000000000000000000000000000000002094727.jpg

آینه جم - مسابقات پلی آف فوتبال لیگ دسته دوم با همه اتفاقات و حواشی آن با صعود تیم پارس جم به لیگ دسته اول همراه شد و حالا مردم استان بوشهر چشم انتظار موفقیت این تیم و صعود به لیگ برتر هستند.

آینه جم- ابراهیم قیصری: تیم فوتبال پارس جم حدود هشت سال قدمت دارد و به نام پارس جنوبی جم(گاز فجر جم سابق) در مسابقات لیگ دسته دو و سه کشور حضور داشت.

جمی‌ها که شش سال را با نام گاز فجر جم در رقابت‌های لیگ دسته دوم حضور داشتند و حتی به لیگ سه هم سقوط کردند و با خرید امتیاز به لیگ ۲ بازگشتند، سال ۹۳ طبق تصميم شورای وزارت نفت اين امتياز به پارس جنوبی واگذار شد. پس از این انتقال، مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به سمت رئیس هیئت مدیره انتخاب و بهرام رضائیان رئیس امور ورزش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به عنوان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پارس جنوبی منصوب کرد.

با حمایت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تیم فوتبال پارس جنوبی جم در لیگ دسته دو به رقابت با دیگر تیم‌ها پرداخت و سبب شور و نشاط خاصی در جنوب استان بوشهر شده است و جایگاه مردمی خاصی نیز برخوردار است.

این تیم ورزشی سال گذشته تا آستانه حضور در لیگ دسته یک پیش رفت اما از صعود باز ماند.

در سال جدید این تیم با هدایت مهدی پاشازاده و بازیکنان مستعد بسته شد و با تلاش‌های این بازیکنان و حمایت‌های منطقه ویژه پارس توانست به لیگ دسته یک برسد؛ رمز موفقیت باشگاه پارس جنوبی جم را می‌توان مدیریت صحیح این تیم و پشتکار کادر فنی و بازیکنان دانست؛ باشگاهی که در همه زمینه‌ها می‌تواند الگوی خوبی برای سایر باشگاه‌ها باشد و در فصل آتی لیگ یک آزادگان یکی از مجموعه‌های موفق خواهد بود.

تیم فوتبال پارس جم که در گروه خود در لیگ دسته ۲ به مقام دوم رسیده بود برای صعود به لیگ دسته اول فوتبال باید با تیم نفت و گاز گچساران مسابقه می‌داد؛ بازی رفت دو تیم در جم با نتیجه دو بر صفر به سود تیم میزبان به پایان رسید.

در بازی برگشت نیز عصر روز سه‌شنبه تیم پارس جم در گچساران دو گل به میزبان خود زد ولی به علت مسائل امنیتی، داور این مسابقه را نیمه تمام گذاشت. به گفته کارشناسان داوری این مسابقه نیز به سود تیم جم به پایان می‌رسد و این تیم به لیگ یک صعود کرده است.

توضیحات کارشناس داوری در مورد حواشی پلی‌آف

عبدالرسول استادزاده از کارشناسان مسائل داوری و ناظر فدراسیون فوتبال به خبرنگار مهر گفت: نیمه اول این مسابقه با نتیجه دو بر صفر به سود تیم پارس جم به پایان رسید ولی در بین دو نیمه مسائلی توسط تماشاگران ورزشگاه گچساران ایجاد شد و به دلیل مسائل امنیتی، داور مسابقه را در نیمه دوم با 40 دقیقه تاخیر آغاز کرد.

وی افزود: در نیمه دوم هم پس از دقایقی، به علت نامساعدبودن وضعیت امنیت ورزشگاه، داور مسابقه را تعطیل کرد. در چنین شرایطی داور مسابقه گزارش خود را در مورد مسابقه اعلام می‌کند و نتیجه توسط کمیته انضباطی تعیین خواهد شد که احتمالا نتیجه سه بر صفر به سود تیم پارس جم خواهد بود و این تیم با این نتیجه راهی لیگ دسته اول فوتبال می‌شود.

جشن شادی مردم جم در پی صعود به لیگ یک

تیم فوتبال پارس جم که نه تنها در شهرستان جم بلکه در استان بوشهر طرفداران زیادی دارد و همیشه مسابقات این تیم در ورزشگاه تختی جم و شهدای جم با استقبال روبه رو بوده است، پس از موفقیت این تیم در پلی اف لیگ دوموجی از شادی در شهرستان جم فرا گرفت.

بعد از پایان بازی پارس جم و نفت و گاز گچساران، اکثر مردم، شوراهای اسلامی و مسئولان جم و شهرداران پیام های تبریک منتشر کردند. همچنین طرفداران پارس جم در شهر جم به جشن و پایکوبی پرداختند و تا ساعاتی این جشن و شادمانی سبب مختل شدن ترافیک و عیور و مرور در شهر جم شد.

اتفاقات غیرفوتبالی در گچساران

رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه روز سه‌شنبه شاهد اتفاقات غیرفوتبالی در ورزشگاه شهر گچساران بودیم و تماشاگران حرکاتی انجام دادند که باعث تعطیلی این مسابقه فوتبال شد.

محمد نجفی با تبریک موفقیت تیم فتبال پارس جم و صعود این تیم به لیگ دسته اول فوتبال، اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های صورت گرفته و همکاری شورای تامین و نیروی انتظامی و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، تیم فوتبال پارس جم و همراهان این تیم با سلامت به استان برگشتند.

تیم پارس جم را تنها نمی‌گذاریم

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک صعود مقتدرانه تیم پارس جم گفت: شهرستان جم دارای پتانسیل‌های بالایی برای تیم‌داری در رشته‌های مختلف به خصوص فوتبال دارد.

علی پریشان افزود: فوتبال در جم علاقمندان و طرفداران زیادی دارد و بعد از موفقیت روز گذشته پارس جم، موجی از شادی و نشاط شهرستان جم را فراگرفت.

وی گفت: مردم و شوراهای اسلامی در کنار تیم ریشه‌دار پارس جم هستند و این تیم را تنها نخواهند گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم با بیان اینکه تیم پارس جم بدون حاشیه امسال در لیگ دسته دو حضور داشته است، گفت: این تیم شایسته حضور در لیگ دسته یک بود.

وی در پایان از حمایت مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی از تیم پارس جم قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد و با توجه به زیرساخت‌های خوب در شهرستان، این تیم آینده نزدیک به لیگ برتر صعود کند.

بازیکنان امسال دغدغه مالی نداشتند

بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد آرامش در تیم استفاده کردیم و هدف ما صعود به لیگ دسته اول فوتبال بود.

وی اضافه کرد: همه پرداخت‌های بازیکنان در زمان مقرر انجام شد و خوشبختانه بازیکنان بدون دغدغه مالی در مسابقات حاضر شدند و حاصل آن نیز صعود به لیگ دسته اول فوتبال کشور است.

تلاش برای صعود به لیگ برتر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز به خبرنگار مهر گفت: این موفقیت مهم با کار جمعی محقق شده است و لازم است که این موفقیت را به مردم شهرستان جم و استان بوشهر تبریک عرض کنیم.

مهدی یوسفی اضافه کرد: خوشحالیم که تیمی که قرار بود به استان دیگری واگذار شود، با نام پارس جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال حاضر شد و با حمایت صورت گرفته به لیگ دسته اول صعود کرد.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت یک سهمیه به استان بوشهر در لیگ دسته اول فوتبال افزوده است، ادامه داد: در فصل آینده نیز برای صعود این تیم به لیگ برتر تلاش می‌کنیم و این مهم برای مجموعه بزرگ پارس دور از دسترس نیست.

حمایت ویژه مسئولان از فوتبال جم

فرماندار شهرستان جم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک این موفقیت به جامعه ورزش استان بوشهر و مردم شهرستان جم اظهار داشت: مسئولان منطقه ویژه پارس حمایت‌های بسیار خوبی را از تیم فوتبال پارس جم داشتند و این تیم به لیگ یک صعود کرد.

فتح‌الله نوروزی اضافه کرد: این موفقیت برای شهرستان جم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و امیدواریم با تداوم این همکاری‌ها شاهد صعود تیم پارس جم به لیگ برتر باشیم.

زیرساخت‌های فوتبال جم توسعه یابد

عبدالحسین فرهنگی از پیشکسوتان ورزش شهرستان جم با تقدیر از مسئولان منطقه ویژه پارس برای حمایت از فوتبال جم، اظهار داشت: امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد و شاهد صعود تیم جم به لیگ برتر فوتال کشور باشیم.

وی اضافه کرد: برای حضور موفق در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باید زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرستان جم توسعه یابد و این شهرستان آماده میزبانی از مسابقات خود در لیگ دسته اول باشد.

حالا استان بوشهر دو نماینده در لیگ دسته اول فوتبال کشور دارد و امید است که با حمایت مسئولان، در سال بعد نماینده‌ای در لیگ برتر فوتبال کشور داشته باشد؛ موضوعی که با حمایت مناسب محقق خواهد شد.

[کد خبر:AJ15963]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # احمد 1395-03-12 09:41
من هم از این برد تاریخی خوشحال هستیم و این موفقیت را تمامی هم استانی ها بویژه مردم شریف جم تبریک عرض میکنم.
بر خود لازم میدانم نکاتی در مورد بازی رفت و برگشت پلی آف یادآوری کنم. متاسفانه تا زمانی که فوتبال استان در مرکز از لابی لازم برخوردار نباشند، نمی توان به پیشرفت فوتبال امیدوار بود.
لازم بود بدلیل رفتار های غیر ورزشی که مسوولان و هواداران تیم میزبان در حین بازی و انجام دادند و فجايعی که بعد از بازی به بار آوردند، مجوز لازم جهت برگزاری بازی برگشت در یک زمین بی طرف یا بدون تماشاگر گرفته می شد.
اگر آن اتفاقات در یکی از شهرهای آذری زبان حادث شده بود، باز هم به این آسانی از حق تیم و مردمشان می گذشتند؟
متاسفانه نیروهای انتظامی و امنیتی هم که به رسم رایج سنتی، همیشه باید مورد تقدیر قرار گیرند، در کنترل تعداد تقریبی پنجاه نفر تماشاگری گچسارانی، بسیار ضعیف و نا کارآمد ظاهر شدند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # هادی 1395-03-13 01:56
عالی بود ...احسنت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # صادقی 1395-03-13 01:57
پارس جم حقشه قهرمان لیگ برتر بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ناشناس 1395-03-13 17:16
پاشازاده مربی خوبی نیس باید عوض بشه.خواهشا عوضش کنین فقط دنبال حاشیه هس و بازیکنان با تاکتیک های فردی دو بازی اخر بردن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب