جدیدترین ها از استان بوشهر

ویژه ها

اقدام ارزشمند پتروشیمی جم در نیمه شعبان؛اهدای ۷۷ جهيزيه به‌ نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد در جنوب‌ استان+عکس

      آینه جم-همزمان با اعیاد مبارک شعبانیه، و در آستانه ولادت امام زمان (عج)...

برگزاری همایش پایانی دوازدهمین نکوداشت روز جم +تصاویر

      آینه جم/ آیین دوازدهمین نکوداشت روز جم با حضور گسترده مردم و مسوولان در...

یکی میراث فرهنگي بوشهر را صدا بزند

    آینه جم-  سید مرتضی کراماتی  غفلت متولیان امر در اداره کل میراث...

قضیه حمار در ریاضی و بحث آزمون استخدامی پتروشیمی پردیس

    آینه جم/  مصطفی ارجمند حمار از قضایای معروف هندسه است. این قضیه می گوید:...

تشخیص رایگان و محرمانه ایدز در بوشهر، برازجان، کنگان و عسلویه/علائم نگران کننده ایدز

        آینه جم/   رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: چهار مرکز...

نتایج اولیه انتخابات شورای شهر بوشهر + منتخبان و علی‎البدل ها

  آینه جم: طبق شنیده ها، اکثریت کرسی های ششمین دوره شورای شهر بوشهر در اختیار...

یادداشت/ پریشان؛مردی برای تمام فصول

      آینه جم-   افشین پریشان عضو باسابقه شورای شهر جم، در یک دهه گذشته...

تقدیر وزارت کار از پتروشیمی جم/شریعتمداری: پتروشیمی جم پیشرو در مبارزه با فساد و شفافیت

      آینه جم؛   طی همایشی با حضور “محمّد شریعتمداری”، وزیر...

با تغییر رویکردهای مدیریتی محقق شد؛ افزایش رضایتمندی کارکنان پلی پروپیلن جم

    به گزارش آینه جم به نقل از  روابط عمومي شركت پلي پروپيلن جم، عليرضا...

استخدام ۱۸۴ نفر در نیروگاه اتمی بوشهر(+جزئیات و لینک ثبت نام )

      آینه جم؛   رئیس مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر از برگزاری...

چه جاذبه ای در استان بوشهر در تابستان ده ها هزار نفر را به سمت خود می کشاند؟ + تصاویر

آینه جم؛ شبیر فکوریان: در این بخش هدف بر معرفی یکی از جاذبه های بسیار مهم استان...

آیا گورستان لنج ها را تا به حال دیده ای؟ + تصاویر

        آینه جم؛ جاذبه های گردشگری استان بوشهر: از بوشهر که میزنی بیرون و...

گنبد نمکی جاشک، با نمک ترین شگفتی طبیعت بوشهر + تصاویر

    آینه جم: یکی از جاذبه های استان بوشهر که در سفرتان به بوشهر ارزش دیدن دارد،...

میراث فرهنگی بوشهر در خواب غفلت‌

    آینه جم؛   سید مرتضی کراماتی بردستانی شهر باستانی بردستان با دارا...

استخدام ۱۲۸ نفر در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان بوشهر + جزئیات و دانلود دفترچه

       آینه جم؛  ۱۲۸   نفر نیروی بهداشتی از طریق آزمون استخدامی...

گزارش تصویری

 

 

 

آینه جم/   خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه در غفلت نمایندگان و مسئولان استانی، مدتیست فوق العاده مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی از فیش کارمندان شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم حذف شده و تنها به جزیره خارگ اختصاص می یابد. درحالی که قبلاً انتظار می رفت بازنشستگان هم که در سالهای جنگ در این شهرها فعالیت داشته اند از این فوق العاده برخوردار شوند، ولی به دلایل نامشخصی ستادکل نیروهای مسلح ابلاغیه سال 96 خود در این خصوص را تغییر داده است.
  • استاندار فارس نسبت به اتصال این استان به دریا ابراز امیدواری کرده است. ایمانیه در نشست با روحانیون این استان گفته: بنا داریم با وزیر کشور به نیابت از شورای امنیت جلسه داشته باشیم تا این موضوع هم به نتیجه برسد. واکنش های گسترده اجتماعی در استان بوشهر طی دو دهه اخیر باعث توقف طرح اتصال فارس به دریا از طریق عسلویه شد، هرچند طی سالهای گذشته نگاه این استان به سمت غرب هرمزگان و مرز آن با عسلویه (شهرستان پارسیان) برای دستیابی به این خواسته بوده است.
  • اجازه حضور نوازنده های زن گروه موسیقی محلی دیار در همایش خرما در بوشهر داده نشد. سرپرستی این گروه بر عهده غلامرضا وزان است و گویا در اعتراض به خواسته یکی از مدیران استانی حاضر به اجرا نبوده اند که پس از رایزنی های صورت گرفته روی سن حاضر شدند. خواننده گروه در سخنانی به این موضوع انتقاد و ابراز امیدواری کرد: محدودیت ها برای فعالیت هنری بانوان این گروه برداشته شود.
  • مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر منصوب شد. براساس حکمی از سوی سعیدمحمد دبیر شورای مناطق آزاد، هوشنگ رستم پور بعنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر منصوب شد. وی مدیرکل دفتر شهری استانداری در دولت احمدی نژاد بود. همچنین منطقه آزاد کیش هم بعنوان معین منطقه آزاد بوشهر انتخاب شد.
  • پاک نژاد فرماندار پیشین کنگان در آئین تودیع خود از سکینه الماسی نماینده سابق تقدیر و وی را شیرزن خطاب کرد. پیش از این حسینی فرماندار سابق جم هم در آئین تودیعش گفته بود: تا سال 98 که الماسی نماینده بود، فعالیت های زیادی در شهرستان شاهد بودیم، ولی در دو سال اخیر حرفی برای گفتن نداشته ایم.
  • برخی از کارکنان دستگاههای اجرایی استان بوشهر کارزاری را برای پیگیری بازگشت تعطیلی پنجشنبه ها آغاز کرده و پیگیر جمع آوری امضای الکترونیکی کارمندان استان هستند. گویا قرار است پس از جمع آوری 5 هزار امضای الکترونیکی، این خواسته به وزارت کشور ارسال شود. اخیرا خبر رسیده پیگیری های استاندار برای بازگشت تعطیلی پنجشنبه ها بی نتیجه بوده است.
  • تیم شاهین شهرداری بوشهر که با 3 امتیاز در انتهای جدول لیگ آزادگان دست و پا می زند، با تعطیلی تمرینات از سوی بازیکنان غیربومی مواجه شده است. از طرفی در ابتدای فصل که بحث واگذاری امتیاز شاهین شهرداری بوشهر از سوی شهرداری بوشهر بود، استاندار بوشهر قول داد مبلغ 5 میلیارد تومان به تیم کمک خواهد کرد، اما تاکنون این قول عملی نشده و مدیرعامل باشگاه هم عطای کار را به لقایش بخشید.
  • مدیرکل راه و شهرسازی استان گفته: موافق اجرای کنار گذر آبپخش در محور برازجان- گناوه نیست، چون به شهر ضرر می رساند و به نظرم باید مسیر رفت از شهر و برگشت از مسیر جداگانه اجرا شود. به گفته وی، در زمانی که معاون راه و ترابری سابق بوده، به دلیل سیاست های آن زمان که برای همه شهرها کنار گذر پیش بینی می شده و اعتباراتی از نفت هم برای این موضوع وجود داشت، موافق اجرای همین طرح برای آبپخش بوده، ولی اکنون به این نتیجه رسیده که این شیوه به ضرر اقتصاد شهر آبپخش است و باید یکی از مسیرها در شهر باشد. به گفته رستمی، این دیدگاه کارشناسی وی است و درخصوص این بخش منتظر تصمیم استان می باشد.
  • برخی گزارش های میدانی از کمبود آرد در نانوایی های استان حکایت دارد که باعث شده در برخی شهرستان ها، نانوا داران تا سقف 3 هزار تومان به هر شهروند نان بفروشند. برخی معتقدند بی نظمی در فعالیت نانوایی ها با هدف افزایش قیمت می باشد.
  • ورود ‎کالای موسیقی ممنوع است. مهدی میراشرفی، رئیس گمرک ایران در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده واردات ۱۱ کانتینر آلات موسیقی که در گمرک بوشهر پیش آمده، گفته: این کالا جزو کالاهای گروه چهاری است که ورود آن به کشور ‎ممنوع است و ترخیص نمی شود.
  • محدودیت پستی برای کسب و کارهای اینترنتی استان برگشت. در پی توقیف 4 کامیون پست بوشهر در حین انتقال مرسولات در استان فارس توسط پلیس، مجددا پس طی ابلاغیه ای به دفاتر خود، پذیرش بسته های بالای 2 کیلوگرمی را ممنوع کرده است. گویا در این کامیون ها اقلام ممنوعه و تجهیزاتی که از نظر پلیس قاچاق بوده وجود داشته است.

  • سایت مسکن حمایتی برای شهرهای جم و گناوه به دلیل نبود زمین همچنان بسته است، همچنین در شهر بوشهر نیز به دلیل اینکه متقاضیان به عالیشهر هدایت می شوند، استقبال رضایت بخش نبوده است. البته انتظار می رفت با پیگیری موثرتر، زمین های بلااستفاده دستگاههای اجرایی یا ارگان های نظامی بوشهر به طرح جهش مسکن اختصاص یابد تا با اولویت کارکنان مستاجرشان، زمینه اجرای بخشی از طرح در این شهر هم فراهم شود.
  • در فصل کاری دولت و مجلس پیرامون بودجه 1401، استاندار فارس همه نمایندگان استان را گرد هم آورد تا اولویت های مورد پیگیری استان در بودجه پیگیری شود، اما در بوشهر از چنین جلسات و هماهنگی هایی خبری نیست.
  • گرانی سبب افزایش اقبال مردم به فرآورده‌‌های‌ لبنی سنتی شده است. اگرچه واحدهای صنعتی با پیش کشیدن بحث نظارت‌های بهداشتی معتقدند که فرآورده‌های عرضه ‌شده از سوی آن‌ها مورد تایید مراجع بهداشتی است، ولی نزدیک شدن قیمت ها به هم باعث شده مردم به لبنیات سنتی بیشتر ترغیب شوند.
  • براساس گزارش مرکز آمار، تورم استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری ارزیابی شده است. وضعیت تورم سالانه خانوار استان 48 درصد بوده، درحالی که میانگین کشوری این شاخص 44 درصد بوده است.
  • کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که اخیراً به صورت مجازی از سمت خود استعفا کرده، این روزها در وضعیت واتساپ خود، با انتشار تصاویری از برخی پروژه های این مجموعه در تلاش برای پاسخگویی به انتقادات درباره عملکردش می باشد.
  • استارتاپ‌ها برای فعالیت با مانع جدیدی مواجه شده‌ اند. گویا به تازگی کسب مجوز نماد اینماد (نماد اعتماد الکترنیکی) برای کسب‌ و کارهای نوپا و استارتاپ‌ ها الزامی شده است. الزام به داشتن این نماد، کار را برای استارتاپ‌ها سخت ‌تر کرده، زیرا به کسب‌و‌کارهایی که اینماد ندارند، درگاه پرداختی اینترنتی واگذار نمی‌ شود.
  • فرار پزشکان از مالیات سخت ‌تر می‌ شود. مجلس تصویب کرده اگر فردی کاری کند که درآمدش در جایی ثبت نشود، عملی غیرقانونی مرتکب شده است. براساس لایحه بودجه ۱۴۰۰، کادر بهداشت ‌و درمان، یعنی نه فقط پزشکان، بلکه دندان‌ پزشکان و دندان‌ سازان، فیزیوتراپیست‌ ها و... موظفند از دستگاه پوز استفاده کنند، هرچند بعضاً با ترفندهایی به این قانون دهن کجی می شود.
  • برخی کارشناسان، شیوه وزارت بهداشت برای اعلام رنگ بندی شهرها را غیرکارشناسی می دانند که واقعیت های کرونا را نمایان نکرده و خوش بینی کاذب را دامن می زند. به عقیده آنها، صرفاً بر مبنای میزان بستری بیمارستانی به ازای جمعیت هر شهر به تنهایی نمی تواند شاخص دقیقی از پراکنش ویروس در جامعه باشد، خصوصاً اینکه با توجه به گستردگی واکسیناسون، بیماران فعلی فاقد علایم بوده و در مراکز سرپایی و مطب شناسایی می شوند که در کنار بازگشایی ها تا حدودی شتاب زده، می تواند پیک جدید کرونا را دامن بزند.
  • خالص دریافتی اعضای شورای شهر بوشهر 5 میلیون و 886 هزارتومان اعلام شده است. این رقم از سوی زندی نیا عضو شورای شهر براساس بخشنامه وزارت کشور پیرامون حق الجلسه شوراهای شهر بالای 100 هزار نفر تا 200 هزارنفر اعلام شده است. طبق آن، هر ساعت حق الجلسه این شوراها 98 هزار و 100 تومان و حداکثر جلسات ماهانه 60 ساعت اعلام شده است.
  • بوشهری ها در میان 5 استانی قرار گرفته اند که بالاترین آمار واکسن نزن دارد و 22 درصد جمعیت بالای 12 سال آن در این خصوص اقدام نکرده اند. عسلویه و کنگان نیز در میان شهرستان های استان آمار بالاتری از نظر عدم تزریق واکسن دارند.
  • خبر دیگر اینکه شرایط ثبت ‌نام در مسکن دولتی آسان شد و از این پس تمام کسانی که از میانه سال 95 به بعد مالک آپارتمان نبوده‌ اند می‌توانند برای استفاده از تسهیلات مربوطه ثبت ‌نام کنند. قبلاً شرط نداشتن سابقه مالکیت از سال 1384 به بعد بود.
  • کوچ صنایع آب ‌بر و وابسته به محصولات پتروشیمی از نقاط مرکزی آغاز شده است. گویا برخی استان‌ ها نظیر هرمزگان و خوزستان در این زمینه پیشقدم بوده ‌‌اند.
  • دست آخر اینکه، یکی از خواسته های مهم نخلداران عدم ممنوعیت صادرات خرما در آستانه ماه رمضان هر سال است. این موضوع در همایش خرما مطرح شد که معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی قول پیگیری موضوع را داد.
  • خلیج فارس 
     
[کد خبر:AJ37529]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه