00000000C36D55.jpg

آینه جم ، نشست بررسی وضعیت تصفیه پساب پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی با حضور مدیران عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در محل سالن جلسات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

به گزارش آینه جم ، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در آغاز سال جاری 114 برنامه اصلاحی در زمینه حفاظت از محیط زیست در وزارت نفت برای 10 فاز نخست پارس جنوبی بررسی و تدوین شده است.

مهدی یوسفی با اشاره به 114 برنامه اصلاحی زیست محیطی در پارس جنوبی اظهار داشت: این برنامه‌ها هم‌اکنون به همه شرکت‌های اصلی و فرعی در منطقه ویژه پارس که به نوعی با محیط زیست در ارتباط هستند، ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر در سازمان حفاظت از محیط زیست نیز کارگروهی برای پیشبرد این برنامه‌ها تشکیل شده که وظیفه آن رصد اقدامات اصلاحی شرکت‌هاست.

یوسفی، حفاظت از محیط زیست و بهبود عملکرد صنایع آلاینده را از اهداف راهبردی وزارت نفت در منطقه دانست و تأکید کرد: کاهش فلرینگ در 10 فاز نخست پارس جنوبی نسبت به سال‌های گذشته از مهم‌ترین اقدامات اصلاحی در بهبود عملکرد پالایشگاه‌های گازی در دولت تدبیر و امید است که این برنامه‌ها در دو سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و تا پایان سال 96 میزان فلرینگ به 2.8 میلیون مترمکعب در هفته خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روند انجام فرآیندهای اصلاحی زیست محیطی منطقه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌هایی برای تصفیه پساب‌های پالایشگاه‌های 10 فاز نخست پارس جنوبی تدوین شده است و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی متعهد خواهد بود با انجام اقدامات اصلاحی در این زمینه مقادیر استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست در پخش پساب را رعایت کند.

وی یادآور شد: حفاظت از محیط زیست نه به عنوان مسئله‌ای رسانه‌ای و شعاری بلکه به عنوان یک هدف راهبردی از سوی وزارت نفت مورد توجه است، در این ارتباط دستورالعمل‌ها و دیدگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست همواره در همه فعالیت‌های صنعتی منطقه مد نظر قرار دارد و گزارش پیشرفت برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده برای نظارت به اداره محیط زیست به‎ صورت ماهانه ارائه می‌شود.

یوسفی، هدف از برگزاری این نشست را بررسی آخرین وضعیت عملکرد و برنامه‌های ارائه‌شده در زمینه بهبود واحدهای تصفیه پساب پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی است برشمرد و گفت: طراحی پایه واحد تصفیه پساب برای بهبود عملکرد تصفیه‌خانه، تغییر کاربری تجهیزات برای استفاده در تصفیه بیولوژیک و نصب فلومتر بر محل ورودی فاضلاب و خروجی پساب برای صحه‌گذاری داده‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در 10 فاز نخست است.

 

[کد خبر:AJ14670]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب