00000139301081155368toL.jpg

آينه جم  : ناصر بوهندی: عسلویه دهمین شهرستان استان بوشهر ، بیش از بیست سال از انتخاب آن بعنوان مکان احداث پالایشگاه ها و پروژه های گاز ، پتروشیمی و نفت تحت عنوان « پارس جنوبی » می گذرد.
در طی این سالها و با عزم ملی و در برخی سالها با مشارکت بین المللی مگاپروژه های پالایشگاهی و صنایع جانبی با سرعتی بالاتر از رکورد کشوری در محدوده روستاها و شهرهای بخش عسلویه سابق _شهرستان کنونی _ جانمایی ، ساخته و به بهره برداری رسید .
در کنار این پیشرفت سریع و تلاش ستودنی صنعتگران نفت ایران ، اما توسعه در بخش های دیگر متوقف ماند یا فراموش شد.
اینک و در نیمه دوم سال 95 شهرستان عسلویه با بیست و یک روستا و دو شهر و با جمعیتی بالای صد هزار نفر بومی و بیش از 60 هزار کارمند یک زایشگاه برای زایمان بانوان باردار ندارد.
پیگیری های مردمی برای این موضوع با وعده مسؤلان مبنی بر راه اندازی زایشگاه در هفته دولت منتهی شد .
اکنون یک هفته از هفته دولت می گذرد اما زایشگاه در عسلویه راه اندازی نشد .
الماسی نماینده مجلس علیرغم تماس ها و پیگیری های مردمی با ایشان خود را درگیر موضوعات مهمتری می داند و هنوز اولویت این مکان درمانی مهم را لمس نکرده است .
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه در مردادماه در مصاحبه با خبرنگاران ، با بیان اینکه تجهیزات و جذب نیروی انسانی زایشگاه بر عهده ستاد مدیریت درمان استان می باشد اظهار داشت: تمامی تجهیزات و تامین نیروی انسانی با خود مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خواهد بود که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است و جای نگرانی نیست و امیدواریم در اولین فرصت زایشگاه بیمارستان که از مطالبات به حق مردم شریف عسلویه است در هفته دولت به بهره برداری برسد .
منتظریم دلیل این عدم تحقق وعده را از ایشان بشنویم!
روی دیگر این ماجرای تلخ عدم پذیرش زنان در حال زایمان شهرستان عسلویه توسط بیمارستان پارسیان استان هرمزگان بنا به دلایل بخشنامه ای است
شهرستان ساحلی عسلویه بصورت طولی در کنار ساحل خلیج فارس قرار دارد ، و پهنای کمی دارد ، این موضوع با قرار گرفتن آن در میان استان های هرمزگان ، فارس و بوشهر موقعیت ویژه ای ساخته است .
بیش از 19 روستای این شهرستان مسافت نزدیکتری به زایشگاه بیمارستان پارسیان نسبت به کنگان دارند و این باعث می شود در هنگام دردهای زایمان که اغلب ناگهانی است مردم به بیمارستان پارسیان مراجعه کنند اما امتیازهای منفی بخشنامه ای دلیلی می شود برای عدم پذیرش زائوهای عسلویه در پارسیان به دلیل بودن در استانی دیگر!
تنفس آلاینده های ناشی از بیش از 70 فلر پالایشگاه های پتروشیمی و گازی توسط بانوان ، باعث افزایش زایمان های غیر طبیعی ، پر درد و بعضا با جنین های ناقص یا مرده شده است .
این موضوع فوریت و حساسیت وجود یک زایشگاه را ملموس می نماید و هیچ گونه بهانه ای برای تاخیر در اقدام و  عمل مسؤلان پذیرفتنی نیست.
**پيام عسلويه
[کد خبر:AJ17906]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # حدیث 1395-06-16 07:14
اینو باید با خانم الماسی مکاتبه کنید توی سایت زدن فایده ی آنچنانی نداره،چون مردم میخونن،مردم هم خودشون از درد و کمبود جامعه باخبرن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب