19596666666666666666666666879.jpg

آینه جم - مدیرعامل منطقه ویژه پارس گفت: برداشت گاز ایران از پارس جنوبی تا چندماه آینده با قطر برابر می‌شود.

به گزارش آینه جم، مهدی یوسفی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: رسانه ها رسالت بسیار مهمی در عرصه اطلاع رسانی بر عهده دارند و همواره در راستای تحقق جریان آزاد اطلاعات تلاش ویژه ای داشته اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: جذب سرمایه در منطقه، توسعه صنایع پایین دست نفت و گاز و پتروشیمی برای دوری از خام فروشی، ایجاد صنایع ترکیبی یا زنجیره ارزش از جمله سیاستها و برنامه‌های ما در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی از تلاش برای کمک به سرمایه گذاران داخلی و خارجی خبر داد و بیان کرد: طی سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید شاهد افزایش دو برابری تولید گاز در پارس جنوبی هستیم.

یوسفی ادامه داد: فازهای ۱۲ و ۱۵ و ۱۶ افتتاح شده و امسال نیز نیمی از ظرفیت فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی وارد مدار شده و شاهد تسریع در تکمیل فازهای ۱۹،۲۰ و ۲۱ هستیم.

وی با بیان اینکه فاز ۱۹ پارس جنوبی به گاز زمستانی امسال می رسد، گفت: تا پایان سال جاری میزان تولید گاز ایران از کشور قطر پیشی می‌گیرد.

یوسفی افزود: با اهالی رسانه ارتباطات مشورتی خوبی داریم و نگاه ما به رسانه‌ها منطقه ای یا جناحی نیست و صرف‌نظر از خط بندیهای سیاسی حمایت لازم را از رسانه ها خواهیم داشت.

وی گفت: در پارس جنوبی تعامل و همکاری بسیار خوبی با شهرستانهای پیرامونی و استان بوشهر، مسئولان شهرستان، شوراها، معتمدین محلی و ائمه جمعه و جماعات و... داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بیان کرد: افزایش حضور نیروهای بومی یکی از مهمترین برنامه ها است که در این راستا در استخدامی های جدید شاهد تحقق اشتغال بیش از ۵۰ درصدی نیروهای بومی هستیم.

وی از افزایش اشتغال بومی‌ها در پارس جنوبی خبر داد و گفت: گام‌های مهمی در راستای بهبود شاخص‌های زیست محیطی پارس جنوبی برداشته شده است.

توسعه برداشت از میدان مشترک

یوسفی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد میادین مشترک عنوان کرد: ماموریت اصلی ما تلاش برای استفاده مناسب از میادین مشترک است و تغییر دغدغه‌ها به سمت دعواهای گروهی و جناحی خیانت به کشور است.

وی گفت: در دولت گذشته برداشت روزانه گز از ۱۰ فاز نخست پارس جنوبی ۲۷۰ میلیون مترمکعب بود اما در سه سال گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: ما تلاش کردیم و نتیجه این تلاش هم‌سان‌شدن میزان برداشت گاز از میادین مشترک تا پایان سال جاری است.

مردم شهرستان عسلویه همراه صنعت هستند

یوسفی در پاسخ به سوال مدیر مسئول یکی از هفته‌نامه‌های استان در خصوص حوادث نخل تقی اظهار داشت: این حادثه هیچگونه رابطه ای با نفت نداشته است.

وی افزود: مردم شهرستان عسلویه پشتیبان اصلی نفت بودند و هستند و در خیلی از زمینه ها یاری رسان ما هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: من به عنوان یک شاهد این حادثه به عینه دیدم اگر معتمیدن محل در این حادثه نبودند این اتفاق حل نمی شد.

یوسفی عنوان کرد: افتخار می کنم در شهرستانی هستیم که مردم آن با جان خود حامی جمهوری اسلامی توسعه کشور هستند.

وضعیت تیم‌داری پارس جنوبی

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مشکلات پیش آمده در تیم ملی گاز فجر جم اظهار داشت: ماموریت مستقیم نفت، ورزش نیست اما کاری در این خصوص انجام می شود برای مسئولیت اجتماعی است که یکی از این حوزه ها ورزش است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در ارتباط با این تیم،  گفتیم اگر تعداد قابل قبولی نیروی بومی وجود نداشته باشد، مدیریت باشگاه را قبول نخواهم کرد.

یوسفی افزود: در راستای تصمیم‌گیری‌های تخصصی، شورای فنی از پیشکسوتان و مسئولان تشکیل شد و تصمیم‌گیری‌ها با نظر این شورا انجام شده است.  اکنون ۱۱ بازیکن بومی در این تیم جذب شده است.

اشتغال بومی‌ها ۳۰ درصد است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری در خصوص اشتغال خاطرنشان کرد: دو تفاهم نامه در این راستا با فنی و حرفه‌ای منعقد شده است.

یوسفی گفت: در حال حاضر میزان اشتغال نیروهای بومی در عسلویه ۳۰ درصد است و این مجموعه تلاش می کند ضمن جلوگیری از جذب های غیر قانونی در راستای تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیروی دارای مدرک بیکار بسیار داریم اما نیروی دارای مهارت لازم چندانی که بیکار باشد نداریم افزود: در خصوص تعدیل نیروها نیز تلاش ما این است که در تعدیل‌ها نیروهای بومی حفظ شوند.

راه‌اندازی انبار مکانیزه گوگرد

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص وضعیت محیط زیست اظهار داشت: ماهیت فعالیت‌های صنعت نفت با محیط زیست در تضاد است و تلاش ما این است که به تدریج این میزان کاهش پیدا کند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر توسعه فضای سبز در پارس جنوبی، با کاهش مشعل‌سوزی فازها و راه‌اندازی انبار مکانیزه گوگرد اقداماتی برای کاهش آلودگی محیط زیست انجام شده است.




تصاویر:اتحادخبر

[کد خبر:AJ17433]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # غلام 1395-05-19 11:23
اقای یوسفی می شه بفرمایید چند نفر از مدیران شما از جنوب استان هستند ؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب