rtrrtt.jpg

به گزارش آینه جم:مدیر عامل  سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز گذشته در نشست با خبرنگاران جنوب استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگاری ازسایت خبری – تحلیلی ثلاث گفت: سال گذشته قریب به ۲۰ میلیون تن معادل ۲۱ میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه به ۲۹ کشور دنیا صادر شده است.

مهدی یوسفی گفت: این اتفاق در حالی رخ داد که کشور در شرایط تحریم به سر می برد و پیش بینی می کنیم امسال  میزان صادرات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور به بیش از ۲۲ میلیون تن برسد ولی با توجه به کاهش قیمت ها انتظار افزایش درآمد را نداریم.

اختتامیه نمایشگاه 19

وی گفت: با توجه به پرداخت عوارض آلاینده از سوی شرکت های مستقر در پارس جنوبی پیش بینی می شود سالانه ۶۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص خواهد یافت.

http://salas.ir/wp-content/uploads/2016/01/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%86%D9%81%D8%AA-10.jpg?b2cced

صنایع مستقر در پارس کنگان را مکلف به استفاده حداکثری از نیروهای بومی در سمت های اداری و پشتیبانی کرده ایم

ثلاث نوشت:مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس درباره اشتغال نیروهای بومی نیز تصریح کرد: صنایع مستقر در پارس کنگان را مکلف به استفاده حداکثری از نیروهای بومی در سمت های اداری و پشتیبانی کرده ایم و این امیدواری وجود دارد که با برنامه ریزی های  انجام شده در زمینه توانمند سازی نیروی انسانی ، کارجویان شهرستان کنگان بتوانند جذب شرکت ها و پیمانکاران فعال در حوزه صنعت نفت شوند.

با برنامه ریزی مناسب باید میزان اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی افزایش یابد

وی با بیان اینکه بحث اشتغال شعاری نیست و مشکلات پیچیده خود را داراست، گفت: نیازمند برنامه ریزی مدون و کار فشرده در این زمینه هستیم و عقیده داریم میزان اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی افزایش یابد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برای جذب نیروهای بومی در پروژه ها مجموعه استان باید سالها پیش به فکر حل این مشکل می افتاد تا امروز حل این مسئله به این پیچیدگی نباشد.

وی افزود: مجموعه استان باید به فکر تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورش نیروهای توانمند بوده و نیروهای کیفی به کشور تحویل دهد.

http://salas.ir/wp-content/uploads/2016/01/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%86%D9%81%D8%AA-14.jpg?b2cced

نقش موثر رسانه

یوسفی اظهار داشت: مسلماً نقش رسانه در این راستا بی بدیل است و نباید در این راه دلسرد شد .

چرخه اقتصادی متاثر از صنایع نفت و گاز در بازار، سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های جدید شغلی جنوب استان خیلی مناسب نیست

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در ادامه اشاره ای به چرخه اقتصادی متاثر از صنایع نفت و گاز در شهرستان های کنگان، عسلویه، جم و دیر داشت و گفت: بازار شهرستان عسلویه فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای افراد بومی بود که متاسفانه به خوبی استفاده نشد و این اتفاق در شهرستان کنگان نیز در حال رخ دادن است و با توجه به پتانسیل خوب این شهرستان در منطقه فرصت مناسبی است تا کارجویان از این ظرفیت نهایت بهره را ببرند

اختتامیه نمایشگاه 3

اختتامیه نمایشگاه 18

اختتامیه نمایشگاه 17

[کد خبر:AJ11621]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب