82170842-70904971.jpg

آينه جم : وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران صبح روز دوشنبه از پروژه پتروشیمی در دست ساخت بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه دیدن کرد.

به گزارش آينه جم؛ سردار حسین دهقان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه از سوی عبدالله نادری فرماندار عسلویه و مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر دفاع در این سفر، پتروشیمی در دست ساخت بوشهر را مورد بازدید قرار داد و با توضیح کارشناسان از نزدیک آخرین مراحل روند اجرای این پروژه آشنا شد.

پتروشیمی بوشهر با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال اجرا می شود و شامل واحدهای اتان، اتیلن، برشهای سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک است.

این شرکت پتروشیمی با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.

پتروشیمی بوشهر همچنین ظرفیت ١٥٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩٥ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢٤ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.

به نوشته ايرنا، این پتروشیمی بالاترین مبلغ فاینانس برای یک طرح پتروشیمی در کشور به مبلغ 15.2یوان چین معادل 2.1میلیارد یورو در شرایط سخت اقتصادی شامل کامل ترین زنجیره تولید یک مجتمع پتروشیمی با پنج مرحله است که با رعایت آخرین استانداردهای زیست محیطی در دست ساخت است.

اين خبر در حال به روز رساني....

[کد خبر:AJ17266]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # خروسک 1395-05-11 10:54
چه ربطی داره؟ وزیر دفاع و بازدید از پتروشیمی؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب