0000000IM58682.jpg

آینه جم ؛ حسین بردستانی: روز جهانی حفاظت از لایه ازن شاید در مقایسه با بسیاری از رویدادهای بین‌المللی، تاریخچه چندان طولانی نداشته باشد و تاریخ آن به سال هزار و نهصد و نود و چهار بر می‌گردد که در آن سال کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل، پذیرفتند تا روزی را جهت حفاظت از لایه ازن نام‌گذاری نمایند، لذا از آن تاریخ همه کشورها متعهد شدند که به تدریج برای تولیدات خود از موادی استفاده کنند که به لایه ازن آسیب نرساند. در این راستا و جهت یادآوری مداوم در خصوص این موضوع مهم، شعاری هم در نظر گرفته می‌شود که شعار امسال شاید بیش از هر زمان دیگری همه را به مشارکت دعوت می‌کند: " مشارکت جهانی برای منافع جهانی"
همان‌طور که از شعار امسال مشخص است، دیگر فقط وظیفه دو‌لت‌ها نیست که برای حفاظت از لایه ازن تلاش کنند، بلکه همه ما به یک اندازه مسئول هستیم.

00020160914-WA0002.jpg  متاسفانه امسال در روز جهانی لایه ازن و اندکی پس از سفر مقام عالی وزارت نفت به عسلویه، پایتخت انرژیی ایران و مردم شهرستان عسلویه شاهد اتفاقی بر خلاف فرامین این روز بزرگ بودند. رخداد فنی پتروشیمی مبین سبب تاثیر پذیری تعدادی از پتروشیمی های منطقه گردیده و از آنجا که وابستگی صنایع منطقه به این مرکز صنعتی، قابل توجه می باشد، بنابراین جهت کاهش درجه ریسک پذیری تولید، اکثر مراکز پتروشیمی در حالت خروج گاز و سیال ال پی جی از مسیر تولید قرار گرفته و مشعلهای پایتخت انرژیی ایران رقص و پایکوبی نادری را در روز جهانی حفاظت از لایه ازن به جشن نشستند!

   آلودگی بسیار بالای هوای عسلویه به دلیل سوختن ناقص و دود آلود فلرها ذهن هر انسانی را به کاوش وا میدارد که به راستی با وجود این همه منابع انسانی خبره و صاحبنظر در پایتخت انرژی ایران، واقعا ما قادر به مهار و مدیریت مشعلها نیستیم؟ اتفاقی که ناشی از تغییر سوخت و ساز مراکز پتروشیمی منطقه بواسطه اتفاق دیروز پتروشیمی مبین می باشد، رویداد تازه ای نیست اما این حوادث تا کی باید ادامه داشته باشد؟ رخدادهایی که نفس مردم محیط پیرامونی و پرسنل صنعتی را دچار مشکل نموده است و سبب مرگ تدریجی پرسنل صنعتی و مردم منطقه شده است و انسانیت را زیر سوال برده است؟ چه کسی باید پاسخگوی اینگونه مسائل غیر انسانی و غیر بشری آنهم در یکی از ثروتمندترین نقاط دنیا یعنی سرزمین الماسها باشد؟

IMG-20160914-WA0003.jpg

[کد خبر:AJ18085]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # واقعیت 1395-06-26 17:57
فکر اساسی باید شود به نظر بنده عسلویه باید خالی از سکونت شود اینکه جبهه بگیریم در مقابل دارایی و پروزه های ملی دردی دوا نمیشود.امیدوارم با درایت فکری به حال مردم منطقه شود. چون همیشه آتش سوزی و خطرات عمدی و سهوی ادامه خواهد داشت.وهمچنین جناب بردستانی شما که خود از دل همین مجموعه هستید راهکار دهید نه شعار
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ر.نصيري 1395-06-30 10:31
چه ميكشند ساكنين بدبخت عسلويه مخصوصا نيرو هاي پيمانكاري كه مجبورند 23 روز در منطقه حضور داشته باشند وهمه جوره مظلوم واقع شوند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # احمد 1395-06-30 13:51
خدا را شکر که با تغییر شرایط جوی، از شدت آلودگی ها کاسته شد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب