آینه جم، تصور کنید که در یک روز آفتابی بدون این که با ازدحام جمعیت و ترافیک سنگین مواجه باشید به سر کار می روید، در شرایطی که هیچ کس عجله ندارد و همه چیز در زمان خود سازماندهی شده است. به هر طرف که نگاه می کنید مناظر طبیعی زیبا دیده می شوند و همه در شهری که عاشق آن هستند، لبخند به لب دارند و زندگی می کنند!

ممکن است آنچه در بالا گفته شد یک داستان خیالی به نظر برسد، اما افرادی هستند که چنین رویاهایی برای آنها فقط یک سکوی پرتاب است تا رنگ واقعیت به آن بزنند. گروه هیوندای موتور (Hyundai Motor Group) شرکتی است که با هدف ساخت شهری که همه عاشق آن هستند، این سناریوی شاد را مد نظر قرار داده است.

شهر هوشمند هیوندای؛ نمایی از زندگی شادتر و ایمن‌تر در آینده

 

شهر هوشمند هیوندای  

طرح مفهومی "شهر هوشمند اچ‌ام‌جی" (HMG Smart City) که برای نخستین بار در اجلاس بین المللی شهرهای جهان 2022 در سنگاپور از آن رونمایی شد، یکی از پیچیده‌ترین پروژه های شهری پایدار برای ارائه چشم اندازی جدید به جهان است.

این نقطه آغاز سفری جدید خواهد بود که در آن فناوری با طبیعت ملاقات می کند، و انسان ها در میانه این دو قرار می گیرند. این طرح مفهومی حول ایده ادغام بشر در طبیعت به جای تخریب طبیعت برای ادغام بشر شکل گرفته و برای تحقق این هدف از فناوری کمک می گیرد.

طرح شهر هوشمند آینده هیوندای موتور ظاهری شش ضلعی متشکل از دو لایه با الگوی لانه زنبوری دارد. لایه سطحی بیشتر از پارک ها و جنگل ها در مرکز و ساختمان هایی که اطراف آنها را فرا گرفته اند، تشکیل شده است. ساختمان ها در سه بخش ساخته خواهند شد که جمعیت را بر اساس سطوح تراکم (بالا، متوسط و کم) پراکنده می کنند.

در مورد لایه دوم، کل سامانه حمل و نقل کالاها و خدمات فعالیت های خود را به صورت زیرزمینی انجام خواهند داد و نیازهای شهر را با کمک وسایل نقلیه خودران، ربات های خودمختار و هاب های لوجستیکی خودکار برآورده می کنند. این امر موجب کاهش تردد در لایه سطحی شده و در نتیجه از آلودگی ناشی از وسایل نقلیه جلوگیری می شود.

با نگاه به آسمان، حمل و نقل هوایی پیشرفته در زندگی عادی ادغام خواهد شد و از برج هایی برای وسایل نقلیه عمود پرواز استفاده می شود. از این رو، حرکت در مسیر خانه تا محل کار و بالعکس بسیار ساده و بدون ترافیک خواهد بود.

در مورد منابع، شهر هوشمند اچ‌ام‌جی دارای یک ذخیره آب طبیعی در دسترس خواهد بود و برق مورد نیاز آن با ژنراتورهای سلول سوخت هیدروژنی تامین می شود. در حقیقت، گروه هیوندای موتور در سال 2021 از راهبرد خود با هدف افزایش محبوبیت هیدروژن تا سال 2040 و حرکت به سمت جامعه ای بدون کربن رونمایی کرد.

از سال 2020، گروه هیوندای موتور به سمت آینده ای حرکت کرده است که در آن بشریت، طبیعت و فناوری به طور هماهنگ و کارآمد و بدون آسیب رساندن به یکدیگر همزیستی دارند. این شرکت همچنین قصد دارد تا جایی که ممکن است دولت های بیشتری را در این طرح ابتکاری برای متحول کردن شهرها و همچنین ارائه راه حل های حمل و نقل هوشمند وارد کند. روبوتاکسی و وسایل نقلیه عمود پرواز الکتریکی برخی از نمونه هایی نمایشی هیوندای برای ایجاد تغییر در آینده هستند.

به گفته یونگچو چی، رئیس و مدیر ارشد نوآوری گروه هیوندای موتور، بلند پروازی ما این است که در شهرهای هوشمند آینده بشر در شرایطی که فناوری را بکار می گیرد در کنار طبیعت زندگی کند. گزینه های ما برای حمل و نقل و جابجایی هوایی و زمینی مرزهای شهری را بازتعریف خواهند کرد، مردم را به روش هایی معنادار به هم متصل می کند و شهرها را احیا می کند.

[کد خبر:AJ39508]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب