49914740811974IMG13161658.jpg

آينه جم : سرانجام پس از کشمکش های زیاد حکم مدیرکلی «بهنام نوروزی» در گمرک بوشهر توسط کرباسیان امضاء شد.

به گزارش «آينه جم »؛ براین اساس قرار است آئین معارفه وی و تودیع احمد پورحیدر شنبه آینده ساعت 15 برگزار شود.

نوروزی که اصالتا اهل کهکیلویه و بویراحمد می باشد، مدیریت گمرک شهید باهنر هرمزگان و مدیرکل گمرک آبادان در سوابق کاری اش می باشد.

نام وی برای این سمت از بهمن ماه سال گذشته رسانه ای شد، اما به دلیل مخالفت برخی مسئولان استانی برای مدتی انتصابش به تعویق افتاد تا اینکه در سال جدید، کرباسیان حکم وی را صادر نمود.

در حکم کرباسیان برای مدیرکل جدید گمرکات استان بوشهر آمده: "انتظار مي‌رود با اتكال به خداوند متعال تمام مساعي خود را با استفاده از توان تخصصي همكاران، كارشناسان و تعامل با سازمان‌هاي همجوار به‌منظور انجام وظايف قانوني در راستاي قانون امور گمركي و روان‌سازي رويه‌هاي اجرايي از طريق پياده‌سازي روش‌هاي الكترونيكي و نظارت دقيق بر انجام بهينه امور محوله، امكانات سازماني لازم را براي تحقق ارتقاء بهبود فضاي كسب‌وكار و سلامت اداري با حفظ اصول قانون‌مداري و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد بكار گيريد. توفيق و سربلندي جنابعالي را در تقويت عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و انجام وظايف محوله از خداوند منان مسئلت مي‌نمايم."

شایان ذکر است «احمد پورحیدر» از مهرماه 92 به عنوان مدیرکل گمرکات استان بوشهر منصوب شد. وی که متولد دشتستان است و پیش از آن مدیر گمرک منطقه ویژه پارس بود، یک هفته پس از بازگشت «کرباسیان» به گمرک ایران، طی حکمی به عنوان مدیر گمرکات بوشهر منصوب شد.

دلیل این سرعت عمل نیز، حجم بالای تخلفات اقتصادی، اختلاس قریب 100 میلیاردی و بی اعتمادی شکل گرفته در گمرک بوشهر به عنوان محصول دولت قبل بود که تغییر مدیریت این مجموعه اقتصادی را اجتناب ناپذیر می کرد.

اگرچه با حضور پورحیدر در گمرک بوشهر و افزون بر آن نصب تجهیزاتی که مداخله انسانی در ارزش گذاری کالاها و فرایند خروج محموله ها را کاهش می داد، انضباط مالی بیشتری حاکم شد، اما سختگیری هایی که بر تجار برای فعالیت در گمرک بوشهر صورت می گرفت، نارضایتی هایی را دامن زد و بخشی از فعالیت های گمرکی به استان های دیگر منتقل شد؛ اتفاقی که دولتی ها به صورت تلویحی آن را ناشی از نگاه کرباسیان در راس گمرک ایران به بوشهر و بی اعتمادی شکل گرفته در وی نسبت به استان بوشهر در پی تخلفات سالیان گذشته می دانستند.

به نوشته خليج فارس ؛ شاید همین موضوع زمینه کم مهری های کرباسیان به بوشهر بوده، طوری که طی سه سال گذشته یکبار به استان بوشهر به عنوان یکی از پردرآمدترین گمرکات کشور سفری نداشته و به درخواست های اتاق بازرگانی بوشهر جهت نشست مشترک با موضوع هم اندیشی در زمینه بهبود فرآیندهای گمرکی استان پاسخ مثبت نداده است.

[کد خبر:AJ14472]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم

کانال تلگرامی پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم