2110486.jpg

آینه جم: فرماندار جم از کاهش سطح زیر کشت فضای باز در جم خبر داد و گفت: سطح زیرکشت در سال گذشته از ۶۰۰ هکتار به ۳۰۰ هکتار رسید و تلاش داریم این رقم در سال جاری به ۲۰۰ هکتار برسد.

به گزارش آینه جم:؛ فتح الله نوروزی صبح سه‌شنبه در نشست کارگروه آب و کشاورزی شهرستان جم که به منظور بررسی وضعیت کشاورزی جم برگزار شد با تاکید بر لزوم سامان‌دهی کشاورزی شهرستان گفت: دستگاه‌های متولی حوزه کشاورزی باید جهت‌دهی و هدف‌گذاری مناسبی را با توجه به وضعیت جغرافیایی و آبی شهرستان انجام دهند و نظارت‌های مستمر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان جم با بحران شدید آب دست و پنجه نرم می‌کند تصریح کرد: از آغاز دولت تدبیر و امید روند کاهش سطح زیر کشت فضای باز آغاز شد و در سال گذشته از ۶۰۰ هکتار به ۳۰۰ هکتار رسید و تلاش داریم این رقم در سال جاری به ۲۰۰ هکتار برسد.

گسترش کشت گلخانه‌ای

نوروزی خاطرنشان کرد: کشت های فضای باز چون گوجه و هندوانه در فضای باز آب بری بسیار بالایی دارد و با توجه به وضعیت آب شهرستان گسترش گلخانه ها در دستور کار قرار دارد.

فرماندار جم با تشریح شرایط حاکم بر کشاورزی جم گفت: معتقدیم کشت‌های فضای باز تهدیدی جدی برای آب شرب و کشاورزی باغی جم است و باید این نوع کشت حذف شود اما قطعا این روند باید به صورت گام به گام و با لحاظ ملاحظات اجتماعی و معیشتی انجام شود.

وی به موضوع استفاده از کود مرغی و سم اتفون در تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه‌های متولی می‌بایست با استفاده از موادی که سلامت مردم را به خطر می اندازد مقابله کنند و هیچ اغماضی قابل پذیرش نیست.

قصد تضعیف کشاورزی جم را نداریم

فرماندار جم با تاکید بر اینکه قصد تضعیف کشاورزی در جم را نداریم اظهار داشت: سلامت مردم ملاک عمل تمام دستگاه‌های متولی کشاورزی و بهداشت است و انتظار داریم شوراها و دهیاران در این زمینه اطلاع رسانی لازم به کشاورزان را داشته باشند.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در بحث مبارزه با کودهای مرغی در سال گذشته و همراهی خوب دستگاه قضا و نیروهای انتظامی شهرستان تصریح کرد: انتظار داریم برخورد با عاملان سلب سلامت مردم با قاطعیت و جدیت بیشتر تداوم یابد تا مردم دچار مشکل نشوند.

نوروزی همچنین از نشست با کشاورزان شهرستان در راستای سامان دهی حوزه کشاورزی خبر داد.

[کد خبر:AJ16419]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب