آینه جم : اکبر هاشمی رفسنجانی از سال ۱۳۶۰ نوشتن خاطرات روزانه را شروع کرده و تا پیش از مرگ، خاطرات سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۲ خود را در قالب ۱۳ کتاب جداگانه منتشر کرده‌است.

به گزارش آینه جم؛ اخیرا کتاب خاطرات سال ١٣٧٩ وی منتشر شده که برشی از آن مربوط به۲۹ اردیبهشت ١٣٧٩این سال نام بوشهر هم آورده شده است. متن کامل آن در ادامه می خوانید:

بخشی از وقت را در دفتر کوشک کار کردم.عصر مهدی[هاشمی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی]آمد و گفت، دو سکو از تأسیسات ابوذر را که در بوشهر ساخته‌اند، به محل چاه‌ها در دریا حمل کرده‌اند و کارخانه عظیم کوتینگ لوله‌های کف دریا در خرمشهر، مشغول کار است و باعث استقبال و رونق خوبی در خرمشهر شده و ۱۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری کف دریا از پارس جنوبی تا ساحل را شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران [وابسته به صندوق بازنشستگی نفت]تحت مدیریت او برنده شده است.

سرشب آقای [علی]لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما]، اطلاع داد که شورای نگهبان، امروز به باطل بودن انتخابات تهران رسیده، ولی به خاطر نگرانی از عواقب، ضمن نامه‌ای از رهبری راهنمایی خواسته‌اند و رهبری در جواب گفته‌اند که نتایج صندوق‌های شمرده‌شده، هر چه شد عمل شود و به بازشماری صندوق‌ها ادامه ندهند و نتایج اعلان‌شده در این موارد را بپذیرند. آقای [احمد]جنتی [دبیر شورای نگهبان]نیز گفت، شورای نگهبان با ۸ رأی به ابطال رأی داد، ولی قید کردند، از رهبری هم نظر خواسته شود که نتیجه آن شده. کار درستی نکرده‌اند که رهبری را در این مورد مشکل‌دار، درگیر کرده‌اند.

قبلاً آقای خامنه‌ای به من گفته بودند که اگر شورای نگهبان، با سؤال از ایشان، محذور برایشان درست کنند، ممکن است جواب مطلوب نگیرند.

روابط ترکیه و ایران، به خاطر تبلیغات روزنامه‌های ترکیه و اظهارات وزیر امورخارجه و نخست‌وزیر ترکیه در مورد احتمال کمک ایران به قاتلان اوغور مومجو در هفت سال قبل و جواب تند [آقای کمال خرازی]، وزیر امورخارجه ایران، تیره شده و [نجدت سزر]، رئیس‌جمهور جدید ترکیه، اعلان کرده که برای اجلاس اکو [سازمان همکاری‌های اقتصادی]، به تهران نمی‌آید و نیز اظهارات منفی یاسر عرفات [رئیس سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف)]، در خصوص امکان ارتباط ایران با سقوط هواپیمای پان‌آمریکن که اکنون دو لیبیایی در دادگاه بین‌المللی، برای این منظور تحت محاکمه‌اند، قابل توجیه نیست.

جنگ اتیوپی و اریتره ادامه دارد و اتیوپی در خاک اریتره پیشرفت کرده است و شورای امنیت سازمان ملل، بعد از مهلت ۷۲ ساعت، هر دو را تحریم تسلیحاتی کرده است.

[کد خبر:AJ41775]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب