جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

مدیرکل رفاه اجتماعی بوشهر: مادران دارای فرزندان زیر ۲ سال بسته های ۶ میلیون ریالی می گیرند

    آینه جم - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: مادران دارای...

دریافت تندیس درخشان هشتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی توسط پتروشیمی جم

     آینه جم- شرکت پتروشیمی جم با ارائه دانش فنی "فرایند تولید گرید پایپ مشکی...

سهم شهرستان های بوشهر از اشتغال پارس جنوبی اعلام شد/کنگان بیشترین و عسلویه کمترین میزان اشتغال!

    آینه جم- مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس از به‌کارگیری و...

منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟

    آینه جم: فرماندار گناوه گفت: صدایی که بعد از ظهر جمعه (31 فروردین) در گناوه و...

اعتراض یکپارچه پرسنل پتروشیمی کاویان عسلویه به وضعیت حقوق و دستمزد/ در این پتروشیمی چه خبر است؟؟؟

      آینه جم- بعد از پرسنل پیمانکاری ، کارکنان رسمی کاویان هم به صف معترضین...

بی توجهی به ورزش استان بوشهر و حمایت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس از استقلال

      آینه جم- حکایت ضرب المثل “چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام...

بی اعتمادی مردم و سرمایه هایی که آب می شود؛ مردم-تورم؛ دوگانه بی پاسخ!

    آینه جم- مهدی جعفری زاده نرخ تورم سالانه ۲۰ تا چهل و چند درصدی برابر آمار...

موشک های ایران در آسمان قدس ؛ عکس تاریخی به چند دلیل

  آینه جم  ؛ رضا غبیشاوی - حمله ایران به اسرائیل، اتفاق تاریخی است؛ همچنان که...

بحرانی سرپرست جهادکشاورزی استان بوشهر شد + تصاویر

      آینه جم: مرتضی بحرانی به عنوان سرپرست اداره کل جهادکشاورزی استان بوشهر...

اینجا از زمین به آسمان می بارد؟!/ لیست صنایع آلاینده را منتشر کنید لطفا!

    آینه جم- بیش از ۲ سال است که عوارض آلایندگی صنایع در استان بوشهر پرداخت نمی...

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های استخدام شرکت وابسته به تامین اجتماعی در بوشهر/ استخدام‌ ۴۱ نفر + جزئیات

  آینه جم : مدیرعامل شرکت کار و تأمین از آغاز ثبت‌نام متقاضیان آزمون‌های...

در پی هشدار سازمان هواشناسی؛ مدارس جنوب استان بوشهر روز سه شنبه تعطیل شد

    آینه جم: مدارس ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر در روز سه شنبه (۲۸ فروردین) تعطیل...

حرفه اي گرى در فوتبال، پلان مديران بومی باشگاه پارس جنوبی

    آینه جم- نبود و كمبود زمين تمرينى مناسب در شهر جم يكى از دغدغه هاى مهم...

گزارشی از آمار نگران کننده و تامل برانگیز؛ هر 2 ازدواج، یک طلاق!

  آینه جم : آمارها از روند افزایشی طلاق و کاهش ازدواج در استان حکایت دارد. به...

آخرین مرحله فجرانه در استان بوشهر؛ پرداخت مازاد از جیب مردم ادامه دارد

    آینه جم: طرح فجرانه یا کالابرگ الکترونیکی درحال سومین و آخرین مرحله اش از 20...

مجمع زودهنگام آریاساسول و تصویب پرداخت سود نقدی 720 تومانی به ازای هر سهم+تصاویر

    آینه جم-برگزاری زودهنگام آریا و تصویب پرداخت سود نقدی 720 تومانی و ترسیم...

گزارش تصویری

 

00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000248ph.jpg

 

آینه جم: شرکت جم‌صنعت‌کاران (JSCO) سال 1386 و با هدف استفاده بهینه از توانایی‌های کارکنان متخصص و کارآزموده صنعت نفت به عنوان شرکت اصلی تعمیر و نگهداری پتروشیمی جم تأسیس شد.

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی این شرکت؛ جم صنعت کاران از بدو تأسیس با رشد بسیار سریع خود علاوه بر فعالیت‌های تعمیر و نگهداری، فعالیت‌های نصب و ساختمان، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی دو واحد پتروشیمی جم را به اتمام رسانده و پروژه‌های جدیدی نیز در دست اجرا دارد .

خدمات جم‌ صنعت‌کاران در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شامل طراحـی و مهندسی، نصب و راه‌اندازی، انجام پـروژه به صورت EPC، تعمیر و نگهداری، و خدمات مدیریت است.

این مجموعه از شرکت‌های پیشرو در حوزه تعمیرات، نگهداری، نصب و ساختمان در صنعت پتروشیمی است و طی بیش از یک دهه گذشته پروژه های متعددی را در حوزه صنایع پتروشیمی به روش مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا (EPC) انجام داده و اجرای بیش از 50 پروژه موفق را در کارنامه خود دارد و امروز در حالی که پانزدهمین سال تاسیس خود را می‌گذراند در نقطه خوبی نسبت به چشم‌انداز اولیه و اهداف تعریف شده قرار گرفته است.

مهندس «علی ابراهیم‌زاده»، مدیرعامل شرکت جم‌صنعت‌کاران در خصوص فعالیت‌های گذشته و برنامه‌های آینده این مجموعه می‌گوید: «جم صنعت‌کاران از سال ۱۳۸۶ با هدف تامین نیازهای پتروشیمی جم تاسیس شد اما به مرور زمان به بازوی اصلی پشتیبانی از امنیت تولید پتروشیمی جم چه در حوزه منابع انسانی و چه در حوزه اجرای پروژه‌ها تبدیل شد.»

وی در پاسخ به اینکه موقعیت و جایگاه شرکت جم صنعت‌کاران را پس از گذشت ۱۴ سال از تاسیس آن چطور ارزیابی می‌کنید، می‌افزاید: «اکنون در دوران بلوغ شرکت جم صنعت کاران هستیم، به این معنا که این شرکت در خانواده پتروشیمی جم ایجاد شده، رشد پیدا کرده و هم اکنون به بلوغ رسیده است. برنامه ما این هست که به سمت دریافت پروژه‌های خارج از مجموعه حرکت کنیم که از سال گذشته فعالیت‌های زیرساختی آن آغاز شده و در تلاش هستیم که به مرور زمان با شرکت در مناقصات بیرونی برند جم صنعت‌کاران را در سایر شرکت‌ها ببینیم.»

از مهندس ابراهیم‌زاده پرسیدیم شرکت جم صنعت کاران کدام نقطه را به عنوان سرآغاز و تبلور بلوغ خود می‌بیند، وی اینگونه پاسخ داد: «حوزه فعالیت ما کارهای پیمانکاری است و انتظار هر کارفرما از یک پیمانکار ارائه خدمات با کیفیت در یک زمان مناسب است. این امر زمانی امکان‌پذیر است که منابع لازم از نظر مالی، سخت‌افزاری، نیروی انسانی و ماشین‌آلاتی فراهم باشد. به جرات می‌توان گفت که شرکت جم‌صنعت‌کاران یکی از پیمانکاران قدرتمند منطقه است که در همه موارد ذکر شده از نظر دانش و نیروی انسانی گرفته تا تجهیزات در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد و تجربه سالیان گذشته نشان از تعهد ما در تحویل پروژه‌های محوله بوده است.»

مدیرعامل شرکت جم‌ صنعت‌کاران افزود: «در پروژه‌های پیمانکاری احتمال تاخیر در تحویل پروژه‌ها وجود دارد، اما شرکت جم صنعت‌کاران موفق شده است در سال گذشته، علیرغم نوسانات شدید قیمت‌ها و تورم بالای موجود، با برنامه‌ریزی مناسب و درک درستی از تعهدات قراردادی، کلیه پروژه‌های اجرایی را بدون حتی یک روز فوت وقت در موعد مقرر تحویل دهد. از طرف دیگر، رعایت اصول و مقررات ایمنی در کارگاه‌ها و احترام به نیروی انسانی از اولویت‌های تصمیم‌گیری و اقدام در این شرکت می‌باشد که موجب شده تقدیرنامه‌های متعددی در این خصوص دریافت نماید. مطمئناً وجود این قابلیت‌ها یک پتانسیل بسیار خوب است که در تمام شرکت‌های منطقه قابل استفاده است و ما در تلاش هستیم که از این ظرفیت به عنوان منابع درآمدی نیز در منطقه استفاده کنیم.»

وی با اشاره به تصمیم‌گیری بر مبنی بر اجرای برنامه‌های بلندمدت در سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای گفت: «مطمئنا هر رشدی به صورت تدریجی است و هرگز به یکباره اتفاق نخواهد افتاد، سال‌ها جم صنعت‌کاران در پتروشیمی جم و حتی در برخی شرکت‌های منطقه کار کرده، هدف ما در درجه اول منطقه و پس از آن کشور است و در صورت اجرایی شدن تمام برنامه‌ها در نهایت امید داریم که به یک پیمانکار بین‌المللی تبدیل شویم. جهت دستیابی به رتبه بین‌المللی باید گام به گام و مرحله به مرحله پیش رفت. از طرفی در منطقه برنامه داریم که فارغ از حوزه پیمانکاری به عرصه تولید در صنایع پایین دستی هم ورود کنیم که هم از نظر منابع درآمدی و سودآوری به نفع شرکت است و هم فواید زیادی برای منطقه به همراه خواهد داشت.»

علی ابراهیم‌زاده با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شرکت جم‌صنعت‌کاران عنوان کرد: «در سال گذشته پروژه‌های متعددی توسط این شرکت با موفقیت انجام شده است که از جمله آن می توان به احداث مخزن آب DM، پروژه بویلر پتروشیمی جم، ساخت و احداث سوله جدید کارگاه مرکزی پتروشیمی جم، اتمام عملیات ساخت و نصب مخازن اکسیژن و نیتروژن پتروشیمی دماوند، قرارداد رنگ واحد مخازن و آفسایت پتروشیمی جم، قرارداد اجرای خط انتقال پلی پروپیلن شرکت پلی پروپیلن جم و… اشاره کرد. هم‌اکنون نیز پروژه طرح توسعه رستوران مرکزی و عملیات اجرای رنگ واحد الفین پتروشیمی جم را در دست اجرا داریم.»

این مقام مسئول با بیان اینکه اثرات تحریم را در فرایندهای مختلف بی‌اثر کردیم و سعی بر این بوده که با امکانات موجود بتوان بهترین عملکرد را ارائه کرد به مشکلات پیش روی اجرای پروژه‌ها در شرایط تحریم که قابل حل نبوده نیز اشاره کرد و توضیح داد: «خدا را شاکریم که ما از نظر منابع انسانی نه تنها در شرکت جم صنعت‌کاران و یا منطقه بلکه در کل کشور افراد بسیار توانمندی را داریم. هر جا به منابع انسانی ارزش گذاشته شود و امکانات لازم در اختیار آنها قرار داده شود مطمئناً در بسیاری مواقع گره‌گشا هستند. همین که در شرکت‌های پتروشیمی و گاز در منطقه، با وجود شرایط تحریم، شاهد تولیدات حداکثری هستیم گویای این موضوع است. به عنوان نمونه می‌توان به شرکت پتروشیمی جم که سهامدار اصلی ماست اشاره کرد که در سال گذشته همه رکوردهای تولید را در اوج دوران تحریم شکست و عملکرد درخشانی داشت؛ این بی‌شک حاصل نشده مگر با استفاده موثر از توانمندی داخلی در جهت پشتیبانی تولید که یکی از بخش‌های آن مجموعه جم‌صنعت‌کاران است.»

وی در توضیح قطعات موردنیاز کشور و یا بخش‌های نیازمند به تقویت برای ارزآوری بیشتر و اینکه شاهد خروج ارز کمتری از کشور باشیم، اظهار کرد: «هدف‌گذاری ما بیشتر ورود در حوزه خدمات، آموزش و تولید در صنایع پایین دستی است. یعنی می‌خواهیم نقش پشتیبانی از عملیات تولید شرکت‌های منطقه را داشته باشیم؛ در درجه اول شرکت‌های زیرگروه پتروشیمی جم و در درجه دوم سایر شرکت‌های منطقه و کشور. مطمئناً هر تولیدی هم با یک ظرفیت صادراتی همراه خواهد بود و ارزآوری مستقیم برای کشور خواهد داشت. به صورت غیر مستقیم هم به این شکل که بتوان پشتیبانی خوبی از عملیات تولید کرد خصوصاً در حوزه پتروشیمی‌ که جزء حوزه‌هایی است که بیشترین ارزآوری را برای کشور دارد، حتی در سال‌های اخیر که در اوج تحریم‌ها بودیم و پتروشیمی نجات‌بخش اقتصاد تحریم شده و در سال گذشته رتبه یک صنایعی بوده که برای کشور ارزآوری داشته است.»

ابراهیم‌زاده با اشاره به حوزه‌های کاری فعلی شرکت و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه مجموعه که به فعل نرسیده است، بیان کرد: «در حال حاضر جم صنعت‌کاران در حوزه تامین نیرو و اجرای پروژه‌های صنعتی فعالیت دارد، اما با توجه به توانمندی‌های مجموعه هدف‌گذاری‌هایی انجام شده که یکی از آنها ورود به حوزه صنایع پایین دست است که فعلاً بالقوه است و در تلاش هستیم در آن ورود پیدا کنیم و مبحث بعدی تعمیر و نگهداری است. جم صنعت‌کاران یک ظرفیت واقعاً بالقوه‌ای در حوزه تعمیر و نگهداری دارد و ما سعی می‌کنیم در این حوزه فعالیت‌های خود در منطقه گسترش دهیم و حوزه دیگر نیز بحث آموزش است.»

مدیرعامل شرکت جم‌صنعت‌کاران توضیح داد: «یکی از ضعف‌های اصلی ما در حوزه دانش تخصصی است. در نظر بگیرید کمپرسور الفین پتروشیمی جم از بزرگ‌ترین کمپرسورهای دنیاست، ما سال‌هاست که در شرایط تحریم قرار داریم و شرکت زیمنس هیچ‌گونه خدماتی به کشورمان ارائه نمی‌کند و تاکنون چندین بار تعمیرات اضطراری و حتی اورهال اساسی این کمپرسور توسط خود نیروهای پتروشیمی جم و نیروهای متخصص جم صنعت‌کاران انجام شده است. این ظرفیت واقعاَ در شرکت‌های دیگر منطقه قابل استفاده است، چه در حوزه ارائه خدمات تعمیر و نگهداری و چه در حوزه ارائه خدمات آموزشی که اینها جزء برنامه‌های آتی ماست که حتما در این حوزه ها فعالیت‌های عملی را ان شاالله شروع می‌کنیم.»

وی با تشریح دیدگاه و برنامه‌ها جهت ایجاد اشتغال و کمک به اشتغال‌زایی در منطقه تاکید کرد: «یکی از جنبه‌های مهم اشتغال تولید است، تا شما نتوانید تولید کنید اشتغال ایجاد نمی‌شود. اینکه ما صرفاً بگوییم می‌خواهیم اشتغال ایجاد کنیم قطعاً به حرف نیست و نیازمند عمل است. ما فکر می‌کنیم با هر قدمی که در راستای افزایش تولید و یا ایجاد کارخانه‌های تولیدی جدید برداریم به این هدف نزدیک‌تر می‌شویم. در خصوص اشتغال برنامه‌هایی داریم که نیازمند همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط هستیم، امیدواریم که این اتفاق بیفتد و ما در عمل بتوانیم به این امر مهم بپردازیم.»

مدیرعامل جم‌صنعت‌کاران ضمن تشریح برخی از برنامه‌های آینده و مسیر پیش روی شرکت گفت: «هدف ما این است که به یک پیمانکار بزرگ تبدیل شویم، اما این مهم مستلزم وجود و فراهم شدن زیرساخت‌ها و فرایندهایی است که باید تسهیل شوند.»

نایب رئیس هیات مدیره شرکت جم‌صنعت‌کاران در پاسخ به اینکه آیا خدمات و تجهیزات شما در سطح بین‌الملل قابل رقابت است، عنوان کرد: «ما باید هدف خود را داشته باشیم و به شکل تدریجی به سمت آن حرکت کنیم. باید برای آن هدف برنامه‌ریزی کنیم و به شرط ثبات در این راه قدم برداریم. اما اگر این شرایط به وجود بیاید و به موازات آن شرکت‌ها هم بتوانند برنامه‌ریزی کنند و در آن مسیر گام بردارند حتماً قابل انجام خواهد بود.»

[کد خبر:AJ37501]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه