جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

بی اعتمادی مردم و سرمایه هایی که آب می شود؛ مردم-تورم؛ دوگانه بی پاسخ!

    آینه جم- مهدی جعفری زاده نرخ تورم سالانه ۲۰ تا چهل و چند درصدی برابر آمار...

در حاشیه طرح سوال از وزیر نفت؛ وقت اتحاد برای مطالبات استان

    آینه جم- غلامحسین کروبی اینک که نماینده دشتستان، به پشتوانه اختیارات...

نوروز؛ قصۀ هویت‌‌بخش ایرانیان

  آینه جم ؛ امید جهانشاهی- هر ملتی قصه هایی دارد که هویت سازند و هم منبع...

استاندار بوشهر و سیاست هایی که‌ دودش به چشمان مردم جنوب‌ بوشهر می رود

      آینه جم: ابراهیم قیصری ؛ در سالی که گذشت رسانه های جنوب استان بوشهر...

احمد آل‌صفر؛ شاعر ناشناس بوشهری که وطن‌پرستی تمام‌عیار بود

بشیر علوی روزنامه سنگلاخ شنبه 2خرداد سال 1332 سال سوم در شماره مسلسل 95 اشعار بسیار...

اولین همایش محیط زیستی رویش در پارس‌ جنوبی و ذکر چند نکته‌

          آینه جم- ابراهیم قیصری/ اولین همایش محیط زیستی رویش به همت...

جامعه ایران در آستانه «درماندگی آموخته شده» ایستاده است

    آینه جم؛ سجاد بهزادی - از او می پرسم چرا سرمایه گذاری نمی کنید و یا مانند...

استخدامی شرکت‌ پتروشیمی آریاساسول و يک خبر خوش برای داوطلبان بومی

    آینه جم- ابراهیم قیصری/پتروشیمی آریاساسول روز گذشته آگهی استخدامی منتشر...

برگزاری مجمع عمومی شرکت پتروشیمی پارس در جنوب‌ بوشهر برای دومین بار و ذکر شش نکته

    آینه جم- ابراهیم قیصری- مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت پتروشیمی پارس...

استانداری بوشهر و باز هم بازی با روح و روان کارکنان ادارات استان

      آینه جم- ابراهیم قیصری/روز گذشته استانداری بوشهر اعلام‌ کرد...

پتروشیمی جم و اقدامات ارزشمند برای حمایت از آهوی جبیر

  آینه جم-ابراهیم قیصری/جبیر یکی از انواع آهوی بومی شبه‌قاره هند و ایران است...

تشييع باشکوه شهید گمنام در شهرک‌ پرديس جم و ذ‌کر چند نکته‌

  آینه جم - ابراهیم قیصری/روز گذشته مراسم تشییع و تدفین شهيد گمنام در شهرک‌...

پیاده‌ رَوی اربعین؛ اَبَر رویداد حوزۀ سفر

    آینه جم-فرنگیس محمدی* «اربعین» ابر رویداد فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و...

جذب‌ ۲۴۰ نفر از طریق آزمون توسط پتروشيمی صدف عسلویه و ذکر چند نکته

    آینه جم؛ ابراهیم قیصری/ علی صفوی‌ مدیر عامل پتروشیمی صدف خلیج فارس گفته...

تصمیم اشتباه هیات وزیران و تعطیلی شرکت‌های متانول

    آینه جم: ابراهیم قیصری شرکت متانول کاوه دیر و چندين شرکت‌ پتروشیمی دیگر...

نکاتی پیرامون نظام نامه مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت ( بخش اول )

    آینه جم /ابراهیم قیصری- هفته گذشته توسط جواد اوجی وزير نفت نظام نامه...

بی برقي ؛ دومين دستاورد وزارت نفت برای شهرستان جم!

     آینه جم- ابراهیم قیصری/ درحالی‌که در يک دهه گذشته، بی آبی اولين موضوع...

روزهاي خوب آریاساسول؛ از مسئولیت های اجتماعی تا رکورد تولید و فروش

    آینه جم- ابراهیم قیصری/ یکی از شرکت‌های پتروشیمی فعال و صاحب نام در کشور...

زمینه‌های انسداد توسعه در ایران

    آینه جم؛ سجاد بهزادی- سال ۱۴۰۲ آغاز شده است و توسعه پایدار همچنان برای...

مطالبه‌ گنجاندن یک تبصره در برنامه هفتم توسعه؛درصدي از درآمدهای شرکت هاي زیرمجموعه نفت به مناطق میزبان اختصاص يابد

    آینه جم/  ابراهیم قیصری ؛ یکی از سندهای بالادستی که در کشور ما براساس آن...

گزارش تصویری

(تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران

(تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران

  (تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران باغ...

(تصاویر) زندگی عشایر فارس

(تصاویر) زندگی عشایر فارس

(تصاویر) زندگی عشایر فارس آینه جم-زندگی...

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل

(تصاویر) بازار پرنده فروشان کابل آینه جم-...

00000414176.jpg

 

 

آینه جم؛ مزبان حبیبی
 *تقریبا در هیچ کشور توسعه یافته ای، ردی از آموزش طبقاتی دیده نمی‌شود* و تلاششان بر استقرار عدالت آموزشی منطبق بر برخورداری های برابر از امکانات و کیفیت آموزش یکسان است.
با اعلام نتایج کنکور سراسری، در میان اسامی چهل نفر از رتبه‌های برتر کنکور، لیست اولیه به صورت زیر است:
مدارس استعدادهای درخشان: ۲۹ نفر
مدارس غیرانتفاعی خاص: ۹ نفر
مدارس نمونه دولتی: ۱ نفر
مدارس دولتی: ۱ نفر
سهم مدارس از رتبه‌های برتر کنکور سراسری:
مدارس استعدادهای درخشان: ۷۲.۵ درصد
مدارس غیرانتفاعی خاص: ۲۲.۵ درصد
مدارس نمونه دولتی: ۲.۵ درصد
مدارس دولتی: ۲.۵ درصد
سهم پوشش تحصیلی مدارس از کل دانش‌آموزان در کشور:
مدارس استعدادهای درخشان: ۲ درصد
مدارس غیرانتفاعی خاص: ۱۲ درصد
مدارس نمونه دولتی: ۱ درصد
مدارس دولتی: ۸۵ درصد
نتیجه اول:
 *سهم ۲.۵ درصدیِ ۸۵ درصد از دانش‌آموزانِ مدارس دولتی*.
حدود ۸۵ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس دولتی عادی تحصیل می‌کنند که سهمشان از رتبه‌های برتر و رتبه‌های زیر ۳۰۰۰، حدود ۲.۵ درصد است.
نتیجه دوم،
سهم ۷۲.۵ درصدیِ تنها ۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس استعدادهای درخشان
کمتر از ۲ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند که *سهم این دو درصد از رتبه‌های برتر و رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ در کنکور سراسری، ۷۲.۵ درصد است.* 
نتیجه سوم،
تقریبا ۱۲ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که مدارس خاص غیردولتی، کمتر از یک درصد دانش‌آموزان کشور را پوشش می‌دهند، *این یک درصد، سهمشان ۲۲.۵ درصد از رتبه‌های برتر کنکور است.* 
نتیجه چهارم،
حدود یک درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس نمونه دولتی تحصیل می‌کنند که سهم آنها نیز ۲.۵ درصد است.
نتیجه پنجم،
مدارس استعدادهای درخشان و مدارس خاص غیرانتفاعی با پوشش ۳ درصدی آموزش در کل کشور، سهم ۹۵ درصدی از رتبه‌های برتر را ازآن خود کرده‌اند.
 *آموزش‌وپرورش سال‌هاست که در برهوتی از نادانی، ناتوانی و انبوهی از مشکلات و چالش‌های رها شده* و هیچ اولویتی برای آموزش ۱۴.۵ میلیون دانش‌آموز وجود ندارد.
 *کم‌کم دُمِ اژدهای بی‌عدالتی آموزشی هویدا خواهدشد،* روزی که نتایج بی‌توجهی به حوزه آموزش در جامعه نمایان شود، هرآن‌چه که برای آموزش سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم را باید برای ساخت زندان و دادگاه هزینه کنیم و بخشی بسیار بیشتر نیز باید برای کنترل ناهنجاری‌های منتج از بی‌عدالتی آموزشی هزینه کرد.
در *اصل چهارم قانون اساسی* آمده: کلیه قوانین و مقررات مدنی ، جزائی ، مالی ، اقتصادی ، اداری ، فرهنگی ، نظامی ، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد.
 *کدام‌یک از موازین اسلام، اجازه می‌دهد که اختلاف طبقاتی در حوزه آموزش چنان عمیق باشد؟* چنان عمیق که در یک استان، حداقل ۱۲۰۰ کلاس درس در بیغوله‌ها، آغل‌ها و کانتینرها برگزار شود اما در یکی از مدارس همان استان سالن تأتر، سالن سینما، استخر خصوصی و زمین ورزشی داشته باشد؟
به ساده‌ترین و غیرمنطقی‌ترین صورت ممکن، *وزارت آموزش‌وپرورش را در اختیار کسانی قرار داده‌ایم که آشکارا از آموزش طبقاتی حمایت می‌کنند* و نگرشی کاملا غیرانسانی به مقوله آموزش دارند، این نگاه منسوخِ غیرعقلانی به حوزه آموزش، چنان در تاروپود تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازیِ ما نفوذ کرده که در برنامه‌های کلان، آشکارا صحبت از مدرسه‌زدایی از جامعه می‌شود که گویی هم اینک شاگردان ایوان ایلیچ برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند.
 *بارها هشدار داده‌ایم که شورای عالی آموزش‌وپرورش، نمایندگان مجلس به‌ویژه کمیسیون آموزش و نهادهای نظارتی، باید هرچه زودتر با ورود به موضوع ویرانگرِ آموزش طبقاتی در کشور، بستر رشد چنین معضلی را مسدود نمایند.* از آن‌جا که شورای عالی آموزش‌وپرورش به دلایل کاملا روشن قطعا چنین اراده‌ای ندارد لذا *امیدواریم تا نمایندگان مجلس بر اساس وظیفه نظارتیِ خود، از بروز اَبَربحرانی به‌نام استقرار آموزش طبقاتی پیشگیری کنند،* هرچند علائم استقرار نظام آموزشی طبقاتی به شدت قابل مشاهده است.
مزبان حبیبی
دوازدهم مرداد هزاروچهارصدویک
[کد خبر:AJ39525]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه