جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال قبل

تصاویری از زندگی بومیان آمریکا بیش از صد سال...

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی

عکس‌های تاریخی از امیرنشین دبی آینه...

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل

(تصاویر) قطر؛ ۵۰ سال قبل   قطر مثل...

 

 

 

 آینه جم/  خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه شورای شهر بوشهر با لایحه شهرداری درخصوص توافق با نیروگاه اتمی برای ساخت و ساز در زمین یگان ویژه سابق در خیابان سنگی که در مالکیت سازمان انرژی اتمی می باشد مخالفت کرد. اعضای شورا معتقدند با توجه به کاربری فضای سبز این زمین، باید توسط شهرداری حفظ و تملک شده و زمین دیگری به نیروگاه داده شود.
  • نیروهای اداری که دستمزد آنها در قالب طرح های عمرانی پرداخت می شود، نسبت به عدم دریافت حقوق خود طی 5 ماه گذشته گلایه مندند. گویا برخی ناهماهنگی ها بین مجلس و سازمان برنامه و بودجه بر سر بودجه امسال، دامن این نیروها را گرفته و در سطح کشور حقوق آنها پرداخت نشده است.
  • سرقت اجزای فلزی درب های قدیمی بافت تاریخی بوشهر افزایش یافته است. رییس بنیاد ایرانشناسی شعبه بوشهر نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری جدی تر نیروی انتظامی برای دستگیری این گروه از سارقان شده است.
  • خبری از واکسن برکت نیست. با وجود تبلیغات صداوسیما و اظهارات برخی مسئولان مبنی بر اینکه افرادی که نوبت واکسیناسیون کرونای آنها رسیده امکان انتخاب بین واکسن خارجی یا ایرانی دارند، اغلب مراکز فقط واکسن سینوفارم چینی دارند و خبری از واکسن برکت که تبلیغات زیادی برای آن شده نیست.
  • قرار است امروز نشست کمیته مدیریت صید استان با موضوع زمان صید رسمی میگو در آبهای استان برگزار شود. گویا در نظر است 18 مرداد برای قایق ها و یک روز بعد هم برای لنج ها صید میگو آزاد شود.
  • رییس هیأت فوتبال بوشهر، مدیرکل سازمان استاندارد البرز شد. امیرحسین محتشم در دولت گذشته به عنوان مدیرکل همین اداره در بوشهر فعالیت داشته است.
  • ‏احمد میدری معاون جنوبی وزیر رفاه گفته: نمایندگان استان‌های مرزی باید با هم متحد شوند و منطق تصمیم‌گیری را در کشور تغییر دهند تا شاهد تمرکز همه امکانات و تسهیلات در تهران و چند شهر مرکزی کشور نباشیم. به گفته وی، تا چانه‌زنی مناطق در ایران تغییر نکند، نمی‌توانیم به توسعه متوازن و پایدار برسیم.
  • باید منتظر افزایش قیمت نان در بوشهر هم باشیم. نانواها ادامه فعالیت با قیمت فعلی را مقرون به صرفه نمی دانند و با توجه به رشد هزینه ها، می گویند با این شرایط ورشکسته می شوند. از طرفی گرانی سایر موادغذایی مثل برنج باعث افزایش خرید نان توسط مردم شده و گرانی آن فشار مضاعفی بر بسیاری از اقشار وارد می کند.
  • ظاهرا به میزانی که دستگاههای نظارتی بر شهرداری ها و شوراهای شهر حساسیت پیدا کرده اند، دهیاری ها مغفول واقع شده اند. این درحالی است که برخی دهیاری ها که از عوارض آلایندگی هم برخوردارند از بودجه بالاتری در مقایسه با برخی شهرهای استان برخوردار بوده و البته دست شان برای هزینه کردها هم بازتر است.
  • میرزایی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به افتتاح زودهنگام خط لوله گوره-جاسک که به گفته وی فقط نیمی از تلمبه خانه‌های آن آماده است، اظهار کرده: ورود نفت به لوله‌ها و عدم استمرار انتقال نفت منجر به از بین رفتن بسیاری از تأسیسات و خراب شدن آنها خواهد شد. از پنج تلمبه‌خانه این مسیر فقط ۲ تلبمه‌خانه ۷۰  تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و بقیه تلمبه‌خانه‌ها آمادگی افتتاح را نداشتند. ضمن اینکه بخش‌هایی از مسیر اصلاً لوله‌گذاری نشده بود.
  • گویا قرار است در نشست امروز منتخبین شورای ششم بوشهر درخصوص تعیین هیات رییسه، کمیسیون ها، گزینه های شهرداری و سرپرستی شهرداری تعیین تکلیف شود. شورای جدید از 15 مردادماه فعالیتش را آغاز می کند.
  • بخشی از کادر درمان در استان بوشهر با گذشت چندماه هنوز نتوانسته اند دوز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کنند. ظاهرا این گروه در مرحله اول واکسن بهارات هند یا آسترازنکا دریافت کرده و برای دوز دوم، این واکسن تامین نشده است. مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این مشکل را کشوری می دانند و از انعکاس آن به مرکز خبر داده تا به محض رسیدن واکسن آسترازنکا، برای مرحله دوم دریافت کنند.
  • شنیدیم 14 میلیاردتومان اعتبار دولتی که برای اجرای گذر سرتل- نیروگاه به شهرداری بوشهر اختصاص یافته بود، به دلیل تاخیر در شروع پروژه، برگشت داده شد. فرصت استفاده از این اعتبار تا آخر تیرماه به عنوان پایان سال مالی بوده و شهرداری نتوانست نسبت به تعیین تکلیف و شروع پروژه اقدام کند.
  • مهاجرت کارگران ایرانی به عراق افزایش یافته است. به گفته برخی کارشناسان اقتصادی، کارگران عراقی در مقایسه با کارگران ایرانی شش برابر حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و همین موضوع به جذابیت کار در عراق دامن زده است.
  • فروش شکر بالاتر از نرخ مصوب در استان ادامه دارد. برخی ها شکرهای بسته بندی را که در تنظیم بازار استان 14 هزار تومان قیمت گذاری شده تا حدود 15 هزار تومان و شکرهای فله ای را بیش از 17500 تومان عرضه می کنند.
  • هم کارمندان از دورکاری در ادارات ناراضی اند هم ارباب رجوع. در شرایطی که بسیاری از کارمندان نسبت به تصمیم سلیقه ای مدیران برخی ادارات جهت اختصاص دورکاری به آنها در شرایط قرمز کرونایی گلایه دارند، بسیاری از ارباب رجوع هم از نبود نظم در روال امورات برخی ادارات به بهانه دورکاری کارمندان انتقاد داشته و می گویند این وضعیت موجب رفت و آمدهای بیشتر به ادارات شده است. انتظار می رود استانداری درخصوص شرایط دورکاری در ادارات نظارت بیشتری داشته باشد.
  • دیم کاران استان پاییز امسال هم با خشکسالی مواجه اند. آخرین پیش‌بینی ‌های فصلی سازمان هواشناسی خبر از پاییز کم بارش  می ‌دهد. سال گذشته کاهش بارندگی پاییزی منجر به کاهش 50 درصدی کشت گندم در استان شد.
  • نان با طعم نوشابه در نانوایی برخی استان ‌ها با تعجب مردم مواجه شده است. بررسی ‌ها نشان داده که برخی از نانوایان که از جوش ‌شیرین استفاده می ‌کنند، برای فرار از نظارت بازرسان، نوشابه و افزودنی ‌های دیگر را با خمیر نان مخلوط می‌ کنند تا در آزمایش ردی از جوش شیرین در پخت نان باقی نماند.
  • احتمال ترزیق دز سوم واکسن چینی به دریافت‌کنندگان این نوع واکسن قوت گرفته است. گویا یک تحقیق جدید نشان داده که اثربخشی واکسن چینی سینوفارم برای افراد بالای ۵۰ سال کمتر است و این نگرانی، چند کشور را به فکر استفاده از دز سوم انداخته است. گفتنی است بیشترین واکسن استفاده شده در ایران مربوط به چین بوده است.
  • پیمانکاران پروژه مسکن ملی در شهرهای استان بوشهر برای تأمین سیمان مشکل اساسی دارند و به همین دلیل عمده فعالیت ها تعطیل شده است.
  • در لیست‌هایی که برای کابینه دولت سیزدهم گمانه زنی می شود، هیچ نامی از بوشهری ها نیست. در همه دولت ها نسبت به نیروهای توانمند استان بوشهر بی توجهی شده و بوشهر پس از انقلاب نتوانسته وزیر یا عضوی در هیات دولت داشته باشد.
  • در برخی محافل، انتصاب استاندار بوشهر قبل از معرفی و انتخاب وزیر کشور در حال انجام است! این اقدامات در شرایطی است که تا مشخص نشدن وزیر کشور و رأی اعتماد مجلس به او نمی‌توان درباره انتصاب استانداران به صورت دقیق سخن گفت و پیش بینی می شود تا اوایل مهرماه استاندار فعلی ادامه کار دهد.
  • مدیران مأمور از سایر دستگاهها بازگشت به دستگاه اصلی و اعلام پایان مأموریت را آغاز کرده‌ اند. گویا پیش‌ بینی عدم مدیریت در دولت آینده دلیل این رفتار مدیران مأمور است. بخش عمده مدیران مامور از آموزش و پرورش می باشند.
  • برگززاده عضو شورای شهر بوشهر پیشنهاد کرد عمارت معین التجار بوشهری در تهران تملک شده و به منظور نمایشگاه صنایع دستی یا فعالیت های استان مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته وی، این عمارت اخیرا از شهرداری به مالکیت ناجا درآمده بود و نیروی انتظامی هم آن را در قبال تسویه حساب به بانک سپه داده است.
  • کمیاب‌ شدن رمدسیویر تنها داروی کرونا، فروش و تزریق آن را به بازار آزاد کشانده است. گویا با اینکه این دارو تولید داخلی است، اما در آغاز هر پیک کرونا، بازار از این دارو خالی می‌شود و بیماران برای خرید آن سرگردان می‌شوند. ظاهرا بدهی بیمارستان های استان به شرکت های پخش نیز دست بیمارستان ها برای دریافت این دارو جهت بیماران بستری را خالی کرده است.
  • بیماران کروناییِ بالای ۱۰۰ کیلو برای اسکن ریه همچنان سرگردان هستند. گویا تجهیزات «ام.‌آر.آی» و «سی.‌تی.‌اسکن» در مراکز دولتی برای پذیرش بیماران بالای ۱۰۰ کیلو بروزرسانی نشده و بیماران کرونایی سنگین‌وزن مجبورند برای تهیه این عکس‌ ها به مراکز خصوصی مراجعه کنند که هم محدود بوده و هم هزینه بالاتری دارد.
  • فروش اقساطی به فروشگا‌ههای زنجیره ‌ای رسید. به عنوان مثال یک فروشگاه زنجیره ‌ای معروف برنج ۱۰ کیلویی طارم که مبلغ کل آن ۳۶۰ هزار تومان است را با در دو قسط به مشتریان می فروشد.
  • اخیرا تعدادی از نیروهای شرکتی شهرداری بوشهر از کار اخراج شده اند. ظاهرا این افراد معتقدند در تعدیل آنها تبعیض صورت گرفته و برخی نورچشمی ها که وابسته به برخی اعضای شورا و اشخاص خاص هستند باقی مانده اند. ظاهرا شهرداری نامه نگاری یکی از دستگاههای نظارتی را دلیل اخراج این افراد دانسته است.
  • خلیج فارس 
[کد خبر:AJ36432]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه