00000000000000007723.jpg

آینه جم - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: ۶۰ درصد چاه‌های دشت «ریز» غیرمجاز و فاقد پروانه هستند.

به گزارش آینه جم؛ شاپور رجایی ظهر چهارشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: در سال‌های گذشته با کاهش میزان بارش‌ها و افزایش میزان برداشت از آب‌های زیرزمینی شاهد افت سطح ایستابی در استان بودیم.

وی به بارندگی‌های سال جاری در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: با افزایش میزان بارندگی‌ها شاهد جبران برخی از کمبودها و افزایش سطح ایستابی به میزان ۶۰ سانتیمتر در دشت‌های استان هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه‌های ۱۵گانه در دشت‌های پایلوت، بیان کرد: محدوده ریز، دیر و کنگان در استان بوشهر برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است که دشت‌های دهرود و تنگ‌ارم و کاکی و بردخون نیز اضافه می‌شود.

وی با تقدیر از نگاه ویژه استاندار بوشهر به موضوع آب در استان، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما اجرای برنامه عملیاتی احیا و تعادل بخشی آب در دشت ریز به عنوان یکی از بحرانی‌ترین دشت‌های استان است.

رجایی از پر کردن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور در چاه‌های مجاز در دشت ریز خبر داد و گفت: برای هر چاه ۲۵ مترمکعب آب اختصاص می‌یابد و برای ۳۰۲ چاه دارای پروانه در دشت ریز، ۱۶ میلیون مترمکعب حجم پروانه بهره‌برداری است.

وی با اشاره به وجود ۷۷۴ حلقه چاه با ۳۱ میلیون مترمکعب برداشت آب کشاورزی در دشت ریز، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد چاه‌های منطقه ریز غیرمجاز و فاقد پروانه هستند.

 

****لازم به ذکر است پایگاه خبری تحلیلی آینه جم در هفته های اخیر با درج گزارش های خبری به بررسی افزایش برداشت های آب از دشت جم و ریز پرداخته است.

[کد خبر:AJ11897]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محسن .قاسمی 1394-10-23 22:16
خب شما که میگید چرا عمل نمی کنید واقعا توان اجرای شما تا این حد ضعیف است که از پس تخلف و.رفع تخلف جاهای غیرمجاز بر نمی اید در صورتی که در استان فارس بطور خیلی جدی برخورد میشه و این نشان از ضعف اجرای استان بوشهر میباشد پس بجای گزارش دادن توان اجرای برای برخورد باصاحبان این جاها رو داشته باشید الان چندین ماهه که فقط شما توان گزارش دادن رو دارید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # جمی 1394-10-26 08:06
با سلام
آقای مهندس یک زره رحم و مروت داشته باشین
یه وقت چاهها را پلمپ نکنید مردم و باغات از تشنگی تلف می شن
می دونید که چرا؟
آره به دلیل برنامه ریزی های خوب خودتون که تا الان شرکتهای نفت و گاز از آبهای شهرستان برداشت می کردند و پولش را بحساب امثال شماها واریز می کردند و مردم هم برای شما مهم نبودن، اما حالا که وضعیت آب بحرانی شده یادتون اومده که چاهها غیر مجازند!!! واقعا که بازم حاضر نیستید بگید برداشت های بی رویه شرکتهای نفتی ...
آقای مهندس قطعا اطلاع دارید که آب شهرستان سهمیه ای شده ولی میدانید روستاها در 24 ساعتی که نوبت دریافت آب دارند تنها از ساعت 10 شب تا 7 صبح آب دارند؟
آیا می دانید که آب حتی سرویسهای بهداشتی شهرکها هم آب تصفیه هست و هیچگاه قطعی ندارد؟
البته حق دارند چون شرکت نفتی هستند و پولشان از پارو بالا می رود و شاید شما هم از این پول سهمی می برید؟
راستی آقای مهندس پولی که پالایشگاه بابت برداشت آب از شهرستان بحساب شرکت آب و فاضلاب استان واریز میکند چرا نباید بحساب آب و فاضلاب شهرستان واریز گردد؟
اگر واریز می گردد آیا مطلعید که هرر مراجعه کننده ای که به اداره آب و فاضلاب شهرستان مراجعه می کند و فاصله منزل شخصی از خط لوله بیش از 10 متر باشد این جواب را می شنود:
لوله نداریم و بیل خراب است، بروید لوله بخرید و کانال بزنید و خاک نرم بیاورید و با هماهنگی کارشناس ما انجام دهید تا در نهایت ما برای شما انشعاب را وصل کنیم؟؟؟؟
در پایان سال هم گزارش عملکرد بیان می شود که این اداره شبکه را توسعه داده ، نمی گویند که خودشان کشیدند و ما لوله نداشتیم و بیل خراب بود تا شاید کسی از خواب گران بیدار شود ....
بله آقای مهندس از خواب شیرین بیدار شوید
من هم در گزارشی که دارم روش کار می کنم و در آینده ای نه چندان دور بر روی سایت های خبری قرار می دهم وضعیت اسف بار آب شهرستان و اداره آب و فاضلاب را برای شما بیشتر شرح خواهم داد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محمدحرمی 1402-11-07 17:32
باسلام وعرص ادب واقعاجناب مهندس شماها اینقدرضعیف هستیدکه نمیتونیدجلوی قاچاق اب بگیرید متاسفانه چاهایی که پروانه ومجوزدادیدهم ازانتقال بی قانونی اب به دیگران بیدادکرده اند شما مسولید ومتاسفم برای این همه بی مدیریتیهای استان عزیزبوشهرم جای تاسف داره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محمدحرمی 1402-11-07 17:37
مگرشمامسولین نمیدانیدکه باواردشدن ابهای مسمومی پالایشگاه فجرجم سالانه چندنفربه امارسرطانیهای مردوزن مظلوم این بخش اصافه میشه خدامیداندکه همه میدانیدولی کس دلسوزنیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب