0000000000000000000000000000000000000000qhy3w115.jpg

آینه جم - فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فعالان فضای مجازی و رسانه های خبری از انتشار مطالب بدون منبع پرهیز کنند.

  به گزارش آینه جم، سردار حیدر عباس‌زاده روز پنجشنبه در ارتباط با حادثه روز گذشته در بندر نخل تقی شهرستان عسلویه بوشهر که دراثر درگیری قاچاقچیان با ماموران پلیس در حین تخلیه بار روی داد، افزود: مطالبی که بدون منبع موثق از این رویداد در فضای مجازی انتشار یافت صحت ندارد و با افرادی که شایعه‌سازی کرده و یا اخبار کذب منتشر کنند برخورد قاطع می‌شود.
وی در تشریح حادثه مذکور اظهارکرد: این درگیری عصر روز چهارشنبه رخ داد و به دلیل عدم توجه قاچاقچیان به دستور پلیس و درگیری قاچاقچیان با پلیس، یکی از قاچاقچیان کشته شد.
وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این درگیری شخصا به محل اعزام شدم و با حضور در محل حادثه با همراهی و همکاری مردم و مسئولان شهرستان عسلویه و نخل تقی و با تلاش پلیس و نیروهای انتظامی و همکاری سایر دستگاه‌ها، امنیت کامل برقرار شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در این حادثه دو نفر نیز زخمی شدند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر یادآورشد: برای تامین امنیت مردم در تمام نقاط استان، شبانه‌روز فعالیت می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که قاچاقچیان و ناامن‌کنندگان در هیچ نقطه‌ای امنیت داشته باشند.

آخرین جزئیات درگیری در عسلویه از زبان دادستان بوشهر

براساس گزارش آینه جم ؛ حسن پور دادستان عمومی و انقلاب بوشهر در گفت‌وگو با میزان در تشریح آخرین جزئیات درگیری احدی از مامورین پلیس در عسلویه اظهار کرد: این درگیری که در اسکله شهر نخل تقی شهرستان عسلویه اتفاق افتاده منجر به کشته شدن یکی از شهروندان نخل تقی شده است.

وی افزود: تحقیقات پیرامون این موضوع و علت درگیری توسط مرجع قضایی در حال انجام است.

دادستان بوشهر اضافه کرد: با توجه تدابیر صورت گرفته و همکاری اهالی منطقه و معتمدین و شورای اسلامی و ائمه جمعه در حال حاضر جو آرامی در شهر برقرار است و جای نگرانی نیست.

وی گفت: اینکه شخص کشته شده در ارتباط قاچاق کالا بوده است یا خیر؟ فعلا با توجه به عدم کشف کالای قاچاقی در این ارتباط برای دستگاه قضایی موضوع محرز نیست و تحقیقات در حال انجام است و مامور یاد شده جهت انجام تحقیقات در اختیار دستگاه قضایی است و چنانچه جرمی محرز شود مطابق قانون برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

[کد خبر:AJ16756]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # رضا معتمد 1395-04-17 16:10
کمتر از 24 ساعت از واقعه درگیری در نخل تقی گذشته است. در این درگیری که در یکی از حساس ترین نقاط کشور رخ داده است، طبق گزارش منابع رسمی و غیر رسمی یک نفر کشته شده، هفت نفر زخمی شده اند و دست کم یک خودروی نیروی انتظامی به آتش کشیده شده است.
اگر چه این ماجرا با درایت مسئولان و افراد صاحب نفوذ محلی پایان یافته و آرامش به منطقه بازگشته است، در باره نحوه آغاز و چگونگی مدیریت آن پرسش های جدی ذهن افکار عمومی را با خود درگیر کرده است به ویژه آن که در این ماجرا یک جوان نیز کشته شده و خانواده و خانواده هایی داغدار شده اند.
در همان ساعات نخستین ماجرا دو روایت تقریبا متضاد از علت شروع آن به مردم منتقل شده است. روایت غیر رسمی می گوید که یکی از ماموران نیروی انتظامی به سوی جوانی که قصد داشته سوار بر موتورسیکلت، مقداری جنس را از اسکله نخل تقی خارج کند، به طور مستقیم شلیک کرده و او را به قتل رسانده است، این اتفاق به تجمعی اعتراض آلود و درگیری عده ای از مردم با نیروی انتظامی منجر شده و چند نفر نیز در این درگیری مجروح شده اند.
در روایت رسمی تر که از طریق روابط عمومی نیروی انتظامی منتشر شده، درگیری نیروی انتظامی با قاچاقچیان، منجر به کشته شدن یک قاچاقچی شده است. پس از آن هم فرمانده محترم نیروی انتظامی استان در مصاحبه با تسنیم گفته است که نیروی انتظامی در راستای تشدید مبارزه با قاچاقچیان، با آنان در بندر نخل تقی درگیر شده و یک قاچاقچی نیز در این درگیری کشته شده است.
نه روابط عمومی نیروی انتظامی و نه فرمانده محترم آن در اطلاعیه و مصاحبه شان نگفته اند که قاچاقچیان چند نفر بوده اند؛ نحوه درگیری شان مسلحانه یوده یا غیر مسلحانه و همچنین فرد مقتول چگونه به قتل رسیده است؟
متاسفانه آنچه که در روایت رسمی نیروی انتظامی آمده است، افکار عمومی را قانع نمی کند از طرفی آنان هر روایت دیگری از ماجرا را شایعه و موجب تشویش اذهان عمومی می خوانند و از روزنامه نگاران و صاحبان رسانه انتظار دارند فقط روایت رسمی را منتشر کنند و گرنه سر و کارشان با "پلیس فتا" است.
اما به هر حال در این ماجرا قتلی رخ داده است و با همه احترامی که برای نیروی انتظامی و زحمات شبانه روزی پرسنل آن قائلیم، نمی توان برای روشن شدن ابعاد ماجرا تنها به روایت نیروی انتظامی که خود یک سوی ماجرا است، بسنده کرد.
در این میان، یک سوی دیگر دخیل در ماجرا هنوز روایت خود را از نحوه آغاز درگیری، مقصر یا مقصران اولیه و میزان صحت گزارش نیروی انتظامی برای افکار عمومی بیان نکرده است و آن فرماندار محترم عسلویه است که ریاست شورای تامین این شهرستان نیز بر عهده او است.
افکار عمومی منتظرند که بدانند روایت آقای فرماندار چیست. آیا فرد کشته شده واقعا یک قاچاقچی بوده است یا یکی از صدها جاشوان و معامله گران خرده پایی که سالیان سال است طبق عادت معهود جنس یا اجناسی را قانونی یا غیرقانونی جابه جا می کنند؟ آیا او به راستی با نیروی انتظامی درگیر شده است یا مامور نیروی انتظامی در حین فرار به سوی او شلیک کرده است؟ پاسخ به این پرسش ها بدان دلیل اهمیت دارد که همه اتفاقات تاسف بار بعدی پیامد وقوع آن قتل بوده است.
بنابر این مردم به طور جد از فرماندار دولت روحانی انتظار دارند توضیحات شفاف و قانع کننده ای در باره ماجرا ارائه دهد. اگر در این ماجرا مامور نیروی انتظامی دچار تخلف شده و تخلفش به قتلی منجر شده است، بدون شک مسئولان محترم نیروی انتظامی و مقامات محترم قضایی با وی برخورد خواهند کرد و برخورد قانونی با یک مامور نیز هیچ منافاتی با دیدن زحمات قابل تقدیر دیگر ماموران نیروی انتظامی ندارد. پس شایسته است که در جهت حفظ عدالت و بیان حقیقت، این موضوع به طور شفاف به اطلاع مردم برسد و اگر هم واقعا چنانچه نیروی انتظامی گفته است، قاچاقچیان ابتدائا با ماموران درگیر شده اند و قتل رخ داده حاصل این درگیری بوده است، باز هم روایت رسمی فرماندار می تواند در اقناع افکار عمومی تاثیرگذارتر باشد.پیغام
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب