این طرح، محصولاتی از سبد تولیدی شرکت شامل خانواده تارا در نسخههای دستی V۱، اتوماتیک V۴ و توربوشارژ، سورن پلاس XU۷ و سورن پلاس TU۵P، پژو ۲۰۷ دستی با سقف فلزی و سقف شیشهای، رانا پلاس و دنا پلاس دستی عرضه میشود.
قیمت خودروها نیز بر اساس نرخ مصوب در زمان ثبتنام محاسبه میشود.
این شرکت نرخ مصوب محصولات قابل عرضه را به نمایندگی فروش براساس جدول زیر اعلام کرده است.
بر اساس برنامهریزی انجامشده، فروش فوری با موعد تحویل ۳۰ روزه صرفا برای تارا اتوماتیک V۴ و فروش فوقالعاده با موعد تحویل ۹۰ روزه برای سایر محصولات انجام میشود.
فرآیند ثبتنام برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و خودروهای فرسوده از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشتماه آغاز میشود و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.
همچنین ثبتنام متقاضیان عادی نیز از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشتماه فعال میشود و تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.
متقاضیان میتوانند برای ثبتنام و کسب اطلاعات تکمیلی به وبسایت رسمی ایرانخودرو به نشانی ikco.ir مراجعه کنند.

آينه جم / سعیده دشتی: مدیرکل جدید تأمین اجتماعی استان بوشهر، در روز معارفه خود ١٣ اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ در سالن کنفرانس تامین اجتماعی با تأکید بر اهمیت منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه سازمان، از رویکرد مدیریتی جدید مبتنی بر خرد جمعی، مشارکت سازمانی و حمایت از همکاران خبر داد.

به گزارش آینه جم دکتر محمدصادق قیصری بهبود وضعیت رفاهی کارکنان را از اولویتهای اصلی دوره مدیریتی خود عنوان کرد و گفت: پیوستن به مجموعه بزرگ تأمین اجتماعی برای من افتخارآفرین بوده و امروز این مسئولیت خطیر، وظیفهای سنگینتر بر دوش من قرار داده است.
قیصری، با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی صرفاً یک دستگاه اداری نیست، بلکه نهادی است که با امنیت روانی، اقتصادی و حتی سیاسی جامعه ارتباط مستقیم دارد، اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی، ایجاد آرامش در جامعه و شبکههای اجتماعی، نیازمند توجه ویژه به منابع سازمان است.وی منابع انسانی را ارزشمندترین دارایی سازمان دانست و بیان کرد: اگر کارکنان امنیت خاطر داشته باشند و با آرامش و بدون استرس فعالیت کنند، کیفیت خدمترسانی و بهرهوری مجموعه بهطور قابلتوجهی افزایش خواهد یافت.
مدیرکل جدید تأمین اجتماعی بوشهر در همین راستا، از معاونان و رؤسای پانزدهگانه شعب تأمین اجتماعی استان خواست تا از فردا، پیگیری وضعیت حقوق، مزایا، مطالبات و مسائل رفاهی کارکنان را در دستور کار قرار داده و مشکلات همکاران را در کوتاهترین زمان گزارش کنند.وی با برشمردن تنوع کمنظیر کارگاهها و صنایع استان، از حوزه دریانوردی و تجارت گرفته تا کشاورزی و دامداری، نیاز به رویکردی هوشمندانه در تعامل با کارفرمایان و کارآفرینان را مورد اشاره قرار داد.
مدیرکل جدید تأمین اجتماعی بوشهر با دعوت به همکاری و مشارکت، افزود: برای ارائه خدمات شایسته به بیمهشدگان و بازنشستگان، دست یاری به سوی کارفرمایان و کارآفرینان دراز میکنیم؛ عبور از شرایط فعلی تنها با همفکری و همراهی شرکای اجتماعی ممکن است.قیصری ابراز امیدواری کرد که با توکل به خداوند متعال و تلاش همکاران پرتلاش سازمان، گامی مؤثر در مسیر ارتقای خدمات تأمین اجتماعی در استان بوشهر برداشته شود.
آینه جم-عبدالرحمان برزگر
با تأیید نهایی رأی کمیسیون ماده پنج توسط شورایعالی مسکن و شهرسازی، فرآیند تغییر کاربری اراضی ۱۰۵ هکتاری موسوم به «پروژه مروارید» در بوشهر بهطور رسمی ابلاغ شد؛ تصمیمی که پس از طی مراحل دقیق کارشناسی، فنی و حقوقی در نهادهای ذیصلاح اتخاذ شد و اکنون بهعنوان یکی از نقاط عطف برنامهریزی شهری و توسعه سرزمینی استان شناخته میشود.
مالکیت این پهنه ۱۰۵ هکتاری بهصورت مشترک میان یک نهاد دولتی، یک مجموعه خصولتی و یک شخص حقیقی (حسین پورادیب) تعریف شده است. پیگیری و مدیریت بخش قابلتوجهی از فرآیندهای اجرایی و حقوقی این طرح توسط پورادیب، بهعنوان بزرگترین مالک خصوصی پروژه، انسجام و سرعتبخشی قابل توجهی به مسیر تصویب آن بخشیده است.
موتور محرک اشتغال و سرمایهگذاری در بوشهر
مقیاس گسترده پروژه مروارید و قرارگیری آن در مسیر توسعههای آتی شهر، این پهنه را به یکی از بزرگترین ظرفیتهای اقتصادی شهر بوشهر در سالهای آینده بدل میکند. اجرای برنامهریزیشده این طرح، علاوه بر ایجاد صدها فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، میتواند به پیشران رونق عمرانی، جذب سرمایهگذاری داخلی و خارجی و توسعه خدمات دریایی، تجاری و شهری تبدیل شود.
بهعنوان یک پروژه دریامحور، مروارید توان بالقوهای برای تقویت اقتصاد مبتنی بر دریا در بوشهر را دارد؛ اقتصادی که سالهاست بهعنوان مزیت رقابتی استان مطرح بوده و اکنون با چنین طرحهایی میتواند به مرحله جهش برسد.
یک موقعیت استراتژیک؛ پیونددهنده اقتصاد قدیم و جدید بوشهر
سایت مروارید در شمالشرقی شبهجزیره بوشهر (بین شهرک نیایش و بزرگراه امام علی)، در موقعیتی کلیدی قرار دارد؛ نقطهای که میتواند بهعنوان «مفصل توسعه» میان بافتها و مراکز قدیمی اقتصادی و مسکونی شهر و نواحی جدید صنعتی، تجاری و منطقه آزاد بوشهر عمل کند.
این موقعیت راهبردی، مروارید را به گزینهای بیرقیب برای استقرار مراکز جدید تجاری بوشهر تبدیل می کند؛ جایی که بهطور طبیعی امکان تجمیع فعالیتهای تجاری، صنعتی، بندری و گمرکی و حتی مسکونی را فراهم میکند و میتواند نقش یک درگاه معتبر اقتصادی و صنعتی در جنوب کشور را ایفا کند.
دروازه ورودی بوشهر و فرصتهای حملونقل دریایی
قرارگیری این اراضی در ورودی اصلی بوشهر، دسترسی بلافصل به شریانهای شهری و امکان بهرهگیری از ظرفیتهای حملونقل دریایی را برجستهتر میکند. مجاورت با نواحی پیشبینیشده برای زیرساختهای حملونقل عمومی و دریایی، شرایطی ایجاد کرده که مروارید بتواند به محور توسعه صادرات، واردات و خدمات لجستیکی بدل شود و نقشی مهم در ارتقای زیرساختهای مبادلاتی و اقتصادی استان داشته باشد
آینه جم- قائممقام سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس پیش بینیهای انجام شده در سال جاری ماهیانه ۲۱۰ همت صرف هزینه و خدمات ارائه شده به افراد تحت پوشش این سازشود.
به گزارش آینه جم عادل دهدشتی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: از مجموع مبلغ یادشده ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به حقوق بازنشستگان است و مابقی به هزینههای درمانی و سایر تعهدات اختصاص دارد.
وی با تأکید بر اینکه تمامی تعهدات این سازمان بدون حتی یک روز تأخیر پرداخت شده است یادآور شد: با توجه به بهبود روند وصول مطالبات از دولت، پرداختیهای مراکز طرف قرارداد که با ۲ ماه تأخیر مواجه بود، در روزهای آینده تسویه میشود.
دهدشتی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نیمی از جمعیت کشور را در حوزههای درمانی و بازنشستگی تحت پوشش دارد که برای پاسخگویی به این جامعه بزرگ، سال گذشته بودجهای معادل ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان (همت) منابع برای این امر پیش بینی شد.
وی افزود: از این مبلغ،رقمی بالغ بر ۹۴ هزار میلیارد تومان به صورت ماهیانه صرف تعهدات این سازمان شدبه طوریکه در اسفندماه گذشته تنها برای حقوق و عیدی بازنشستگان مبلغی بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان تامین و پرداخت شد.
قائممقام سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای طرحهای بیستگانه تحولی، تصریح کرد: برای پایداری منابع و مصارف، نیازمند اصلاحات پارامتریک در درون و بیرون سازمان هستیم. در همین راستا، برای نخستین بار ایجاد دیتاسنترهای اختصاصی و نظاممند کردن حسابهای انفرادی در دستور کار قرار گرفته تا سازمان به سمت ارائه خدمات کاملاً غیرحضوری حرکت کند.
هشدار نسبت به ضریب پشتیبانی؛ لزوم بازنگری در مشاغل سخت و زیانآور
وی با ابراز نگرانی از وضعیت ضریب پشتیبانی (نسبت بیمهپرداز به مستمریبگیر) گفت: این ضریب در حال حاضر ۳.۶ است، در حالی که بر اساس استانداردهای جهانی، ضریب کمتر از ۶ به معنای وضعیت بحرانی است. بخش قابل توجهی از این چالش ناشی از بازنشستگیهای پیش از موعد در مشاغل سخت و زیانآور است.
دهدشتی افزود: حذف عناوین غیرمرتبط از لیست مشاغل سخت و زیانآور و تقویت بازرسیهای کارگاهی از راهکارهای بنیادین است که میتواند کسری ۲۰ هزار میلیارد تومانی منابع را جبران کند.
وصول ۲۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبات با همکاری دولت چهاردهم
قائممقام سازمان تامین اجتماعی با قدردانی از اقدامات دولت چهاردهم در زمینه تصفیه بدهیها بیان کرد: سال گذشته برای اولین بار، با تمهیدات دولت، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان وصول شد که ۷۰ هزار میلیارد تومان آن در قالب اوراق تأمین گردید، همچنین با خروج بانک رفاه کارگران از شمول ماده ۵ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴، این بانک به بدنه سازمان بازگشت که گامی مهم در تقویت پشتوانه مالی است.
وی همچنین از اجرای طرح جدید بکارگیری مجدد بازنشستگان خبر داد که بر اساس آن، بازنشستگان میتوانند ضمن دریافت حقوق مستمری، حقالزحمه فعالیت در کارگاهها را نیز دریافت کنند.
توسعه زیرساختهای درمانی در استان بوشهر
دهدشتی با اشاره به برنامههای ویژه برای استان بوشهر، با اشاره به طرحهای نوین استان در بخش درمانگاهی بیان کرد: : درمانگاه سلمان فارسی شهر بوشهر، با انتقال به فضایی پنج هزار مترمربعی و تجهیز به امکانات نوین توسعه مییابد.
وی همچنین افزود: برنامه ریزیها برای تبدیل درمانگاه مبعث بوشهر به پاراکلینیک مبعث با وسعت هشت هزار متر مربع در دست ادقام است که پیش بینی میشود تشریفات آن تا دو ماه آینده انجام شده و ظرف مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده اماده بهره برداری شود.
قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین طراحی پلیکلینیک تخصصی در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع جهت جایگزینی درمانگاه «بعثت» در دست اقدام است.
دهدشتی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان عسلویه با جدیت در حال اجرا است ادامه داد: تشریفات این پروژه تا 2 ماه آینده انجام و پیشبینی میشود ظرف ۱۸ تا ۲۴ ماه، خدمات تخصصی و فوقتخصصی در این مرکز به مردم بوشهر ارائه نمايد
آینه جم- دانشآموزان پایههای یازدهم و دوازدهم هنوز نمیدانند که امتحاناتشان داخلی یا نهایی است و حالا آموزشوپرورش میگوید محصلان تا ۱۰ مرداد باید صبر کنند.
«اگر تا ۱۰ مرداد شرایط جنگی ادامه داشته باشد، برای تمام دانشآموزان امتحان داخلی برگزار میکنیم» این را امروز وزیر آموزشوپرورش علیرضا کاظمی میگوید و تأکید میکند امتحان داخلی برای دیپلم گرفتن پایه دوازدهمیها و ارتقای پایه یازدهمیها هست.
بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، امتحانات پایههای یازدهم و دوازدهم به دلیل تأثیر ۶۰ درصد قطعی در کنکور باید نهایی باشد و آموزشوپرورش پیش از این اعلام کرده بود آزمونهای نهایی حداقل ۱۵ روز پس از بازگشت کشور به شرایط عادی برگزار میشود.
حالا وزیر آموزشوپرورش میگوید که خیلی از دانشآموزان نمیخواهند در کنکور شرکت کنند و میخواهند بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه بروند و ۱۵ تا ۲۰ درصدی که کنکور میدهند باید در امتحانات ترمیم نمره شرکت کنند.