جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال...

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی آینه...

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل   قطر مثل...

اینه جم- خبرنگاران  این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • بامداد شنبه اهالی خیابان امام رضا بوشهر صدای شلیک چند گلوله را شنیدند که طبق پیگیری ها مربوط به تعقیب و گریز پلیس و یک متهم بوده و منجر به دستگیری وی شده است. جزییات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.
  • در ادامه گرانی های رسمی و غیر رسمی، نرخ مصالح ساختمانی هم صعودی شده است. این موضوع علاوه بر افزایش هزینه ساخت و ساز شخصی سازها، فعالیت انبوه سازی ها یا طرح هایی نظیر مسکن ملی را به سمت توقف کشانده است.
  • با گذشت بیش از دو هفته از مصوبه شورای شهر درباره بخشودگی 50 درصدی عوارض ساختمانی شهرداری در سالجاری، این موضوع از سوی فرمانداری بررسی نشده است. این تصمیم شورا و شهرداری در پی تجمع های اعتراضی برخی سازندگان ساختمانی درخصوص چند برابر شدن عوارض سالجاری صورت گرفته بود.
  • محمود احمدی نژاد در مصاحبه تصویری جدیدی که از وی منتشر شده، گفت: «ما در دولت بودیم که استاندار بوشهر تماس گرفت و گفت مدیر گمرک می گوید نمی توانم کار کنم و استعفا داده است. بعد مشخص شد در خصوص ورود کانتینرهای دربسته یکی از نهادهای امنیتی که به عنوان کالاهای تحریمی اجازه بازرسی نمی دادند و بعد در یکی از بازرسی ها مشخص شد لوازم آرایشی بوده، این مدیر با شرف گمرک گفته دیگر نمی توانم کار کنم. بعد که پیگیری کردیم تا پشت ماجرا، معاون وزارتخانه مربوطه است. البته من دستور عزل آن معاون را دادم، ولی می رفتند از جاههای دیگری حکم برای ماندن وی می گرفتند.»
  • تالار شهر آبدان در شرایطی سال گذشته با حضور مسئولان استان افتتاح شد که به‌دلیل مشکل تامین برق و پرداخت نشدن برخی مطالبات پیمانکار، همچنان این محل به بهره برداری نرسیده است.
  • بهرام رضائیان مدیرعامل پیشین باشگاه پارس جنوبی جم به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی منصوب شد. وی در انتخابات اسفندماه گذشته فدراسیون فوتبال به عضویت هیات رییسه فدراسیون درآمده بود.
  • مدتیست توزیع بنزین یورو 4 در استان بوشهر متوقف شده که این موضوع برای برخی خودروها که موتور آنها نسبت به کیفیت بنزین حساسیت بیشتری دارد، مشکل ساز شده است.
  • آسایش و رفاهی دو عضو شورای شهر بوشهر با گذشت یک روز از شروع تبلیغات شوراها، به صحنه انتخابات برگشته و تایید صلاحیت شدند. این دو در مراحل قبل تاییدیه دریافت کرده بودند، اما در نهایتا هیات مرکزی نظارت نسبت به ردصلاحیت شان اقدام و در لیست ارسالی وزارت کشور نام آنها قرار نداشت، ولی روز جمعه به همراه 3 نامزد دیگر تاییدصلاحیت شان به فرمانداری بوشهر اعلام شد.
  • بخش عمده تبلیغات ریاست جمهوری در استان بوشهر حول ستادهای سید ابراهیم رییسی می باشد و به جز قاضی زاده هاشمی و زاکانی، سایر نامزدها هم در روزهای اخیر در مرکز استان به نصب بنرهایی اقدام کرده اند. به نظر می رسد شرایط انتخابات این دوره که برنده نهایی از پیش مشخص بوده، از دلایل سردی فضای رقابت انتخاباتی می باشد.
  • کرونا نوع نظرسنجی‌های انتخاباتی را نیز تغییر داده است. گویا  نظرسنجی انتخاباتی برخط این روزها مورد توجه رسانه‌ها و موسسات نظرسنجی قرار گرفته است. گفتنی است در انتخابات ایران به اکثر نظرسنجی‌ها به دلیل رعایت نشدن اصول علمی و انجام کار سیاسی و تلاش برای نظرسازی نمی توان اعتماد کرد.
  •  لیست اعلامی اموال داوطلبان برای بیشتر مردم باورپذیر نیست. گویا همخوان نبودن مسئولیت و درآمد ‌هیأت علمی یا مدیریتی با این لیست ها دلیل این موضوع است. گفتنی است باورناپذیری عمومی از دلایل کاهش سرمایه اجتماعی عنوان می‌شود.
  • مردم از ارائه اطلاعات مسکن خود به دولت استقبال نکرده ‌اند. گویا به همین دلیل مهلت ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تا مهرماه تمدید شده است.
  • افزایش ائتلاف های انتخاباتی برای شورای شهر بوشهر به شکلی پیش رفته که در اغلب موارد، نامزدهای ناشناخته به چهره های مطرح تر متصل شده اند. با این حال به جز یک مورد که مربوط به طیف نزدیک به نماینده بوشهر است، سایر لیست ها توسط نامزدهای عضو آن تبلیغ نمی شود و گویا صرفا کارکردش برای دیده شدن چهره های ناشناخته تر در فضای مجازی بوده است.
  • در توزیع اعتبارات نفتی، بازهم سر استان بوشهر بی کلاه مانده است. استاندار خوزستان از موافقت وزیر نفت با پرداخت ۲میلیارد یورو اعتبار برای حل برخی مشکلات استان در مدت ۱۰سال خبر داد. به‌گفته وی، این اعتبار قرار است از محل مازاد درآمدهای نفتی در قالب ارائه لایحه در مجلس یا از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات آبرسانی و فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی استان پرداخت و هزینه شود.
  • گفته می‌شود به دلیل انتشار تصاویر سیدمحمد خاتمی در بنرهای محسن مهرعلیزاده در بوشهر، با دستور یکی از ارگان ها، تبلیغات این نامزد ریاست جمهوری جمع آوری شده است.
  • در پایش سرانه استان ها از مقامات اجرایی ارشد کشور طی 4 دهه اخیر، سهم بوشهر صفر بوده است. بیشترین مورد فراوانی مقامات ارشد کشور طی این مدت برای سمنان، اصفهان و یزد بوده است.

  • تاجگردون مدیرعامل بیمه سرمد که اخیرا فیش حقوق نجومی وی منتشر شده بود، از سوی هیئت مدیره این بیمه برکنار شد. نماینده سابق گچساران از اسفندماه سال گذشته به مدیرعاملی بیمه سرمد وابسته به بانک صادرات منصوب شده بود که فیش‌های حقوقی اش نشان دهنده دریافت ۷۳ و ۸۵ میلیون تومان به عنوان حقوق دو ماه نخست فعالیت در فروردین و اردیبهشت سال جاری است.
  • بوشهر در میان استان هایی بوده که بیشترین نقض محدودیت کرونا را داشته است. براساس اعلام دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۴۳ درصد، ایلام با ۳۶ درصد و خراسان رضوی، گیلان و بوشهر با ۳۴ درصد بیشترین درصد نقض قرنطینه توسط مبتلایان را طی یک ماهه اخیر داشته اند.
  • در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری از تلویزیون، زاکانی و قاضی زاده در سخنان خود درباره مشکلات معیشتی، صرفا از ته لتجی (کالای همراه ملوانی) به عنوان یکی از مشکلات مرزنشینان دریایی یاد کرده و راهکاری برای بهبود شرایط آن عنوان نشد.
  • دست آخر اینکه خودروهای تشریفات خریداری شده صدا و سیما بی مصرف مانده است. گویا داوطلبان تمایلی به استفاده از نوع تشریفات پیش‌بینی‌ شده صدا و سیما برای ورود به این سازمان ندارند. گفتنی است صدا و سیما ۱۰ خودروی تارای صفر کیلومتر خریداری کرده تا کاندیداهای ریاست جمهوری را با چراغ چشمک زن و جفت راهنما از درب سازمان تا استودیو ببرند! اما این تشریفات با استقبال داوطلبان مواجه نشده است.
  • خلیج فارس
[کد خبر:AJ36034]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه