almasiportre.jpg

آينه جم، سكينه الماسي: در میان تاریخ مبارزات ملت سرافراز ایران و عصر حاضر ، روز 22 بهمن که موجب پیروزی انقلاب اسلامی گردید ، حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود . این حادثه بزرگ قرن ، از یك سو معادلات سیاسی استكبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر ، یكی از استوارترین رژیمهای وابسته را ریشه كن ساخت و در كشور ایران ، با اهمیتی كه از نظر استراتژیكی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت ، تحولی سیاسی ـ مردمی و عظیم به وجود آورد و یك بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین كننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار كهنه و نو ، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی ، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یك میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب را در دلهای جهانخوران پدید آورد . این حادثه با وجود همه ناباوریها و تمامی تلاشهایی كه در سطح بین‌‌المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام‌خمینی ( ره ) بعمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش در روز 22 بهمن پیروز گردید و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یك معجزه شبیه بود تا تحولی عادی. و این در حالی بود که عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه كسانی كه در رخدادها و حوادث ایران دخیل بودند وقوع چنین پیروزی را ناممكن می‌دانستند . 

نهضتی كه امام‌‌خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست در روز 22 بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از 14 قرن به جهان تشنه عدالت بنمایاند. به همین دلیل است كه انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام‌‌خمینی (ره)» شناخته شده است.
به همین علت است كه پس از گذشت سه دهه رویارویی برخی کشورها با ایران اسلامی ، امروز خیلی از تئوریسین‌ها و سیاستمداران آن کشورها بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب مردم ایران و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاكید می‌كنند
نهضتی كه در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است.
از این رو «22 بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یك رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد ، بلكه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد كرد و از همین روست که به بهانه ی پاسداشت مجاهدتها و ایثارگری ها و به شکرانه ظهور تحولی نو و آغاز طلیعه ی خودباوری جوانان و اندیشمندان خود در تمامی عرصه های علمی، اجتماعی و با هدف تاکید بر باورهای اعتقادی و حفظ ارزشها و ثروتهای انسانی و ملی خود و در آغاز سی و هفتمین بهار کشور عزیزمان با الهام از فرامین الهی و پیامهای روشن دین مبین اسلام ، یکبار دیگر در صحنه ی جشن استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی شرکت آگاهانه نموده و اقتدار کشور خود را با همه ی ناملایمات و سختی هایی که بر جامعه و مردم هست ، پاسداری نموده و خود را برای امتحانات دیگر در عرصه ی ملی و بین المللی آماده می سازیم . زن و مرد پیر و جوان همه و همه با اهتزاز پرچم مقدس و ذکر درود بر سلحشوران صحنه های نبرد و حماسه سازان جهادهای مختلف ، در آیین روز 22 بهمن شرکت مینماییم و تجدید پیمان خود با امام راحل و شهیدان والامقام و رهبری را استحکام می بخشیم و جدای از همه ی اختلاف سلیقه ها در صفهایی متحدد با وحدت و یکدلی ، عظمت و شعور و شور خود را به نمایش می گذاریم و سرود عزت خود را سر می دهیم . 

[کد خبر:AJ12891]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # جبار ابریشمی 1394-11-21 10:36
زنده باد خانم آگاه و با سوتد و شجاع و مدیر و مدبر سرکار خانم الماسی. بی شک از هم اکنون یکی از کرسی های سبز بهارستان برایت رزرو شده است. یا علی مدد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # مN8 1394-11-21 12:09
آنچه از خانم الماسی شاهد بوده ایم متن های ادبی متعدد به مناسبت های اجتماعی و مذهبی ...بوده است.نمایندگی فقط (( نطق پیش از دستور )) نیست.رایزنی ( بادولت ، وزراء و .. )، تعامل ،تجربه ، مدیریت و...هم لازم دارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # یاسی 1394-11-21 16:21
درود بر خانم الماسی به امید پایان تکرار
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محسن جم 1394-11-21 22:25
خانم الماسی شما به عنوان یه جمي پرچمدار هستی ولی متاسفانه مجلس جای افرادي هست که راه انداز کار باشن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ز.ح 1394-11-22 20:42
با گذاشتن چندمطلب تو این سایتا هیچ کاری پیش نمیره فکرچهار سال واینده مردم باشین .خانم الماسی اینا فایده نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب