00001802567.jpg

آینه جم ، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: وزارت نفت پذیرفته که در بسیاری موارد در منطقه عسلویه آلودگی زیست‌محیطی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار آینه جم ، حسین دلشب ظهرسه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: یکی از بهترین اقدامات در درباره  آلودگی های عسلویه و اقدامات صورت گرفته ، تدوین برنامه اجرایی برای رسیدگی به آلودگی مناطق نفتی است که توسط وزیر نفت به مناطق خارگ، عسلویه و ماهشهر ابلاغ شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست بوشهر افزود: وزارت نفت پذیرفته که در بسیاری موارد در منطقه عسلویه آلودگی زیست‌محیطی وجود دارد و برای این کار برنامه دارد و از نظر حقوقی نیز تعهد دادند بر اساس یک برنامه مدون برای رفع آلودگی زیست‌محیطی در عسلویه اقدام کنند.

وی با اشاره به جذب مشاوری از ژاپن برای مدیریت فلرهای پارس جنوبی (شعله ها) افزود: از اینجا اعلام می کنم در زمینه پساب ها و فلرها شاهد تغییراتی مهم در عسلویه خواهیم بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نگرانی هایی پیش آمده در زمینه اجرای جاده دسترسی در پارک ملی نایبند که از روستای کنار خیمه عسلویه به محل زاد و ولد لاکپشت ها منتهی می شود، اظهار داشت: اتفاقا با وجود برخی درخواست مسئولان محلی، این پروژه را متوقف کرده ایم و جای نگرانی نیست.

منبع: خلیج فارس

[کد خبر:AJ15070]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب