آینه جم: انتشار تصویری از پوستر یک جلسه پرسش و پاسخ در در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده و حیرت کاربران را به همراه داشته است. 

پشت‌پرده خبر صیغه‌شدن زنان مستاجر با صاحبخانه

به گزارش آینه جم؛ بر اساس تصویر منتشر شده در فضای مجازی موضوع این کنفرانس «بررسی فقهی عقد موقت مستاجر با صاحب ملک در ازای مبلغ اجاره» عنوان شده است! این درحالی است که ساعت ۸ شب دیروز ۲۷ تیرماه روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره این موضوع را تکذیب و تصویر اصلی پوستر را منتشر کرده است.

اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره در ذیل می خوانید.

پشت‌پرده خبر صیغه‌شدن زنان مستاجر با صاحبخانه

تکذیبیه دانشگاه در خصوص تصویر و عنوان جعلی نشست علمی “عفاف و چالش های جدید”

باسمه تعالی

امروز جنگ ترکیبی و پیچیده دشمن جنگ شناختی و معرفتی است و از مصادیق این نبرد فرهنگی و رسانه ای تغییر باورها و ایجاد شبهه در بسیاری از اصول مسلم و حقایق است.

در دنیای پسامدرن حادواقعیت و وارونگی حقایق برای شکل دهی عواطف و نفوذ افکار خاص و کانالیزه شدگی اندیشه ها و انحراف اذهان عمومی از حربه های رسانه ای استکبار و برخی جریان های سیاسی قدرت طلب است.

داستان فتوشاپ نشست علمی “عفاف و چالش های جدید” که ۲۱ تیر ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی ره به همت مشاور امور زنان دانشگاه و معاونت فرهنگی و بسیج استادان برگزار شد، یکی از آن مصادیق آشکار سودهی خاص و وارونگی حقیقت است و ساحت ظریف جنگ شناختی را برملا می کند. این حرکت کودکانه و سفیهانه اتفاقا مصداق مثل” دزد ناشی به کاهدان می زند” است.

و البته مرا به یاد این جمله حضرت امام (ره) می اندازد که هرگاه دیدید دشمن روی چیزی حساس شده بدانید مسیرتان صحیح و نقشه راه تان دقیق انتخاب شده است. خدا را شاکریم که دشمنان ما را جاهل قرار داد: و بشر عباد الذین یستمعون القول و فیتبعون احسنه.

حقیقت همایش برگزار شده در لینک زیر آشکار است و روسیاهی بر ذغال مانده و خواهد ماند.

سید علی قاسم زاده سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی ره

به اطلاع می رساند در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ به مناسبت هفته عفاف و حجاب نشستی علمی با عنوان “عفاف و چالش های جدید” در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شده بود. متاسفانه تصویر پوستر اطلاع رسانی مراسم توسط فرد یا افرادی مغرض مورد دستکاری و جعل قرار گرفته و با عنوانی جعلی و نادرست در فضای مجازی در حال انتشار هست. ضمن تکذیب تصویر جعلی، جهت تنویر افکار عمومی، تصویر اصلی مجددا منتشر می شود. ضمنا لینک خبر برگزاری این نشست نیز به پیوست منتشر می شود.

روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی ره

گزارش جلسه اصلی پرسش و پاسخ

یکی از مهم‌ترین چالش‌های موضوع عفاف و حجاب بی اهمیت جلوه دادن تفاوت بین زن و مرد است

به مناسبت بزرگداشت روز عفاف و حجاب نشستی با عنوان عفاف و چالش های جدید روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه در دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین زارعی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه با بیان اینکه به اینکه موضوع عفاف فقط  ویژه و مربوط به خانم ها نیست بیان داشت: در حوزه پوشش آقایان نیز امروزه چالش هایی وجود دارد و دشمن از این چالش ها به دنبال فرصت سازی است.

وی همچنین با اشاره به راهبرهای چهاردهم و چهارم در سند دانشگاه اسلامی اظهار داشت: بحث نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب را داریم، در راهبرد چهارم بر نقش تربیتی اساتید و معلمان تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه به نقش جدی آموزش و پرورش در بحث عفاف و حجاب تاکید و گفت: اگر آموزش و پرورش اصلاح نشود در دانشگاه ها نیز اتفاق نخواهد یافت و هویت بخشی و پرسشگری از راهبرهای مهم در زمینه عفاف و حجاب است و اصلاح  در جامعه  نگرانی شخصی ما نباشد و اگر به دنبال اصلاح باشیم  باید قصد و حرکت ما در راستای اصلاح باشد.

در ادامه نشست دکتر فریبا علاسوند، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده و نویسنده و پژوهشگر ملی و بین المللی در حوزه زن و خانواده با بیان چالش های دنیای معاصر در زمینه عفاف بیان داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های موضوع عفاف و حجاب که از دهه ۶۰ میلادی تا به امروز کلید خورده، بی اهمیت جلوه دادن تفاوت بین زن و مرد است.

پشت‌پرده خبر صیغه‌شدن زنان مستاجر با صاحبخانه

وی افزود: با نگاه کوتاهی در تاریخ حجاب این موضوع درک می‌شود که حجاب از جمله موضوعات تخاصم گفتمانی است و موافقان و مخالفان در سنگری مبارزه می‌کنند که اخبار بسیاری در پس آن وجود دارد.

فریبا علاسوندگفت: موضوع حجاب، حائز اهمیت بوده و برای همین شاهد دو قطبی در این زمینه هستیم و جنجال‌های بسیاری در فضای مجازی از سوی مخالفان درباره آن وجود دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده ادامه داد: مطالعات عمیق‌تر در حوزه حجاب موجب شفاف‌ شدن زوایای آن می‌شود، برای نمونه در یک بازه زمانی دانشمندان حوزه فلسفه و سایر حوزه‌ها پروژه تغییر جهان را کلید زده و بر علیه نظم طبیعی جهان شوریدند.

علاسوند ابراز کرد: از ۴۰۰سال گذشته تا به امروز هنوز افکار افرادی که پروژه تغییر جهان را کلید زده بودند در دانشگاه‌های جهان مطالعه می‌شود؛ این افراد معتقدند تاریکی محض در مقابلشان قرار داشته و نتیجه پروژه را پیش‌بینی نمی‌کردند چیزی باشد که امروز در حوزه فرهنگ، اخلاق و دین و دینداری مشاهده می‌کنیم.

پشت‌پرده خبر صیغه‌شدن زنان مستاجر با صاحبخانه

وی عنوان کرد: بعد از گذشت سالیان مختلف، اتفاقات عجیبی روی داد و از همان زمان به بعد مسئله تغییر یک مسئله مقدس شد و در کنار آن، واژه مقدس دیگری به نام «انتخاب» به وجود آمد و فردگرایی شیرازه اصلی جریان‌های جدید سیاسی و اجتماعی شد.

پژوهشگر ملی و بین المللی در حوزه زن و خانواده تصریح کرد: امروز برخی افراد، واژه انتخاب را به عنوان توجیه کار خود بیان می‌کنند؛ این مسئله یک موضوع زیربنایی بوده که تمام برنامه‌های آن بیش از ۲۰۰ سال اخیر در غرب ساخته شده است.

وی با اشاره به جایگاه نظام تربیتی در جهان غرب گفت: مجموع سرمایه‌گذاری آن مربوط به حوزه آموزش و پرورش است که از دهه ۶۰ به بعد سه الگوی تربیتی را به صورت جدی پیگیری کردند.

فریبا علاسوند در پایان چالش همجنس گراها را از جمله چالش‌های آینده دانست و یادآور شد: گاها در این حوزه خبرهای زیرپوستی به گوش می‌رسد که برای مواجه شدن با آن باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد.

پشت‌پرده خبر صیغه‌شدن زنان مستاجر با صاحبخانه

پشت‌پرده خبر صیغه‌شدن زنان مستاجر با صاحبخانه

پشت‌پرده خبر صیغه‌شدن زنان مستاجر با صاحبخانه

منبع: رکنا

[کد خبر:AJ39386]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب