آینه جم-  تاکوما برندی فعال در مجموعه تویوتا است که سابقه آن به سال 1995 میلادی باز می گردد. این محصول در مناطق مختلف از جمله آمریکا و مکزیک مونتاژ می شود. تاکوما در فاصله سال های 1995 تا 2004 در کلاس بدنه پیکاپ کامپکت و از سال 2004 تا کنون در کلاس پیکاپ میان سایز تولید می شود. نمونه های 2 و 4 درب آن در بازار موجود است.

نسل اول این خودرو در سال 1995، نسل دوم در سال 2005 و  نسل سوم در سال 2016 معرفی شدند. نکته جالب در رابطه با این خودرو؛ کسب عنوان پرفروش ترین وانت میان سایز در بازار آمریکا است. عنوانی که بواسطه طراحی مناسب، قابلیت ها و قیمت مناسب بدست آمده است.

نسل اول
نسل اول
نسل دوم
نسل دوم
نسل سوم
نسل سوم

در ادامه این مطلب نگاهی به تاکوما تی آر دی آفرود 2021 خواهیم داشت. قیمت پایه این خودرو در بازار آمریکا 44175 دلار و قیمت نمونه ای که تصاویر آنرا در مطلب مشاهده خواهید کرد برابر با 44550 دلار است. گفتنی است قیمت تاکوما 2021 در ساده ترین تریم اگر مشتریان خواستار جزئیات افرودی TRD نباشند برابر 37890 دلار است.

درباره تی آر دی

حتما تا کنون بارها لوگوی TRD را روی برخی محصولات برند تویوتا مشاهده کرده اید. این لوگوی در واقع امضای بخش تیونینگ رسمی تویوتا و مخفف Toyota Racing Development است. تی آر دی علاوه بر تویوتا برای محصولات لکسس و سایون نیز به ارائه خدمات پرداخته است. تی آر دی یکی از باکیفیت ترین خطوط تولید انواع قطعات تیونینگ خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است از قطعات مربوط به تعلیق گرفته تا سوپرشارژر، رینگ و هر بخش دیگری که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرد، چیزی شبیه به آ ام گ در کمپانی مرسدس بنز.

طراحی 

تاکوما تی آر دی آفرود 2021 در نمای ظاهری با توجه به رده قیمتی کاملا مخاطب را با خود همراه می کند. در قسمت دماغه گریل(جلوپنجره) 6 ضلعی و چراغ های اصلی هماهنگی جذابی را ایجاد کرده اند. در نمای جانبی نیز فندرهای(گلگیر) عضلانی مهمترین رویداد طراحی محسوب می شوند.

چراغ های اصلی عقب دارای جزئیات(به شکل استاندارد) تلاشی بوده تا برچسب سادگی کاملا بر تن این محصول قرار نگیرد.

رینگ ها در حالت استاندارد 16 اینچی هستند.

کابین

به اعتقاد کارشناسان طراحی نمای خارجی تاکوما 2021 به مراتب جذاب تر از شرایط داخل کابین است. این پیکاپ در برابر رقبای آمریکایی خود در قسمت طراحی کابین عملا هیچ حرفی برای گفتن ندارد. همه چیز بسیار ساده طراحی شده تا قیمت خودرو کنترل شود.

در رابطه با نوع صندلی ها، عملکرد و طراحی آن نیز نقدهای منفی زیادی وجود دارد. بویژه در مسیرهای طولانی و ناهموار که موجب خستگی راننده خواهد شد.

پیشرانه

در بخش پیشرانه از نمونه 6 سیلندر 3.5 لیتری با 278 اسب بخار خروجی و گشتاور 265 پوندفوت استفاده شده است. این مجموعه با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک هماهنگ است. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

وزن خودرو برابر با 1925 کیلوگرم است و شاخص مصرف سوخت برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر 13.8 لیتر، در بزرگراه 11.2 لیتر و در حالت ترکیبی 13 لیتر گزارش شده است.

ظرفیت یدک کشی تاکوما تی آر دی آفرود 2021 برابر با 2903 کیلوگرم است.

مازیار دانیالی

[کد خبر:AJ35655]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب